2017-09-30, 22:53
Medlem
Den gången jag var där Var det slummigt. Nordstan och området i närheten är hemsk och överallt tiggare.
Citera
2017-09-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Konstigt. Jag är en ganska vanlig svensk kille, jag har bott över stora delar av Göteborg i ganska många år och vilka är det som jag har hamnat i bråk med tror ni? Det är andra ganska vanliga svenska killar. Jag vet inte vad ni gör för att provocera just invandrare men vad det än är så kanske ni borde sluta med det, det kanske underlättar?`

Lät som du inte tyckte det var några problem alls med invandrarna i Gbg. Tycker du fortfarande som sak?
Citera
2017-09-30, 23:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoBandit
Lät som du inte tyckte det var några problem alls med invandrarna i Gbg. Tycker du fortfarande som sak?
Jag har inte varit i Göteborg sen 2009 så jag har inga åsikter om hur det är nu.
Citera
2017-09-30, 23:45
Medlem
ExtremParanoias avatar
Mycket babbar och kommunister.
Citera
2017-10-01, 00:06
Medlem
shadow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Regel nr 1 är ju att aldrig röra dig kring Donken vid Nordstan på kvällar och helger.

Helt sjukt att det har blivit så, tyckte förut att gbg var en fin mysig stor stad. Nu skulle jag aldrig få för mig att åka dit för att kunna strosa runt en sommarkväll pga all invandrings kaos.
Citera
2017-10-01, 14:01
Medlem
Skåning som bott här i ett år nu, kan säga att jag upplever Malmö som säkrare än Göteborg numera.
Citera
2017-10-09, 16:01
Medlem
Som en fin stad.

Citat:
Fyra ordningsvakter och två poliser – annars går de bevakningsanställda inte in på Rymdtorget i Göteborg. Väktarna på Nokas får över huvud taget inte vara där, efter ett beslut hos Arbetsmiljöverket. Bakgrunden är en grov misshandel av en ordningsvakt.
http://www.transportarbetaren.se/vak...rg-i-goteborg/
Citera
2017-10-11, 16:30
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Elever saknas efter skolstart – befaras blivit förda utomlands för tvångsgifte

TVÅNGS- OCH BARNÄKTENSKAP Skolor i flera s.k. ’utanförskapsområden’ i Göteborg larmar om att ett stort antal elever, främst flickor, saknas i skolklasserna sedan höstterminens start. Det rör sig om minst 14 barn från migrantfamiljer. Socialttjänsten befarar att de saknade eleverna mot sin vilja förts till ursprungsländerna för att giftas bort.
https://samnytt.se/elever-saknas-eft...r-tvangsgifte/
Citera
2017-10-24, 13:43
Medlem
Ördögs avatar
Mina utflyttade landsmän i Bergsjön tycks reagera på olika vis när deras stadsdel förändras. Vissa vågar inte gå ut, andra tycker att allt är fortsättningsvis bra ...

Bergsjöbo: ”Man vågar knappt gå ut”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...r-knappt-ga-ut
Citat:
För många av de som bor vid Rymdtorget är det oroligt efter den senaste tidens händelser.

– Det är väldigt tråkigt, och det är inte bara det här med vakterna utan det kommer saker titt som tätt som gör att man blir oroad, ledsen och förtvivlad, säger Marjatta Huhtakangas som bott i Bergsjön i fyra år nu.

Många som vi talar med älskar att bo i Bergsjön men majoriteten känner en oro efter att en vakt blev misshandlad på torget. De berättar om gäng som hänger i området som ibland är obehagliga att stöta på.

– Man vågar knappt gå ut när det händer så mycket saker, säger Marjatta Huhtakangas.
---
Men alla har inte samma negativa bild.

– Jag är här varje dag, dricker kaffe och lite öl ibland. Det är jättebra här, alla känner alla på puben, oavsett nationallitet, säger Pettri Rökkö som bott i området sen 1972.
Citera
2017-11-01, 06:05
Medlem
Fem rån på kort tid i Göteborg
Under loppet av några få timmar inträffade fem brutala rån i nordöstra delarna av Göteborg. Två personer har tvingats uppsöka sjukhus.
Det första larmet kom vid 18.30-tiden på tisdagskvällen, då en kvinna hotades med kniv och rånades på sina tillhörigheter på Kosmosgatan. Knappt två timmar senare rånades en man av maskerade gärningsmän på Branddammsbacken i Hammarkullen, och hotades då med något som enligt polisen kan ha varit en pistol. Drygt en timme senare överfölls en 20-åring av maskerade gärningsmän på Bredfjällsgatan, även i det fallet användes ett pistolliknande föremål.

Ytterligare en dryg timme senare misshandlades och rånades en ung man i Kortedala av maskerade män. Han skadades så svårt att han fick föras till sjukhus med ambulans.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...tid-i-goteborg
Citera
2017-11-01, 09:54
Medlem
Citat:
Men alla har inte samma negativa bild.

– Jag är här varje dag, dricker kaffe och lite öl ibland. Det är jättebra här, alla känner alla på puben, oavsett nationallitet, säger Pettri Rökkö som bott i området sen 1972.

Haha finska alkisar är nöjda så länge det finns alkohol att tillgå tydligen. De och de psykiskt sjuka kattkärringarna brukar vara de sista vita som blir kvar i alla förorter.
Citera
2017-11-04, 13:09
Medlem
Ördögs avatar
(FB) Göteborg: Ung rånarliga ställs inför rätta
Citat:
Nio killar mellan 15 och 18 år gamla åtalas i Göteborg för en lång rad rån av jämnåriga mellan april och september i år.

Bland åtalspunkterna finns också flera fall av övergrepp i rättssak och ett olaga frihetsberövande.

Rånen har bland annat begåtts i centrala Göteborg och i Linnéstaden. De misstänkta gärningsmännen ska också sett ut sina offer och följt efter dem från centrum på buss eller spårvagn.
(FB) Stenkastning mot polisen av ett stort antal personer i Biskopsgården, Göteborg - 3/11
Citat:
Flera polispatruller var under fredagskvällen på plats i Biskopsgården efter att det uppstått oroligheter i stadsdelen. Enligt polisen ska ett stort antal personer ha kastat sten mot polisen och en polisbil har fått rutorna krossade.

– Vi försöker lugna ner stämningen på plats, säger Johan Josarp.

Hur många personerna är som kastar sten är i nuläget oklart. Josarp kopplar oroligheterna till en insats i stadsdelen under gårdagen.

Ung man rånad av gäng
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...A4ng-1.4796902
Citat:
Strax efter klockan 21 på fredagskvällen larmades polisen till Bergsjön efter ett personrån. Enligt polisens presstalesperson Tommy Nyman har en ung man blivit slagen och rånad av ett gäng unga män.
----
Gärningsmännen ska ha varit mellan sex och åtta till antalet och de ska ha stulit den unga mannens mobiltelefon, enligt polisen.

Minst två knivrån i centrala Göteborg
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...borg-1.4797421
Citat:
Minst två personrån har inträffat i närheten av Andra Långgatan i Göteborg under natten mot lördagen. – Det var en turist som blev hotad med ett knivliknande föremål av ett gäng ungdomar på ungefär sex personer. I samband med det fick vi kontakt med ytterligare en person som uppgav en liknande beskrivning av gärningsmännen, säger Tommy Nyman, presstalesperson vid polisen i region Väst.

Larmen om de två personrånen kom vid 04-tiden på lördagsmorgonen.

– Det var en turist som blev hotad med ett knivliknande föremål av ett gäng ungdomar på ungefär sex personer, säger Tommy Nyman, presstalesperson vid polisen i region Väst.

I samband med den händelsen kom ytterligare ett larm till polisen om ett annat personrån i närheten av Andra Långgatan i centrala Göteborg.

Nu misstänker polisen ett samband mellan händelserna.
---
GP har vid flera tillfällen rapporterat om en mängd rån i Göteborg den senaste tiden.

– Vi har en del problem med personrån just nu, säger Tommy Nyman.
Senast redigerad av Ördög 2017-11-04 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in