2021-04-26, 15:51
Medlem
Citat:
2021-03-23 21:45
Hembrannaren
Jag som är nybörjare (med att måla, inte i scenen) har väldigt svårt för bokstäverna...
De blir liksom bara ganska standard och tråkigt. Man vill ju liksom ha lite stil på de
Svårt att förklara egentligen men de blir som att det är något som inte är inlärt (vilket det inte är) och alldeles för mycket tänk. Det är lite som att det är under pistolhot eller vad man ska säga. Som att man ger en burk till vem som helst och säger, "skriv ...". Det är rätt dåligt helt enkelt. Antar att man lär sig med tiden och att man får lite mer flow till de för de har jag inte heller. Kollar man på någon som kan så kommer ju tagen väldigt automatiskt och de sitter som i ryggmärgen. Tycker att keep6 har bland de bästa flowet man kan hitta men när man själv gör så blir de liksom lite "eeh... hur?... ja de här får väll bli bra" (Ja, Jag jämförde mig precis med keep6)

Några tips för att få upp flowet?
Juste! En till fråga, är de någon legend som har använt "Smuts" som tag eller är det bara något jag fått för mig?

Flow handlar egentligen om att det finns element i bokstäverna som påminner om varandra dvs liknande former, linjer, vinklar kurvor etc. Sen kan man också skapa flow genom att det finns ”linjer” som liksom fortsätter mellan bokstäverna. Mitt tips är att skissa mycket samt kolla in artist block på youtube. Han har flera videos som handlar om hur man skapar flow i graffiti.
Citera
2021-04-27, 15:08
Medlem
Till nybörjare, träna er handstil m a s s o r innan ni går ut och bränner, och ha lite klass med vart ni sätter era tags... välj bra spots utan överdrift så att säga, sprid ut mer, så att inte hemorten ser ut som ett överkladdat skissblock av en treåring. För all del, kör er grej men gud vad fult vissa taggar och målar.
Senast redigerad av .Void 2021-04-27 kl. 15:13.
Citera
2021-07-22, 20:30
Medlem
U-166s avatar
Vilken färg använder ni till att rolla väggar innan ni ger er på den med sprejfärg när ni målar lagligt?

Funkar typ väggfärg från Rusta liksom? HL har dessvärre slut på rollerfärg.
Citera
2021-07-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-166
Vilken färg använder ni till att rolla väggar innan ni ger er på den med sprejfärg när ni målar lagligt?

Ja, beroende på vägg. Så länge det är bra blandat spelar det ingen större roll. Falurödfärg funkar bättre på trä kontra grusig stenvägg.

Men all rollfärg bör funka bra.
Citera
2021-07-25, 11:40
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-166

Nästan vilken skitfärg som helst. Rusta, ÖB eller felbruten färg som köpts billigt från färghandlare.
Visst är det kul att välja nyans men får man nån felblandad så kan man alltid hälla ner lite svart och öra med nån grå bakgrund, passar med allt.
Citera
2022-03-18, 13:38
Medlem
nightpowers avatar
Hallå , jag söker något som kallas syra pennor som målas på rostfritt , kan någon hjälpa mig vart jag kan köpa
Citera
2022-03-19, 15:00
Medlem
beyonder1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightpower
Hallå , jag söker något som kallas syra pennor som målas på rostfritt , kan någon hjälpa mig vart jag kan köpa
Har inte Swedish Ink något sånt?
Citera
2022-03-20, 19:55
Medlem
Vilken är den bästa och mest prisvärda färgen? Vilka markers kör ni med och vart köper man dessa?
Citera
2022-10-29, 23:04
Medlem
StonedMonkeys avatar
Jag undrar om det finns någon billig färg som är lämplig att rolla för att få "en blank kanvas",
Citera
2022-10-30, 14:03
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Jag undrar om det finns någon billig färg som är lämplig att rolla för att få "en blank kanvas",
Vilken billig skit som helst. Du kan köpa rollfärg på hl, rusta, öb, valfri målarbutik eller hitta nån gammal slatt i garaget och rolla med. Det är inte så jäkla viktigt. Jag brukade köpa felbruten färg och slänga i svart, det blev oftast nån godtagbar grå som bakgrund och det passar med det mesta.
Citera
2023-02-13, 17:31
Medlem
Alltid undrat varför det körs så få lastbilar i Sverige? Även deras släp/trailers får oftast vara ifred, kanske bara i min del av landet? menar alltså inte de små ''Budbilarna'' nu utan de stora som rullar långa sträckor oftast.
Citera
2023-02-25, 11:22
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Till nybörjare, träna er handstil m a s s o r innan ni går ut och bränner, och ha lite klass med vart ni sätter era tags... välj bra spots utan överdrift så att säga, sprid ut mer, så att inte hemorten ser ut som ett överkladdat skissblock av en treåring. För all del, kör er grej men gud vad fult vissa taggar och målar.

Vad är exempel på bra spots?
Hur viktigt är det att det ser bra ut liksom?
Om andra inte målar över ens tag, betyder det att de flyger då?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in