2011-09-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linje17
Äh vadå att ha en 400ml burk är väl inga problem. Bara punga när det väl behövs. När man kliver in på baren/klubben. Sedan så kladdar man väldigt på fyllan.
Det är absolut inga problem,men det underlättar med en pocket burk,speciellt en Molotow Burner Chrome 150ml utan kula som Montanaburken nämnde.
Citera
2011-09-21, 00:37
Medlem
Tjena graffiti delen, jag visste inte vart jag skulle skriva det här men jag antar att det är här?

Jag skulle vilja lära mig att rita olika sorters bokstäver och typsnitt, 3D mm.
Så jag undrar om det finns några bra sidor som man kan följa eller kanske några bra tutorials på youtube som man kan kolla på?

Jag uppskattar alla tekniktips jag kan få och vad jag ska tänka på!

Tack från en nybörjare.
Citera
2011-09-21, 01:08
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraLite
Tjena graffiti delen, jag visste inte vart jag skulle skriva det här men jag antar att det är här?

Jag skulle vilja lära mig att rita olika sorters bokstäver och typsnitt, 3D mm.
Så jag undrar om det finns några bra sidor som man kan följa eller kanske några bra tutorials på youtube som man kan kolla på?

Jag uppskattar alla tekniktips jag kan få och vad jag ska tänka på!

Tack från en nybörjare.

Sanningen är att det ligger väldigt mycket i att bara träna, men självklart behöver man inspiration.

http://www.trainwriters.com/graffiti_alphabets.htm

Är en rätt bra sida att börja med, kolla in på de olika flikarna där så hittar du nog ett och annat. På den där sidan avancerar det väldigt snabbt dock, min rekommendation är att du håller dig till block letters ett bra jävla tag innan du försöker dig på coola stilar.

Försök dig inte på att göra en piece med burkar om en månad - ta din tid. Köp några sprayburkar och markers och prova på att kladda, absolut, men skissa en hel del innan du börjar fundera på att göra snygga målningar.
Citera
2011-09-21, 22:00
Medlem
Givetvis behöver och kommer jag träna.
Men jag är inte ute efter att måla med burkar, jag vill lära mig rita på papper och behärska olika fonter/stilar.

Sidan var kanonbra mer av den varan! gärna om det finns något filmklipp så jag kan "rita av" eller vad man ska säga. Jag tror jag lär mig snabbare då.

Tack!
Citera
2011-09-21, 23:06
Medlem
klecens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraLite
Givetvis behöver och kommer jag träna.
Men jag är inte ute efter att måla med burkar, jag vill lära mig rita på papper och behärska olika fonter/stilar.

Sidan var kanonbra mer av den varan! gärna om det finns något filmklipp så jag kan "rita av" eller vad man ska säga. Jag tror jag lär mig snabbare då.

Tack!
kolla lite graffitirullar, stockholm subway stories är en film jag rekommenderar samt area 08.

ett tips bara, om du nu ska måla, försök hålla det lagligt eller på lugna ställen om du är toy.
gör inte samma misstag som mig och dra ut och köra på elskåp/vid bilvägar etc. kör mer längs linjen (lugna ställen alltså, inte vid t.ex en tågstation etc) bergsväggar och sånt och TÄNK efter innan du går över någon, vissa blir helt galna (allt ifrån börja spitta till hot).

sen är det bara att öva, en skiss är bra att ha med sig, då har man något att gå på, annars kan bli fundersam och bara köra på, det kan bli bra, men för mig så blir det oftast dåligt (det kan variera från person till person).
Citera
2011-09-22, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klecen
kolla lite graffitirullar, stockholm subway stories är en film jag rekommenderar samt area 08.

ett tips bara, om du nu ska måla, försök hålla det lagligt eller på lugna ställen om du är toy.
gör inte samma misstag som mig och dra ut och köra på elskåp/vid bilvägar etc. kör mer längs linjen (lugna ställen alltså, inte vid t.ex en tågstation etc) bergsväggar och sånt och TÄNK efter innan du går över någon, vissa blir helt galna (allt ifrån börja spitta till hot).

sen är det bara att öva, en skiss är bra att ha med sig, då har man något att gå på, annars kan bli fundersam och bara köra på, det kan bli bra, men för mig så blir det oftast dåligt (det kan variera från person till person).
Personen i fråga är INTE ute efter att måla om du missade det..

ExtraLite: Du kan kolla på massor med bilder på olika graffiti målningar och inspireras,sen kanske det låter lite tråkigt men det är bara att sätta sig ner med penna och papper och öva tills pennan glöder.
Citera
2011-09-24, 00:18
Medlem
Typ vilken tid ska man dra ut en lördags morgon? Jag brukar dra ut vid typ 2 och har aldrig torskat... Men är det för tidigt?
Citera
2011-09-24, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternify
Typ vilken tid ska man dra ut en lördags morgon? Jag brukar dra ut vid typ 2 och har aldrig torskat... Men är det för tidigt?
Kl.02.00 är väl ändå inte morgon,du menar alltså fredag, natten mot lördagen? Det beror väl lite på vart man bor.
Citera
2011-09-24, 00:44
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regardless
Kl.02.00 är väl ändå inte morgon,du menar alltså fredag, natten mot lördagen? Det beror väl lite på vart man bor.
Natten mot lördag kl 02.00 måste ju ändå vara en av de sämsta tiderna då det är mycket folk på hem från krogen etc, åtminstonde om man är i stockholm. Jag undviker ofta att köra fredag-lördag (om det inte är terrorfylla påväg hem från krogen), natten ons-tors är inte heller den bästa. Vem är ute kl 04 en tisdagnatt? tidningsbud är typ de enda jag har stött på.

Men ska du köra morgon så är väl runt 7-8 ok tider, de som är ute är helt trasiga efter natten och fattar inte vad du gör, eller så är de civvare.

nej ta inte allt jag skriver seriöst.
Vill du veta när det är "bra" att köra får du helt enkelt vara ute och promenera lite, vem vet det kanske är väktare som har rondering i närheten och passerar var 20min mitt ute i ingenstans eller vart du nu vill kladda.
Citera
2011-09-24, 00:57
Medlem
Bor i göteborg ska ut nu om 1timma och då jag bor hemma så kan jag ej sticka ut efter kl 5 för då går min farsa upp :/
Citera
2011-09-24, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regardless
ok jag menar natten till lördag
Citera
2011-09-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Natten mot lördag kl 02.00 måste ju ändå vara en av de sämsta tiderna då det är mycket folk på hem från krogen etc, åtminstonde om man är i stockholm. Jag undviker ofta att köra fredag-lördag (om det inte är terrorfylla påväg hem från krogen), natten ons-tors är inte heller den bästa. Vem är ute kl 04 en tisdagnatt? tidningsbud är typ de enda jag har stött på.

Men ska du köra morgon så är väl runt 7-8 ok tider, de som är ute är helt trasiga efter natten och fattar inte vad du gör, eller så är de civvare.

nej ta inte allt jag skriver seriöst.
Vill du veta när det är "bra" att köra får du helt enkelt vara ute och promenera lite, vem vet det kanske är väktare som har rondering i närheten och passerar var 20min mitt ute i ingenstans eller vart du nu vill kladda.
Precis, det där med att folk är på väg hem från krogen tänkte jag också,som du säger fre-lör och ons-tors är mindre lämpliga dagar. Det beror som sagt också på vart man bor,om man bor i storstad eller i en lite mindre stad.

Alternify: Om du ska dra ut en lördagsmorgon dra ut vid typ 6-7 skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in