2011-09-24, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regardless
Precis, det där med att folk är på väg hem från krogen tänkte jag också,som du säger fre-lör och ons-tors är mindre lämpliga dagar. Det beror som sagt också på vart man bor,om man bor i storstad eller i en lite mindre stad.

Alternify: Om du ska dra ut en lördagsmorgon dra ut vid typ 6-7 skulle jag säga.
Skit samma ska ut om 45min återkommer om jag torskar
Citera
2011-09-29, 21:38
Medlem
Jag skall dekorera två inomhusdörrar i lägenheten som jag toktröttnat på. Materialet är playwood (typ) och dörrarna är mörkbruna.

Jag är rookie på området och gör det mest för skojs skull. I värsta fall får jag måla över dem med färg.

Jag undrar om jag skall satsa på penna eller köpa några sprayburkar? Helt enkelt behöver jag idéer och tips. Någon som gjort något liknande innan?
Citera
2011-09-29, 21:53
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Xavier
Jag undrar om jag skall satsa på penna eller köpa några sprayburkar? Helt enkelt behöver jag idéer och tips. Någon som gjort något liknande innan?
Lär bli jävligt tufft att fylla en hel dörr med bara pennor? Sprej är väl att föredra, men se till att hålla korsdrag bara för det lär ju lukta av bara fan...
Citera
2011-09-29, 23:40
Medlem
Venditas avatar
Någon som har tips på gasmask som dödar ångorna?

Kör i en källare på ca 40 kvadratmeter.
Fick en gasmask av en kompis som funkade sådär, luktade inte så jävligt men efter halva fillen började allt snurra så antar att den inte riktigt gjorde sitt jobb
Citera
2011-09-29, 23:50
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita

Fick en gasmask av en kompis som funkade sådär, luktade inte så jävligt men efter halva fillen började allt snurra så antar att den inte riktigt gjorde sitt jobb

http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v73&search_brand=&page =14&shophex=&pid=225

kan detta vara något?
Citera
2011-09-30, 00:01
Medlem
Venditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BebbenJohansson
http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v73&search_brand=&page =14&shophex=&pid=225

kan detta vara något?
Bara jag slipper bli hög som ett hus när jag målar så

Liknar dock den jag har Någon som har provat denna?
Citera
2011-09-30, 01:07
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita

I så fall är det väl filtret som är slut, köp ett nytt filter eller köp en gasmask med utbytbara filter.
Citera
2011-09-30, 12:21
Medlem
muskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Xavier
Jag skall dekorera två inomhusdörrar i lägenheten som jag toktröttnat på. Materialet är playwood (typ) och dörrarna är mörkbruna.

Jag är rookie på området och gör det mest för skojs skull. I värsta fall får jag måla över dem med färg.

Måla någon schysst karaktär eller något motiv, när jag målar sådana små ytor brukar jag göra stenciler med något mönster eller t.ex svarta blommor med vit bakgrund
Citera
2011-09-30, 12:23
Medlem
Pe.Wahlgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delegatezero
I så fall är det väl filtret som är slut, köp ett nytt filter eller köp en gasmask med utbytbara filter.

Kolfilter
Citera
2011-10-03, 17:56
Medlem
ulven212s avatar
nån som har bra tips på vart man kan hämta inspiration till sina målningar. Har kollat mycket filmer men nån som vet nån sida där man kan se typ olika versioner av bokstäver osv?
Citera
2011-10-03, 18:21
Medlem
zipnolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulven212
nån som har bra tips på vart man kan hämta inspiration till sina målningar. Har kollat mycket filmer men nån som vet nån sida där man kan se typ olika versioner av bokstäver osv?

Här kan du läsa om bokstäver
https://www.flashback.org/t960803

Personligen gillar jag boken (som inspiration till vissa arbeten)
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=3937946217

Mer renodlad graffiti är en bok som jag inte ser som något att bajta direkt ur utan istället ger nya perspektiv hur man kombinerar/integrerar bokstäver (tyvärr är jag lite färgblind och ser knappt vissa wildstyle bokstäver)
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=050051559X
Senast redigerad av zipnolan 2011-10-03 kl. 18:23.
Citera
2011-10-03, 19:19
Medlem
Vad är roststopp och vafan använder man det till?

Och en till sak, är highlights dom vita sträcken inuti målningen (gläns känslan) eller dom utanför outlinsen? Har alltid trott att det varit dom utanför men har hört att det kallas seconds. Tack i förhud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in