2020-06-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjness
Svenskar äter väl kl 16:00 och sedan är det dags att gå och lägga sig efter de lokala nyheterna kl. 18:15.
”Det är ju en dag i morgon också.”
Ja. Några måste ju arbeta och försörja importen.
Citera
2020-06-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Mao. du har inte lämnat mammas källare än.

Jag har alltid bott i centrala Göteborg, ensam eller i förhållande. Och frekventerade förr nattlivet ofta. Men jag har aldrig varit i Bergsjön, Angered eller Hammarkullen. Har aldrig haft nått där att göra liksom.
Citera
2020-06-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Araber, Afghanska killar Afrikanska killar. Så mycket turister runt brunnsparken
Om det ändå vore turister det handlar om...
Citera
2020-06-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Detta stämmer, tänker på det varje gång jag åker in till centrum, vilket inte händer ofta numera. Troligtvis eftersom ingen svensk vill bo i centrala GBG längre. De flesta jag känner har flyttat till Kungälv, Lerum, Öjersjö, Landvetter osv.

Tror till och med GBG är värre än Malmö ärligt talat. Var på Leos Lekland för några månader sedan och det var knappt några svenska familjer där.

De dyraste kvm-priserna finner du i Gbg innerstad. De som inte har pengar tvingas ut till Landvetter, Lerum och andra hålor.
Och vem frekventerar lekland?!
Citera
2020-06-20, 21:09
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
Har du varit där igår och idag så beror det på att det är midsommar. Ingen svensk är kvar i någon stad då. Dom har åkt iväg.

Till någon brygga, där det finns dans.
Dragspelsmusik, lantlig tradition,
Bada utan kläder, lunginflammation.

Det är ett fåtal ställen kvar.
Citera
2020-06-20, 21:12
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenci
Innan var det ju Stockholm alla pratade om när det gällde blattefiering av svenska städer, men nu är både Göteborg och Malmö långt värre.
Kanske Stockholm kan bli en svensk oas i framtiden?
Om man tömmer Rinkeby-Kista och Skärholmen med omnejd.

Snarare har man gett upp. Halva stan är fylld med patrask från MENA, finns ett fåtal oaser vid lidingö, östermalm och danderyd men annars är det bara mörker.
Citera
2020-06-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Har aldrig stört mig. Har bott i Gbg l över 15 år och inte märkt nån skillnad -med undantag av tiggare. Men de finns ju över hela landet. Har nog aldrig blivit tilltalad av en invandrare i stan om denne inte jobbat i butik (eller tiggt då). Någon försök till våld har jag definitivt inte varit i närheten av och aldrig råkat ut för något brott. Och då var jag en hel del på krogen förr. Men jag hängde natuligtvis inte på skitställen på avenyn.

Vad bra att inget har hänt just DIG, antar att allt är frid och fröjd då
Citera
2020-06-20, 22:57
Medlem
Det är som från:
1. En kafkabok - han vaknar uppochner som skalbagge och försöker förhålla sig till verkligheten
2. En 1984-bok - ingen får begå tankebrott, man talar inte om det man ser, sanningsministeriet/svt styr.
Allt lindas in i orwellska/nyspråk .

Ideological subversion
Senast redigerad av Studeradetta 2020-06-20 kl. 23:00.
Citera
2020-06-20, 22:59
Medlem
Finns det ens något svenskt område kvar i Göteborg? Tycker man ser MENA vart man än åker, de är precis överallt.
Citera
2020-06-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannemig84
Vad bra att inget har hänt just DIG, antar att allt är frid och fröjd då

Ja, allt i den här tråden utgår ju från tillfälliga besökare, Leos leklands-besökare och kinesiska viskleken med bekanta -så tur då att jag kan ge en mer balanserad bild från en centrum-bo.
Citera
2020-06-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Finns det ens något svenskt område kvar i Göteborg? Tycker man ser MENA vart man än åker, de är precis överallt.

Nu har vi ju inte apartheid i Sverige så visst kan det stämma att du ser dem i alla områden.
Citera
2020-06-20, 23:03
Medlem
Sååå klockren tråd, satt idag och väntade på buss i brunnsparken och hade exakt samma feeling och tanke och funderade på att starta ett ämne precis gällande detta. Helt sjukt är det att det blivit såhär, man vill ju nästan lämna detta, funderar starkt, känns inte som Sverige, så tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in