Citat:
2021-03-23 21:45
Hembrannaren
Jag som är nybörjare (med att måla, inte i scenen) har väldigt svårt för bokstäverna...
De blir liksom bara ganska standard och tråkigt. Man vill ju liksom ha lite stil på de
Svårt att förklara egentligen men de blir som att det är något som inte är inlärt (vilket det inte är) och alldeles för mycket tänk. Det är lite som att det är under pistolhot eller vad man ska säga. Som att man ger en burk till vem som helst och säger, "skriv ...". Det är rätt dåligt helt enkelt. Antar att man lär sig med tiden och att man får lite mer flow till de för de har jag inte heller. Kollar man på någon som kan så kommer ju tagen väldigt automatiskt och de sitter som i ryggmärgen. Tycker att keep6 har bland de bästa flowet man kan hitta men när man själv gör så blir de liksom lite "eeh... hur?... ja de här får väll bli bra" (Ja, Jag jämförde mig precis med keep6)
Några tips för att få upp flowet?
Juste! En till fråga, är de någon legend som har använt "Smuts" som tag eller är det bara något jag fått för mig?
Flow handlar egentligen om att det finns element i bokstäverna som påminner om varandra dvs liknande former, linjer, vinklar kurvor etc. Sen kan man också skapa flow genom att det finns ”linjer” som liksom fortsätter mellan bokstäverna. Mitt tips är att skissa mycket samt kolla in artist block på youtube. Han har flera videos som handlar om hur man skapar flow i graffiti.