Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-02, 17:22
Medlem
spoilers avatar
"Längs Tuvevägen i Göteborg är grunden lagd för en jättemoské finansierad med pengar från den turkiska statens religionsmyndighet, men bygget har stått still i flera år. Nu har bygglovet gått ut och det är inte säkert att den nya konstellationen i stadsfullmäktige vill medge att bygglovet förnyas. Nya Tider kan avslöja att föreningen som står bakom moskén har styrelsemedlemmar med kopplingar till Grå vargarna, en grupp som terrorstämplats av EU och som betraktas som den väpnade grenen av Erdogans parti AKP."

https://www.nyatider.nu/turkiets-bygge-av-jattemoske-i-goteborg-gar-mot-fiasko/
Citera
2021-09-02, 17:34
Medlem
Jag har följt tråden. Det är skrämmande läsning. Detta är inte längre Sverige. Jag vet, inga nyheter. Men det gör ont att bli påmind om allt skit. Tror inte jag längre vill stå upp och stolt proklamera att jag är svensk.
Citera
2021-09-02, 22:44
Medlem
spoilers avatar
Finns det några vita svarttaxiförare?

"Hittills har över 30 stycken förare identifierats och rapporterats, men över 200 stycken svarttaxichaufförer beräknas ha etablerats sig i de centrala delarna av stan."

https://sverigesradio.se/artikel/trafikpolisens-krafttag-mot-goteborgs-svarttaxi
Citera
2021-09-02, 22:46
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag har följt tråden. Det är skrämmande läsning. Detta är inte längre Sverige. Jag vet, inga nyheter. Men det gör ont att bli påmind om allt skit. Tror inte jag längre vill stå upp och stolt proklamera att jag är svensk.

Att vara stolt över att vara svensk är en sak. Att vara stolt över vad Sverige har blivit är en annan.

Stå rakryggad och fortsätt vara stolt över att du är svensk.
Citera
2021-09-02, 22:56
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Längs Tuvevägen i Göteborg är grunden lagd för en jättemoské finansierad med pengar från den turkiska statens religionsmyndighet, men bygget har stått still i flera år. Nu har bygglovet gått ut och det är inte säkert att den nya konstellationen i stadsfullmäktige vill medge att bygglovet förnyas. Nya Tider kan avslöja att föreningen som står bakom moskén har styrelsemedlemmar med kopplingar till Grå vargarna, en grupp som terrorstämplats av EU och som betraktas som den väpnade grenen av Erdogans parti AKP."

https://www.nyatider.nu/turkiets-bygge-av-jattemoske-i-goteborg-gar-mot-fiasko/

Se där. Har emellanåt funderat på varför moskéhelvetet aldrig blir färdigt. Får hoppas att planerna går i stöpet, samt att kommunen inte försöker kompensera genom att gå in med egna bidrag för att få en moské byggt någon annanstans.
Citera
2021-09-02, 23:51
Medlem
Gick till lokala puben nära en av Göteborgs värre förorter i tisdags. De serverar mycket god thaimat (med mycket bra fräs) och på tisdagar har de ett trevligt pubquiz utan allt för mycket sportfrågor.

Maken skulle ansluta efter jobbet så jag och de ganska vuxna ungarna passade på att äta middag och ta en öl medan vi väntade på att quizet skulle börja och att maken skulle ansluta.

När vi nästan ätit klart, exploderar fönstret precis bakom mig, glas-splitter regnar över oss och maten. Innan jag fattat vad som händer, hörs en ny smäll och nu kastar sig folk bort från fönstren och inåt i lokalen för att försöka ta skydd. Tankarna surrade runt, är det någon som skjuter? Hur skyddar jag mig och mina barn om det fortsätter? Jävligt obehagligt.

Det visar sig att en liten maskerad, mörkhyad slyngel har kastat tre knytnävsstora stenar in genom fönstren. Det är ren tur att ingen blev träffad, den första stenen missar precis mig och en annan tjej som också satt i skottlinjen. De två följande stenarna kommer inte nära att träffa folk.

Tror ni att polisen kom dit? Svar nej. De verkade inte alls intresserade. Vad ska vi göra där typ. Det går inte att identifiera killen ändå.

Stackars servitrisen tror att det kan vara en hämnd för att hon avvisade ett stökigt gäng ett par dagar tidigare.

Men det kan ju också vara en initiering eller något helt annat.

Trots att vi bor precis i grannskapet av ett av de värre områdena har det ändå varit acceptabelt att bo här. Mycket natur och bra kommunikationer in till stan. Men nu vete fan om man kan bo kvar här.
Citera
2021-09-03, 00:03
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag åker till Göteborg några gånger om året i ärenden, och det är så jävla skönt - när man kommer därifrån.

Är det något som äcklar mig med städer som Malmö och Göteborg, så är det när man lägger pengar på infrastruktur och putsade hus och allt ska se så fiiiiint ut, men väl ute på gatan liknar det ett smutsigt u-land.
Den förljugna bilden äcklar mig så in i märgen.
Citera
2021-09-03, 09:08
Medlem
spoilers avatar
"Nu har snart 80 procent av göteborgarna fått sin första dos vaccin. Men i Angered i nordöstra Göteborg ligger siffran bara på 52 procent."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/samordnaren-om-vacinationsgraden-i-angered-inte-alls-bra-nog
Citera
2021-09-03, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Nu har snart 80 procent av göteborgarna fått sin första dos vaccin. Men i Angered i nordöstra Göteborg ligger siffran bara på 52 procent."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/samordnaren-om-vacinationsgraden-i-angered-inte-alls-bra-nog

en medveten strategi av alliansen för att bli av med befolkningen i angered.
ren ondska!
Citera
2021-09-03, 09:21
Medlem
Tyvärr förslummad
Citera
2021-09-03, 09:24
Medlem
Liknande situation i Stockholm, orten har flyttat in till Stureplan.
Citera
2021-09-03, 09:48
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
en medveten strategi av alliansen för att bli av med befolkningen i angered.
ren ondska!

De ville ju ha hit de....hallå? "öppna era hjärtan" har du glömt det med vilje?

den ondska du pratar om är Socialdemokrater och deras svans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in