2020-09-12, 20:42
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Du slår den hårt mot en mur.

edit: hagmans slår man alltid av mot en sänggavel eller mur Även jävla plastlocket kan vara kämpigt men bra färg! Jula <3
Finns Hagmans på dem flesta jula alltså? (då Jula har ett centralköp så antar jag att det blir "dem flesta")
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
den här munstycket https://ibb.co/tBx4TGw

den sitter hårt som berget
Aha, den knackar du av emot något hårt som ovanstående skriver.
Citera
2020-09-12, 20:46
Avstängd
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Finns Hagmans på dem flesta jula alltså? (då Jula har ett centralköp så antar jag att det blir "dem flesta")

finns det risk när jag slår mot sänggaveln att jag får spray färgen i sängen
Citera
2020-09-12, 20:53
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
finns det risk när jag slår mot sänggaveln att jag får spray färgen i sängen
Då går du ut och knackar upp den, eller tar en kniv och bänder loss den ... våld löser det i alla fall.
Känner att detta inlägg blev överflödigt, då du uppenbarligen inte är tillräckligt bright för att hålla på med graffiti, om du inte fattar så basala ting som att separera en plastkåpa från en metallring ... som dessutom har en tydlig illustration på sig. Förstår att du är allvarlig, men trodde du först var ett troll...
Senast redigerad av GoUoD 2020-09-12 kl. 20:55.
Citera
2020-09-12, 20:54
Avstängd
tomyhockeys avatar
Citat:
Då går du ut och knackar upp den, eller tar en kniv och bänder loss den ... våld löser det i alla fall..

jag slår hårt mot en spinning cykel järn men det sitter hårt
Citera
2020-09-12, 21:08
Avstängd
tomyhockeys avatar
Citat:
Då går du ut och knackar upp den, eller tar en kniv och bänder loss den ... våld löser det i alla fall.
Känner att detta inlägg blev överflödigt, då du uppenbarligen inte är tillräckligt bright för att hålla på med graffiti, om du inte fattar så basala ting som att separera en plastkåpa från en metallring ... som dessutom har en tydlig illustration på sig. Förstår att du är allvarlig, men trodde du först var ett troll...

nej då jag är bara amatör jag använde kniv nu är plasten borta 😀 tusen tack för hjälpen . Det kommer säkert fler frågor hur jag skall börja med spraya
Citera
2020-09-12, 21:23
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
nej då jag är bara amatör jag använde kniv nu är plasten borta 😀 tusen tack för hjälpen . Det kommer säkert fler frågor hur jag skall börja med spraya
http://www.youtube.com/watch?v=uOwTzOEMyyY#t=3m45s - är väl den mest intressanta teknik att mästra först.

Edit: Lärde mig nåt nytt som jag länge haft problem med: Capen blöder satan vid hane-kopplingen och det blir kladd överallt, "luta bak" capen när den sprayar, så minskar/försvinner blödningen. Får testa/utvärdera när jag kör med skitburkar nästa gång. Brukar annars bara använda skitburkar (som jag vet läcker) med needle-cap så överträffar flödet burkens uppsug (har jag fått för mig)=.
Senast redigerad av GoUoD 2020-09-12 kl. 21:31.
Citera
2020-09-12, 22:11
Avstängd
tomyhockeys avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=uOwTzOEMyyY#t=3m45s - är väl den mest intressanta teknik att mästra först.

Edit: Lärde mig nåt nytt som jag länge haft problem med: Capen blöder satan vid hane-kopplingen och det blir kladd överallt, "luta bak" capen när den sprayar, så minskar/försvinner blödningen. Får testa/utvärdera när jag kör med skitburkar nästa gång. Brukar annars bara använda skitburkar (som jag vet läcker) med needle-cap så överträffar flödet burkens uppsug (har jag fått för mig)=.

behöver jag munskydd och handskar ?
Citera
2020-09-12, 22:28
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
behöver jag munskydd och handskar ?
Handskar är relativt, munskydd absolut om du sprayar inomhus/oventilerat.

Använd sökfunktionen på denna tråd innan du ställer frågor så slipper samma sak ställas 100 gånger (eller så läser du på om saken annanstans innan).
Senast redigerad av GoUoD 2020-09-12 kl. 22:30.
Citera
2020-09-13, 00:07
Medlem
Citat:

Varenda jag har vart på iallafall, färgen brukar även vara isolerad av hyllor och det finns fördelar med det med.

Rekordet ligger på 14 burkar än så länge. Rackar inte längre men favoriten var Kungens Kurva, tvåan var Arninge.
Citera
2020-09-24, 20:51
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
[url]Edit: Lärde mig nåt nytt som jag länge haft problem med: Capen blöder satan vid hane-kopplingen och det blir kladd överallt, "luta bak" capen när den sprayar, så minskar/försvinner blödningen. Får testa/utvärdera när jag kör med skitburkar nästa gång. Brukar annars bara använda skitburkar (som jag vet läcker) med needle-cap så överträffar flödet burkens uppsug (har jag fått för mig)=.
Kan numer gå i god för detta, tuff grej som jag inte hade en aning om tidigare. Äntligen slipper jag knacka hål på skitburkar och tömma färgen på en stöt bara för att valvet är dimensionerat knasigt.
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Rekordet ligger på 14 burkar än så länge. Rackar inte längre men favoriten var Kungens Kurva, tvåan var Arninge.
Hade i min ungdom ett rekord på 60 burkar (antagligen mindre) på en dag, drygt 20 per köp ner i en hockeytrunk, smala röd/grå roststopp. Men det var innan kameror kom till butik. boff-inspirerade toy-målningar blev det. Kommer inte ens ihåg vart alla burkar tog vägen. En dag var dem bara borta..
Länsade hela butiken under en månad.
Senast redigerad av GoUoD 2020-09-24 kl. 21:04.
Citera
2020-12-16, 11:05
Medlem
rymdteleskops avatar
jag har "molotow" penna en sådan "one4all" eller vad det nu kan tänkas heta. anyway pumpar jag bara 1 millimeter in med spetsen så rinner det ut färg, säkert flera ml bara rakt ut. vad jag vet har jag inte varit väldigt vårdslös med pennan men det kanske jag har? är det nån skit såsom får inte förvaras horisontellt eller vertikalt... eller har jag råkat ge den en smäll... eller kan de bara vara såhär ibland? minns ej om den var så från början - lång tid mellan införskaffande och användning
Citera
2020-12-18, 06:59
Medlem
LordGreiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdteleskop
jag har "molotow" penna en sådan "one4all" eller vad det nu kan tänkas heta. anyway pumpar jag bara 1 millimeter in med spetsen så rinner det ut färg, säkert flera ml bara rakt ut. vad jag vet har jag inte varit väldigt vårdslös med pennan men det kanske jag har? är det nån skit såsom får inte förvaras horisontellt eller vertikalt... eller har jag råkat ge den en smäll... eller kan de bara vara såhär ibland? minns ej om den var så från början - lång tid mellan införskaffande och användning
Jag har själv ett 40-tal sådana här pennor och får för mig att det är en med 1mm "kulspets" du har som spets, för just de är de enda som jag haft liknande problem som dig med. Ta ut spetsen och rengör den ordentligt, likadant med delen som spetsen sitter i. Skruva ur den, tvätta den i vatten och låt den torka tills den blivit helt torr. Pennan blir som ny efter detta förutsatt att spetsen inte är allt för sliten. Just de här 1mm spetsarna är jag inte helt vän med eftersom jag är van att lägga ganska mycket tryck på underlaget jag målar på med pennan och på just dessa får man vara lite lättare på handen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in