2011-10-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsky
Vad är roststopp och vafan använder man det till?

Och en till sak, är highlights dom vita sträcken inuti målningen (gläns känslan) eller dom utanför outlinsen? Har alltid trott att det varit dom utanför men har hört att det kallas seconds. Tack i förhud.

Roststopp används för att stoppa rost

Yes, det är den intill konturerna....
Citera
2011-10-03, 20:38
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsky
Vad är roststopp och vafan använder man det till?

Och en till sak, är highlights dom vita sträcken inuti målningen (gläns känslan) eller dom utanför outlinsen? Har alltid trott att det varit dom utanför men har hört att det kallas seconds. Tack i förhud.

En slags märke, roströd eller grå finns. Kanske finns fler.

Highlights är dom vita sträcken och dom utanför är seconds aka second outline.
Man kan väl slänga in "dammet" från den vita under kategorin 'highlights' också.
Citera
2011-10-03, 22:09
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Highlights är dom vita sträcken och dom utanför är seconds aka second outline.
Man kan väl slänga in "dammet" från den vita under kategorin 'highlights' också.
Man skall dock vara väldigt ortodox om man menar att highlights måste vara vita.
Citera
2011-10-04, 13:42
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Man skall dock vara väldigt ortodox om man menar att highlights måste vara vita.
Nymodigheter....
Citera
2011-10-04, 16:26
Medlem
Raktuppianuzs avatar
Är dock en ganska klassisk 90tals grej att ha ljusa lines med mörka highlights på kromare exempelvis.
Citera
2011-10-04, 17:55
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktuppianuz
Är dock en ganska klassisk 90tals grej att ha ljusa lines med mörka highlights på kromare exempelvis.
Inte om man vägrar erkänna det. Aja nu har nog budskapet angående vad highligts är gått fram.
Citera
2011-10-06, 22:16
Medlem
Schmutzigs avatar
När är det egentligen okej att måla över någons verk / piece ? Eftersom att jag är ny i gamet så har jag ju givetvis toystil som alla andra i början. Har skissat ett tag på lite t-ups och hade tänkt att dra någon i vår lagliga tunnel, men problemet är att alla målning är riktigt feta och typ alla är finare pieces.. Dock någon / några fina t-ups men men.

Frågan är ju bara när det är okej att måla över någon? Inte så mycket andra val när hela tunneln är full..
Citera
2011-10-06, 22:33
Medlem
HarryKruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmutzig
När är det egentligen okej att måla över någons verk / piece ? Eftersom att jag är ny i gamet så har jag ju givetvis toystil som alla andra i början. Har skissat ett tag på lite t-ups och hade tänkt att dra någon i vår lagliga tunnel, men problemet är att alla målning är riktigt feta och typ alla är finare pieces.. Dock någon / några fina t-ups men men.

Frågan är ju bara när det är okej att måla över någon? Inte så mycket andra val när hela tunneln är full..

Måla inte över sådant som är bättre än det du kommer att lägga. Är det laglig vägg/fame så försök välja den du tycker är fulast och målar över.

Att dra över en riktig brännare som tagit 2-3 timmar med en t-up kanske inte är det smartaste, om du förstår vad jag menar
Citera
2011-10-06, 22:43
Medlem
Schmutzigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryKrut
Måla inte över sådant som är bättre än det du kommer att lägga. Är det laglig vägg/fame så försök välja den du tycker är fulast och målar över.

Att dra över en riktig brännare som tagit 2-3 timmar med en t-up kanske inte är det smartaste, om du förstår vad jag menar

Fattar precis, men det är ju svårt för mig o lägga något finare eftersom att det kommer bli min första. Vill liksom ha förståelse för att jag drar över någons eller vad man ska säga. O inte att hen som ser att sin målning är övermålad och går loss på "toy fittor" som målar över eller liknande haha..
Citera
2011-10-06, 22:52
Bannlyst
Tjena jag har målat i ungefär 1 år snart men börjar tappa intresset eller liksom när jag började så var det liksom intensivt hela tiden men nu tycker jag liksom inte det är lika kul längre några tips på hur jag ska få igång intresset igen?
Citera
2011-10-06, 23:18
Bannlyst
Citera
2011-10-06, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emretzon
Tjena jag har målat i ungefär 1 år snart men börjar tappa intresset eller liksom när jag började så var det liksom intensivt hela tiden men nu tycker jag liksom inte det är lika kul längre några tips på hur jag ska få igång intresset igen?
Kolla graffiti-filmer, sätt på musik och skissa. ut och tagga osv.
tappade också intresset innan, men intresset kom tillbaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in