2011-05-18, 22:20
Medlem
Det är nått med sättet dom rörde sig på... Dom rörde sig nästan som dom hade någon slags militär bakgrund...
Citera
2011-05-18, 22:21
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
Men om polisen har så säkra västar och andra robocopprylar ink granatkastare och allt du dillar om så är väl sannolikheten stor att det blir en kapprustning mellan polis och kriminella? Hellre hamna i skottlinjen som oskyldig mellan pistoler än 39 pers som goes wild med granatgevär. Buset kommer ju bara att försöka komma ikapp.
Nej, inte om man shock höjer straffen för vapeninnehav till minimum 10 år.

Den teorin håller.
Citera
2011-05-18, 22:22
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Är det inte ironiskt att den lokala ICA-butiken bredvid den brinnande bilen hade plakat med texten 5 munkar för 25:-
Foliehatt på: I smell a conspiracy! :Foliehatt av
Citera
2011-05-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airforce1
Det är nått med sättet dom rörde sig på... Dom rörde sig nästan som dom hade någon slags militär bakgrund...

Det vore ju ovanligt om de va legosoldater från ett annat land. Våra banker är så upptagna av att bli rånade av andra så vi svenskar får ju ingen chans.
Citera
2011-05-18, 22:23
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Var ditt ironiska inlägg riktat emot mig eller chippzy?

Undrade mest om man redan nu hade fastställt vilken sorts vapen som används, blir enklare för folk i tråden att gissa vart vapnet kan komma ifrån ifall man får reda på det.
chippzy, din fråga är självklart intressant.
På filmklippet med byggarbetarna säger de väl AK-5:a, men det är väl en lika god gissning som om jag skriver något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det finns tom vetenskapliga undersökningar som stödjer tesen om att tyngre beväpnad polis ger brottslingarna en tankeställare innan brottet.

Nu skiter dom i vilket, bara dra på en skyddsväst, ta en automatkarbin o go wild. Polisen gör inget ändå, dom gömmer sig o inväntar NI

Deras tafatta motverkan eld i flen, om det ens var ngn, bevisade att rånarna inte ens är rädda längre för möte med de blåvita.

Nej, det behövs uppgradering av deras utrustning o alla bilar skall ha minst 4 tunga automatvapen samt granatkastare. Full Kevlardräkt samt skyddssköldar mot finkalibrig eld.

Förslag från Blue som polisen kan se ut om jag får förslaget igenom justitsiedep.

http://tinyurl.com/6c7tqbb
Jag kan erkänna att jag inte har någon koll på statistik eller undersökningar, men min spontana känsla är att jag snarare vill ha färre vapen i samhället och inte "sätta hårt mot hårt".
CS-klanen på din bild har såklart sina användningsområden och är säkert effektiva vid allvarligare händelser, men då det inte inträffar särskilt ofta är jag tveksam till att det är väl satsade skattepengar, men jag har som sagt ingen aning utan antar bara.
Citera
2011-05-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nej, inte om man shock höjer straffen för vapeninnehav till minimum 10 år.

Den teorin håller.
Nej varför håller den? Vem fan ska gripa mig när jag kan skjuta dom med en megagigantisk puffra alt granatgevär?
Citera
2011-05-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airforce1

citat från filmen rånarna
Citera
2011-05-18, 22:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Nej varför håller den? Vem fan ska gripa mig när jag kan skjuta dom med en megagigantisk puffra alt granatgevär?
Med rätt träning kommer du aldrig ha en chans. Polisen kommer då med militärisk plocka dig med snipergevär innan du tagit sista steget ut ur banken. Varje bil kommer ha minst 4 automatvapen, 3 snipergevär samt granatgevär.

Istället för o mötas av en fjompig sigsauer så möts din ögonlob av denna:

http://tinyurl.com/6ejmb4q
Citera
2011-05-18, 22:31
Medlem
Totyrs avatar
Citat:
Ja eller så kan man väl göra som norska och finska polisen (om jag inte missminner mig), gå utan vapen. De påstår ju att the bad guys där inte är lika mycket beväpnade som i vårat avlånga land pga det. Sen om sanningen är tvärt om, att de vågar gå obeväpnade för att de kriminella inte har lika mkt vapen är en annan femma.

De som inte bär vapen idag är de som egentligen borde bära vapen.

Visst gillar jag britternas modell med obeväpnade snutar på gatan och en riktigt elak och tungt beväpnad backup runt hörnet. Finns det någon vettig undersökning som jämför den modellen med den som används här?
Citera
2011-05-18, 22:34
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S_o_N
Så det finns alltså fortfarande "folk" som rånar banker? Jag trodde det dog ut strax innan VHS-kassetten och pojkband blev omodernt?
Det kan inte vara rånare med mycket bakom pannbenet som riskerar så mycket för så lite pengar

Eller hur, i dagens läge så är det kakor man ska rikta in sig på! Jag har hört att man kan tjäna 100 lax på en lastbil!
Citera
2011-05-18, 22:34
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totyr
De som inte bär vapen idag är de som egentligen borde bära vapen.

Visst gillar jag britternas modell med obeväpnade snutar på gatan och en riktigt elak och tungt beväpnad backup runt hörnet. Finns det någon vettig undersökning som jämför den modellen med den som används här?
Ring eller maila BRÅ, dom vet.
Citera
2011-05-18, 22:35
Bannlyst
När jag läste om vakten som var placerad utanför banken och sedan hörde folk berätta om rånet på nyheterna så kom jag att tänka på den norska filmen om rånet av norske bank, då en polisman blev dödad, som jag tror skedde i Stavanger för några år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in