2021-01-09, 22:38
Medlem
rymdteleskops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordGreider
Jag har själv ett 40-tal sådana här pennor och får för mig att det är en med 1mm "kulspets" du har som spets, för just de är de enda som jag haft liknande problem som dig med. Ta ut spetsen och rengör den ordentligt, likadant med delen som spetsen sitter i. Skruva ur den, tvätta den i vatten och låt den torka tills den blivit helt torr. Pennan blir som ny efter detta förutsatt att spetsen inte är allt för sliten. Just de här 1mm spetsarna är jag inte helt vän med eftersom jag är van att lägga ganska mycket tryck på underlaget jag målar på med pennan och på just dessa får man vara lite lättare på handen.
tack göran, helt rätt det är 1mm. eller vänta kulspets vetefan men det är en liten iaf den lilla halvan i en sådan dubbel. ska göra slut på färgen som är kvar med den andra spetsen innan jag försöker mig på att skruva i den - men stort tack för tips & instruktion
Citera
2021-02-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdteleskop
jag har "molotow" penna en sådan "one4all" eller vad det nu kan tänkas heta. anyway pumpar jag bara 1 millimeter in med spetsen så rinner det ut färg, säkert flera ml bara rakt ut. vad jag vet har jag inte varit väldigt vårdslös med pennan men det kanske jag har? är det nån skit såsom får inte förvaras horisontellt eller vertikalt... eller har jag råkat ge den en smäll... eller kan de bara vara såhär ibland? minns ej om den var så från början - lång tid mellan införskaffande och användning
Skaka den mer, man måste skaka de pennorna riktigt mycket för att de ska fungera optimalt.
Citera
2021-02-23, 16:58
Medlem
Någon som har något sorts tips på hur man träffar andra writers? Mina vänner har blivit rätt sterila med åldern så får inte med någon. Hängde med writers när jag var ung men alla har slutat eller tyvärr gått bort.
Citera
2021-02-23, 17:25
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmeupdaddy
Någon som har något sorts tips på hur man träffar andra writers? Mina vänner har blivit rätt sterila med åldern så får inte med någon. Hängde med writers när jag var ung men alla har slutat eller tyvärr gått bort.
Du är ute och målar, typ enda jag kan se värt. Har träffat drygt åtta writers spontant den vägen, två i yards och resten på stan som sprungit fram och hejat eller frågat om de fått haka. Otaligt många i fames, men jag hänger inte med famebögar

Edit: är du väldigt okräsen av dig så kan du testa lyckan i denna tråd:
(FB) Den stora "Hookup" tråden
Citera
2021-02-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Du är ute och målar, typ enda jag kan se värt. Har träffat drygt åtta writers spontant den vägen, två i yards och resten på stan som sprungit fram och hejat eller frågat om de fått haka. Otaligt många i fames, men jag hänger inte med famebögar

Edit: är du väldigt okräsen av dig så kan du testa lyckan i denna tråd:
(FB) Den stora "Hookup" tråden
Har vid två tillfällen stött på människor runt linjeväggarna men båda gångerna har dom sprungit
Hänger aldrig i fames tyvärr får inte ut något av det, har knappt tid att måla så tänker inte spendera min tid vid fames..

Skönt tips, tack!
Citera
2021-02-23, 19:36
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Har vid två tillfällen stött på människor runt linjeväggarna men båda gångerna har dom sprungit
Hänger aldrig i fames tyvärr får inte ut något av det, har knappt tid att måla så tänker inte spendera min tid vid fames..

Skönt tips, tack!
Har själv fiskat o fått hook via flashback men det var en klar besvikelse - hipsterfitta med klar fäbless för att posera graffitimålare, vi slutade ses för jag var för hardcore för honom Nej, jag tappade fullständigt sug när det framkom att han drev runt och snackade.
Simma lugnt med flashbackare, idioter eller narkomaner hela bunten.

Jag antar att du bor i Stockholm när du skriver linjeväggar? Jag skulle leta reda på någon graffitiutställning, kanske dra till Södertäljes hamn och titta runt.
Citat:
Soft! All in eller ingenting

Är själv gammal pundare och idiot så det ska inte vara någon fara
En av anledningarna till att jag tog upp graffitin igen, ersätter benz, alkohol och spelande. Behöver adrenalinet! Sen är det fruktansvärt kul också

Yes är från Stockholm!
Dra till södertälje och öva på att lägga en brännare, får du bra vibb med någon så kan du fråga om de vill haka på och köra en linje du kan (om du kan den - annars säger du inte att du kan den ). Skulle vara tacksam om någon ville visa mig en linje sådär.
Nu har jag förvisso inte gjort ett mission av att lira linjevägg, men jag antar att det är meck att sätta bra spots i Stockholm? Gods/tåg är dock mer värt att få visat, men det skulle jag aldrig rakt upp-o-ner hakat på randoms att göra, inte heller ta med randoms att göra.

Kommer ihåg när jag var på en fest och vi bestämde oss att lira tåg, en nybekant ville haka på, sa till min kompis (vila i frid broder) lite försiktigt bakom ryggen "vi kan inte dra med en toy, vad fan" - lite för högt, resulterade i alla fall att tjejen inte hakade på trots att polaren bönade henne, för grinig blev hon. Inser hur kefft det var. Men man vet inte vart man har nybekanta när man torskar, och att åka på en golare till vän är fanemig botten.
Senast redigerad av GoUoD 2021-02-23 kl. 19:56.
Citera
2021-02-23, 19:40
Medlem
Citat:
Har själv fiskat o fått hook via flashback men det var en klar besvikelse - hipsterfitta med klar fäbless för att posera graffitimålare, vi slutade ses för jag var för hardcore för honom Nej, jag tappade fullständigt sug när det framkom att han drev runt och snackade.
Simma lugnt med flashbackare, idioter eller narkomaner hela bunten.

En av anledningarna till att jag tog upp graffitin igen, ersätter benz, alkohol och spelande. Behöver adrenalinet! Sen är det fruktansvärt kul också

Yes är från Stockholm!
Citera
2021-03-04, 15:00
Medlem
Citat:

Yes är från Stockholm!

Tigg hook via insta om du har ett konto. Hela scenen är baserad ifrån insta.
Citera
2021-03-23, 21:45
Medlem
Hembrannarens avatar
Jag som är nybörjare (med att måla, inte i scenen) har väldigt svårt för bokstäverna...
De blir liksom bara ganska standard och tråkigt. Man vill ju liksom ha lite stil på de
Svårt att förklara egentligen men de blir som att det är något som inte är inlärt (vilket det inte är) och alldeles för mycket tänk. Det är lite som att det är under pistolhot eller vad man ska säga. Som att man ger en burk till vem som helst och säger, "skriv ...". Det är rätt dåligt helt enkelt. Antar att man lär sig med tiden och att man får lite mer flow till de för de har jag inte heller. Kollar man på någon som kan så kommer ju tagen väldigt automatiskt och de sitter som i ryggmärgen. Tycker att keep6 har bland de bästa flowet man kan hitta men när man själv gör så blir de liksom lite "eeh... hur?... ja de här får väll bli bra" (Ja, Jag jämförde mig precis med keep6)

Några tips för att få upp flowet?
Juste! En till fråga, är de någon legend som har använt "Smuts" som tag eller är det bara något jag fått för mig?
Citera
2021-03-23, 22:23
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hembrannaren
Jag som är nybörjare (med att måla, inte i scenen) har väldigt svårt för bokstäverna...
De blir liksom bara ganska standard och tråkigt. Man vill ju liksom ha lite stil på de
Svårt att förklara egentligen men de blir som att det är något som inte är inlärt (vilket det inte är) och alldeles för mycket tänk. Det är lite som att det är under pistolhot eller vad man ska säga. Som att man ger en burk till vem som helst och säger, "skriv ...". Det är rätt dåligt helt enkelt. Antar att man lär sig med tiden och att man får lite mer flow till de för de har jag inte heller. Kollar man på någon som kan så kommer ju tagen väldigt automatiskt och de sitter som i ryggmärgen. Tycker att keep6 har bland de bästa flowet man kan hitta men när man själv gör så blir de liksom lite "eeh... hur?... ja de här får väll bli bra" (Ja, Jag jämförde mig precis med keep6)

Juste! En till fråga, är de någon legend som har använt "Smuts" som tag eller är det bara något jag fått för mig?
Det finns/fanns en writer som skriver/skrev smuts ja, stämmer.

Vissa lär sig aldrig, så är det bara. Mitt stalltips för nya som vill bomba är att *fyll upp några kollegieblock med krumelurer (tags & skisser) innan, för att få lite fason på den skrattretande handstilen de hittills anskaffats. Men ibland blir det tokigt, så är det bara - gilla och utvecklas i det
Förvisso rätt roligt att se någon som är "all street" utvecklas till en rätt redlig writer, men det är inte lika kul att se toys köra i 6 månader och sedan försvinna med lämningar av skitfula tags överallt.

Gör ditt tag till en anagram av bokstäver från ditt riktiga namn, roligare/enklare att ha bokstäver man på sätt och vis är van med (exv. martin=rat/tarm/nitra/mari) och du får enklare att labba med nya bokstäver, tror jag.
Senast redigerad av GoUoD 2021-03-23 kl. 22:35.
Citera
2021-03-23, 22:50
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hembrannaren

Jävligt koolt att du jämnför dig med Keep6, då siktar du högt!
Han är också jävligt kool utanför graffen också, på hans insta förut la han ut bilder på olika arter av grodor och tror även olika udda plantor.
Om man är insatt utav stamtavlor och artspecifikationer så öppnar det upp för ny typ av kunskap och breddat intresse.
Jag menar om man (inte) kan dra inspiration ifrån detta så är man i en annan klass
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Dendrobates_azureus_%28Dendrobates_tinctorius%29_E dit.jpg

oily_ef på insta, privat
Senast redigerad av grekkoz1 2021-03-23 kl. 22:53.
Citera
2021-03-24, 07:22
Medlem
Hembrannarens avatar
Citat:
Det finns/fanns en writer som skriver/skrev smuts ja, stämmer.

Vissa lär sig aldrig, så är det bara. Mitt stalltips för nya som vill bomba är att *fyll upp några kollegieblock med krumelurer (tags & skisser) innan, för att få lite fason på den skrattretande handstilen de hittills anskaffats. Men ibland blir det tokigt, så är det bara - gilla och utvecklas i det
Förvisso rätt roligt att se någon som är "all street" utvecklas till en rätt redlig writer, men det är inte lika kul att se toys köra i 6 månader och sedan försvinna med lämningar av skitfula tags överallt.

Gör ditt tag till en anagram av bokstäver från ditt riktiga namn, roligare/enklare att ha bokstäver man på sätt och vis är van med (exv. martin=rat/tarm/nitra/mari) och du får enklare att labba med nya bokstäver, tror jag.
Först, Tack för svaret!
Jag har kört en del i sketchbok men när man gör en tag så blir den ju ändå hyfsad men när man får en burk i handen så blir de inte alls lika bra. Jag tror att det är för att jag använder burken som en penna, att jag försöker göra tagen som jag gör på papper men de ser inte lika bra ut med burk som de gör med penna.

Tänkte att smuts var något ja hört om förut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in