2011-05-19, 02:07
Bannlyst
Jag såg en tråd om malmö och hur dekadent det var, vilket promptade mig till att skapa denna tråd.

Jag residerar i Göteborg, har bott i staden i hela mitt liv, en stad som jag anser är riktigt degenererad. Inte london/paris/malmö-förfallen men den har riktningen inställd på det. Finns dock en del områden i metropola Göteborg som är relativt homogena (Linné, Haga, Johanneberg, örgryte), i kontrast med "centrala" Göteborg, t.ex. nordstan.

Hur illa uppfattar ni att läget i Göteborg är?
Citera
2011-05-19, 02:15
Medlem
boendes på djävlusön sedan 7 år och sedan 15 år i göteborg.

Körde precis hem från en polare i boskapsgården och slogs av hur begränsade "ghettona" ändå är i Göteborg. boskap, friskväder och läns ligger ganska nära områden med dyra hus och lugna kvarter. Samma med Backa, Blendas gata är väl snudd på ap-bur, men bara över fotbollsplanen väster ut är det tjänstebilar och villor.

Givetvis finns det organiserad brottslighet och deras konflikter blommar upp ibland, men det är dåligt för business. Det som händer i backa, biskop och tynnered är väl mest skitungar som vill leka gangster. Inte sagt att jag vill möta ett gäng gangster-wannabes på väg hem från en filmkväll med Tony Montana som huvudrollsinnehavare.

Jag lägger ingen värdering i huruvida det är kulturberikare som är drivkraften bakom detta, men givetvis bär svensk integrationspolitik en mycket stor del av ansvaret till varför det ser ut som det gör i dessa områden.
Citera
2011-05-19, 02:22
Medlem
För ca tolv år sedan tog jag med mig min nya kärlek på en bilresa till "kontinenten" som man kallade det.
Vi åkte från Sundsvall så en övernattning i malmö var lagomt.

Jag måste säga, att det var den skitigaste och otäckaste staden jag någonsin varit i! Vi kanske hamnade fel, vi drack på hotellet och gav oss ut, men fy fan.
Det var invandrargäng och hotfull stämning överallt.

Jag har festat många gånger i GTB och Sthlm också, men aldrig stött på maken. Ok, i sthlm blev jag rånad en gång av en blatte, rånförsök iaf, han fick ge sig.

Jag har ingen aning om hur det ser ut där nere nu, men jag tycker jävligt synd om er i Malmöregionen, har det blivit värre än vad det var för tio år sedan så borde ni vara skattebefriade som bor där...
Citera
2011-05-19, 02:35
Medlem
Det märks av i hela Göteborg, tack och lov bor jag i ett ganska fint område. HELA Göteborg håller på att blir infekterat från alla håll (även de fina områdena) vilket är hemskt att se då jag har bott i staden i hela mitt liv. Vänsterslöddret gör det inte bättre heller med sin propaganda vilket har gjort att väldigt många fortfarande tycker att SD och invandringsfrågan är tabu.
Skulle vilja påstå att det är ganska få sotpannor i stan, mestadels blattegäng som strövar runt och vill bråka med en när man går/åker hem från krogen. (Lätta att klappa ner en mot en och man gör det gärna med nöje) men dem är alltid många och beväpnade.
Citera
2011-05-19, 02:45
Medlem
jag tycker ni göteborgare är riktiga egoistiska jävlar!

Här röstar man SD från norrland för att det brinner i Rosengård och Hisingen, men ni i närheten tyr er till sossarna. Fy fan vad skamligt! Hoppas ni blir kulturberikade!!
Citera
2011-05-19, 03:08
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutBread
Jag såg en tråd om malmö och hur dekadent det var, vilket promptade mig till att skapa denna tråd.

Jag residerar i Göteborg, har bott i staden i hela mitt liv, en stad som jag anser är riktigt degenererad. Inte london/paris/malmö-förfallen men den har riktningen inställd på det. Finns dock en del områden i metropola Göteborg som är relativt homogena (Linné, Haga, Johanneberg, örgryte), i kontrast med "centrala" Göteborg, t.ex. nordstan.

Hur illa uppfattar ni att läget i Göteborg är?
Svårt och söka lr ?????? https://www.flashback.org/t1316577
Citera
2011-05-19, 03:09
Medlem
Fel tråd kanske, men ni som bor där. Kan ni tipsa min om bra ställen att vistas på så man slipper eran mångkultur?
Jag gillar Göteborg, var där för ett antal år sedan och såg Maiden på Ullevi, och nu planerar vi att åka dit igen.
Vart slipper man mångkulturen? Vill bara träffa goa göteborgare!
Citera
2011-05-19, 03:11
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviatoren
Fel tråd kanske, men ni som bor där. Kan ni tipsa min om bra ställen att vistas på så man slipper eran mångkultur?
Jag gillar Göteborg, var där för ett antal år sedan och såg Maiden på Ullevi, och nu planerar vi att åka dit igen.
Vart slipper man mångkulturen? Vill bara träffa goa göteborgare!
Stanna hemma och kolla antingen på schlager lr bingo kväll med lotta så lär du bli på säkra sidan och förmodligen kommer leva längre
Citera
2011-05-19, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Stanna hemma och kolla antingen på schlager lr bingo kväll med lotta så lär du bli på säkra sidan och förmodligen kommer leva längre

Tack för tipset, det var grymt värdefullt...
Men jag tänkte mer framåt juli. Vill inte och har inte råd att hamna i trubbel nå mer, därför jag vill vara försiktig. Har varit nog och jag har myndigheternas ögon på mig, körkorten och flygcerten hänger löst.
Citera
2011-05-19, 03:21
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Tack för tipset, det var grymt värdefullt...
Men jag tänkte mer framåt juli. Vill inte och har inte råd att hamna i trubbel nå mer, därför jag vill vara försiktig. Har varit nog och jag har myndigheternas ögon på mig, körkorten och flygcerten hänger löst.
Ok var mer ironisk men men
Har du tänkt semestra i sverige då rekom. jag nog södra sverige typ Skurup, Tomelilla lr sjöbo mer svensk och inavel lär du aldrig hitta någon annanstans i sverige (blattefri lr om det finns blattar då är inte av egenvilja). Dock (lyfter ett finger) ta med dig en tolk, för gudarna ska veta ingen förstår va fan dem dillar
Göteborg kan du nog glömma om du vill slippa dessa
Citera
2011-05-19, 03:23
Citat:
jag tycker ni göteborgare är riktiga egoistiska jävlar!

Här röstar man SD från norrland för att det brinner i Rosengård och Hisingen, men ni i närheten tyr er till sossarna. Fy fan vad skamligt! Hoppas ni blir kulturberikade!!
Du bor i Norrland, varför tror du dig veta Göteborgs bästa? Kan tillägga att du inte kommer "slippa" mångkulturen, men om du inte är cp-rasist som typ blir stött av att se folk med annan hudfärg så kommer det inte vara några problem i Göteborgs innerstad.
Citera
2011-05-19, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)

Hade varken tänkt det ena eller det andra. Du resonerar dumt, är du möjligen en sån där somalier? Ingen fara isf, det är många som är, men det är bra att veta så man kan anpassa språket, ungefär som när man talar med bebisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in