Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-20, 23:13
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Göteborgarna har valt detta i återkommande val. Allt går precis som de önskar. Grattis Göteborg!
Citera
2020-06-20, 23:13
Medlem
Bor inte i Göteborg, men senast jag var där gick två dagisklasser förbi.. inte en enda etnisk svensk, förutom fröknarna ...

Jag undrar om svensken själv inte ser vad som händer... tycker de att detta är sunt?

Tänk den ”BLM”demonstrationen 2030

Förändringen är ju ännu mer extrem nästa generation väl
Senast redigerad av Studeradetta 2020-06-20 kl. 23:16.
Citera
2020-06-20, 23:15
Jadu..
Kan det vara för att vi importerar 120 000+ invandrare varje år

Jag menar vi är inte så många i vårat land. Så en ökning med 120k babbelusker varje år kommer ju att synas i stadsbilden.

Välkommen till ett Sverige där alla hatar alla
För tro mig invandrare hatar invandrare. Det är ett riktigt starkt hat mellan visssa folkgrupper.

Lite därför man har olika länder osv. Så att alla har samma religion, och kultur.
Det hjälper liksom att föra landet framåt om alla tycker ungefär likadant

Därav är multikultur dömt att misslyckas
Citera
2020-06-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Jadu..
Kan det vara för att vi importerar 120 000+ invandrare varje år

Jag menar vi är inte så många i vårat land. Så en ökning med 120k babbelusker varje år kommer ju att synas i stadsbilden.

Välkommen till ett Sverige där alla hatar alla
För tro mig invandrare hatar invandrare. Det är ett riktigt starkt hat mellan visssa folkgrupper.

Lite därför man har olika länder osv. Så att alla har samma religion, och kultur.
Det hjälper liksom att föra landet framåt om alla tycker ungefär likadant

Därav är multikultur dömt att misslyckas

Om man vill subvertera ett land så pumpar man in vänsterpropaganda dock! Nyttiga idioter (media politiker ) är experter på att driva igenom vidare samhällsomstörtande agendor.
Citera
2020-06-20, 23:27
Medlem
Imnshos avatar
Det är bara en försmak av framtiden. Om 100 år finns det ingen etnisk svensk kvar i Göteborg.
Citera
2020-06-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armend123
Sååå klockren tråd, satt idag och väntade på buss i brunnsparken och hade exakt samma feeling och tanke och funderade på att starta ett ämne precis gällande detta. Helt sjukt är det att det blivit såhär, man vill ju nästan lämna detta, funderar starkt, känns inte som Sverige, så tråkigt.
Det är knappt så man ens hör det svenska språket när man är där. Man ser massa islamism med kvinnir som går klädda som i Saudiarabien. Och sen alla tiggare på köpet. Arabiska. ungdomsgäng som skriker och gapar till varandra på arabiska och som beter sig passivt aggressivt i försök att överträffa varandra. Fan har politikerna gjort med landet.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2020-06-21 kl. 00:53.
Citera
2020-06-21, 00:13
Bannlyst
Göteborg är Sveriges soptipp. Fyfan vilken sketen smutsig stad Göteborg är.

Var tvungen att bo där pga exet och hade ångest Varje dag.

Dialekten gör att man får självmordstankar. Dom tror att dom är något. Och 10% svenskar och 90 % somalier terrorister våldtäksmän.

Nej fyfan! Bränn ner den staden
Citera
2020-06-21, 00:20
Medlem
Låtsas som ingenting. Hjärntvätt och locket på. La la la lalalalala
Citera
2020-06-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Göteborg är Sveriges soptipp. Fyfan vilken sketen smutsig stad Göteborg är.

Var tvungen att bo där pga exet och hade ångest Varje dag.

Dialekten gör att man får självmordstankar. Dom tror att dom är något. Och 10% svenskar och 90 % somalier terrorister våldtäksmän.

Nej fyfan! Bränn ner den staden
när var detta? Tycker mig inte höra dialekten alls. Man får vara glad om man ens hör svenska numera.
Citera
2020-06-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Det är bara en försmak av framtiden. Om 100 år finns det ingen etnisk svensk kvar i Göteborg.
100? ehhh,, det tog inte ens 20? att få bort hälften. Försök inte komma med statistik, det är bara å öppna ögonen. 20 år till, sen har resten lämnat. Förutom de som har konverterat till islam. Detta är en invasion, fattar nån det?
Citera
2020-06-21, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Varför är det så få svenskar i centrala Göteborg? Tycker man bara ser araber, somalier, afghaner och romer överallt när man har vägarna förbi. Har främst varit där eftermiddag och kvällstid.
Samma sak i kollektivtrafiken, tycker det är rätt ovanligt att höra svenska språket på bussar och spårvagnar. Känns som det är mer svenskar runt Slottsskogen och Linneplatsen, men när man passeraer Vasa så blir det nästan tomt på svenskar.

Vad beror detta på? Undviker svenskar att vara i vissa delar av stan? Har någon en annan upplevelse?

Just nu i Coronatider kan det bero på att övriga tar sitt ansvar mer och jobbar hemifrån de som kan, undviker kollektivtrafiken de som kan osv.
I övrigt har Göteborg förändrats drastiskt tyvärr🙄 Flyttade hit för drygt 20 år sen som student och då såg staden annorlunda ut på många sätt. Det enda som är sig likt, för att vara krass, är havet och arkitekturen överlag.
För 20 år sen kunde man ff både som tjej o kille gå hem från krogen ensam mitt i natten utan att bli rånad, misshandlad eller våldtagen. Vidare kunde man lätt ta en löparrunda sent en sommarkväll utan att vara rädd för rån/misshandel/våldtäkt.
De som säger att Gbg är detsamma nu som för 10-20 år sen behöver öppna ögonen och gå utanför dörren.
Sad but true....
Citera
2020-06-21, 00:59
Medlem
Bott i götet hela mitt 51-åriga liv. Trivs inte alls inne i stan längre, känns bättre när min man är med om man skulle vilja ta en öl eller två. Sorgligt att säga, men det är mörkt ute även mitt på dagen.
Oroar mig för barnen, min man och mig själv. Men vart ska man ta vägen? Det är ju inte bättre någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in