Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-17, 08:30
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Hsr vi siffror som styrker att Göteborg förlorar i skattekraft och att sossbidrag ökar? Om ett par år kommer såklart skattetrycket att gå genom taket samtid som arbetslösheten lär dubblas. Jag är nästan rädd eller iallafall lite störd. Det var inte såhär löfven lovade att det skulle se ut.

Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Sverige och Göteborg har varit "förstört på grund av invandringen" i många, många år.

Både Stockholm och Malmö har varit förstörda sedan 20 år tillbaka - om inte mer! Då menar jag bokstavligen förstört. Konsekvenser av invandringen har vi fått uppleva sedan 80-talet.

Från vad jag hört så gäller detsamma Göteborg, även om den staden ligger lite bakom.

Jag har bott och jobbat i Malmö, Stockholm och Göteborg senaste fem åren. Jag måste säga att Göteborg sticker ut värst gällande dessa problem.
Citera
2020-11-17, 08:31
Medlem
BoBerg31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Jag trodde det kryllade av dyslektiska Zigenare i Rumänien, men de kanske numera sitter utanför Coop/Ica i Sverige
Exakt, tack vare Sveriges och Rumäniens EU-inträde blev detta möjligt. När jag besöker ibland Stockholm med mina rumänska vänner ställer de alltid samma fråga när de ser en tiggare utanför ICA, nämligen "Varför ger de pengar till zigenare?", ingen rumän skulle göra detta.
Citera
2020-11-17, 08:38
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Ställer en genuin fråga från en som är för invandring, men ogillar den nuvarande integrationsprocessen:

Vad har ni personligen haft för konsekvenser av invandringen, för om man läser kommentarerna här så handlar det mest om något som verkar vara problem med den "estetiska bilden" av staden.

Med den förändrade "estetiska bilden" av staden följer även en hotfull atmosfär med. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, tidigare kändes stadsbilden öppen, gladare på något sätt, man kände mer tillit.

Nu känner man sig mest otrygg, rädd, det är en "mörk stämning", man skyndar sig mest dit man ska och hoppas det ska gå bra på vägen. I vissa ställen "vet man" att man inte är välkommen, särskilt kvinnor. Folk glor konstigt och beter sig hotfullt.

På ytan är det den estetiska bilden. Men det har blivit mer hotfull stämning överlag, lite som man ibland ser dokumentärer från fängelser. Man vet aldrig när något kan hända, känns som fara kan komma upp när som helst, var som heslt, det känns som ett sorts "tryck". Vet inte hur man ska beskriva det.

Det går inte att slappna av på samma sätt längre. Man känner sig tvungen att vara på sin vakt hela tiden.

När folk klagar över den "estetiska bilden" tror jag mest att det är detta de vill förmedla. Att gå ut har alltså blivit obehagligt.
Senast redigerad av WheelofFortune 2020-11-17 kl. 08:44.
Citera
2020-11-17, 08:42
Medlem
Klas-Vegass avatar
Som man röstar får man ligga. Denna utvecklingen har pågått sedan 90-talet det tog bara längre tid att byta ut befolkningen i Göteborg än tex. Malmö då befolkningen är större. Dessutom var Göteborg mer segregerat pga en älv och gigantiska industriområden.

Det stora problemet är skatteutjämningssystemet som gör att politikerna kan miss-sköta en stad å det grövsta och slippa konsekvenserna i några år.

Vanstyret bara fortsätter. Det blev ingen linbana. Då beslutar kommunfullmäktige att bygga ett badhus för tre milliarder istället. Detta i strid mot hela utvecklingen där badhus istället får stängas i Sverige då våra invandrare inte kan hantera "badhus".
Föreställ er någon arbetslös som lever på socialbidrag (i likhet med kommunen) går och köper en ny AMG Mercedes på avbetalning. Det är så oansvarigt att man inte tror det är sant.

Bor du i Frölunda flytta för helvete. Det är nästa stadsdel att bli som biskopsgården, gamlestaden och Bergsjön.
Citera
2020-11-17, 08:43
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag har bott och jobbat i Malmö, Stockholm och Göteborg senaste fem åren. Jag måste säga att Göteborg sticker ut värst gällande dessa problem.

Hm i Stockholm finns nog fler. Problemet är att i Göteborg så rör sig skiten mer och framförallt så gillar de att exponera sig på platser som Nordstan Järntorget osv. . I Stockholm lever de mer i sina jävla skitområden och håller sig där i större utsträckning. .

Och jag håller absolut inte med ovanstående om att Kungsbacka och Kungälv skulle va värre. . i Kungälv bor det skitmänniskor i Komarken men stora delar av kommunen är ganska förskonad från smuts. Men det ligger väl i Socialdemokraternas intresse att förstöra hela Sverige, Ingen ska slippa undan. . Och folkutbytet sker med hjälp av skattepengar
Citera
2020-11-17, 08:46
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Hm i Stockholm finns nog fler. Problemet är att i Göteborg så rör sig skiten mer och framförallt så gillar de att exponera sig på platser som Nordstan Järntorget osv. . I Stockholm lever de mer i sina jävla skitområden och håller sig där i större utsträckning. .

Och jag håller absolut inte med ovanstående om att Kungsbacka och Kungälv skulle va värre. . i Kungälv bor det skitmänniskor i Komarken men stora delar av kommunen är ganska förskonad från smuts. Men det ligger väl i Socialdemokraternas intresse att förstöra hela Sverige, Ingen ska slippa undan. . Och folkutbytet sker med hjälp av skattepengar

Vi får väl se hur länge Stockholm kan hålla emot tack vare tullarna och skyhöga bostadspriser. Ingen bor i Nordstan/Brunnsparken.
Citera
2020-11-17, 08:48
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Det sjukaste är hur etniska svenskar som bildar familj i panik försöker flytta till en kranskommun när dom inser att området dom bor i har 80% invandrare i lågstadieskolan. Trors att dom har varit typiska ’Håkan Hellström, Majorna for life’ vänstermänniskor hela uppväxten.

Seriöst, det är ju likadant i Möndal, Mönlycke, Kungsbacka och Kungälv. Var i Kungsbacka förra veckan, drog runt massa gäng av hazarer i centrum med en vilsen vit tjej i varje grupp.

De västra villaområdena i Göteborg är betydligt mindre utsatta än Kungsbacka och Möndal.
Dessa dönickar till svenskar fortsätter sen rösta för mer invandring. Totalt hjärndöda är många.
Citera
2020-11-17, 08:51
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Jag har bott i och runt Gbg hela mitt liv, jo det var inte alls som det är idag.
Det har hänt något på 5 år...

På en del ställen byggs helt nya lägenheter, hälften fylls med muslimska familjer..
Där inte en enda kan tala Svenska, vi andra får stå 10-15 år i boplatskö för en sådan lägenhet.

Svensken bara låtsas som ingenting, blundar samtidigt som de själva hyr ett rum som de bott i 5 år och får fortsätta stå i bostadskön ytterligare 10 år.. Det är så tragiskt allt, om ni bara visste.

Tja, som skåning kunde man förr se fram emot att åka till Göteborg o träffa de goa göteborgarna och en tur på Liseberg. Idag, ALDRIG ! Tråkigt att t.o.m. Göteborgarna saknar kuk o låter sig Islamiseras. Gråt inte mer GBG, allt är förbi.
Citera
2020-11-17, 08:52
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Kungsbacka och Kungälv har jag ingen koll på. Stockholm har sina platser med där det är kaos i stan ofta , men som sagt min upplevelse är att Göteborg är värst drabbat. Malmös innerstad är helt klart trevligast man ser i princip inga gäng stryka runt där på samma sätt. Jag tycket även att jag är relativt objektiv då jag själv är uppväxt i norra Sverige.
Citera
2020-11-17, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Dessa dönickar till svenskar fortsätter sen rösta för mer invandring. Totalt hjärndöda är många.

Fast folk är lika hjärndöda om de skulle rösta rätt också , skulle grupptrycket varit annorlunda så hade de röstat annorlunda.
Det är då ganska hjärndött att tro man då kan övertyga enskilda, man måste attackera influensers och såna personer som styr deras åsikter.
Demokrati existerar inte för alla människor har inte egna åsikter, de bara kopierar andras.
Citera
2020-11-17, 09:04
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja Polen o Ungern håller fanan högt
Ja och vad beror det på? De är vana vid invasioner från andra världskriget och Sovjets härjningar. De har lärt sig att hålla garden uppe.

I övriga länder så verkar folket vara neddrogat i en slags törnrosasömn...kanske för att de inte har upplevt samma sak och därmed inte har lärt sig att hålla garden uppe
Citera
2020-11-17, 09:10
Medlem
Tacka sossarna för att Göteborg går mot förstörelse, enkannerligen Göran Johansson. Göteborgs starke man. Precis som Göran Persson igår gick G J ut sista tiden av sitt politiska liv och klagade på att Göteborg tvingats ta för stort ansvar i flyktingpolitiken. (Ansvar, detta misshandlade begrepp). I decennier fick oansvaret pågå, sista åren klagade säkert G J men var chanslös mot Sveavägen i Stockholm. Där hade planen redan då lagts upp, att ju fler flyktingar i Sverige, och Göteborg, desto större chans att makten stannar hos sossarna. Detta är sossarnas enda politiska idé. Dessvärre fick denna idé stor dragkraft av Reinfeldt, men hans syn på flyktinginvasionen riktades inte mot dem som väljarboskap för moderaterna utan för att tillgodose näringslivets behov av billig arbetskraft och för att slå sönder Saltsjöbadsavtalet.
De båda statsbärande partierna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in