2011-05-18, 10:23
  #1
Medlem
Skapar ny tråd då tidigare kastades pga klen trådstart av ts (Waji)


Handelsbanken i Flen rånades i förmiddags av 3-4 rånare.

Polis och rånare ska ha öppnat eld mot varandra och polisen i Södermanland betraktar rånet som en särskild händelse.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13043775.ab
=======================================


Kul att det händer nått i alla fall. Vi får väll se vad som kommer fram om händelsen längre fram.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Länksamling:
=====================
Aftonbladet: Skakig video som visar när rånarna åker från platsen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13043775.ab

Aftonblade: samma video annan länk:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...cle13046203.ab

Ekuriren: Lite bilder bland annat på den beskjutna polisbilen.
http://ekuriren.se/nyheter/flen/1.10...nkranet-i-flen

Sörmlands nyheter: Samma bilder och information som Ekuriren och ab.
http://www.sn.se/nyheter/sormland/1.1054468

therefore´s teori om flyktväg.
https://www.flashback.org/sp30692199

Ironiskt: Polisen och politiker hade dagen innan rånet diskuterat bekämpningen av organiserad brottslighet
http://ekuriren.se/nyheter/flen/1.10...heten-bekampas

SVT: vittnesrapport från finnen Christer Gottberg
http://svt.se/2.33686/1.2429028/poli...de_flera_skott

Expressen: bla tvintervju med Christer
http://www.expressen.se/nyheter/1.24...gas-i-skogarna

Adam.zappel: Bilder från platsen
https://www.flashback.org/sp30694983

SvD: vittnesrapport, en rånare skjuten av polis.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ri...re_6174293.svd

lewl: Information får trafikverket om den uppbrända bilen:
https://www.flashback.org/sp30695391

Google: Översikt platsen
http://maps.google.se/maps?f=q&sourc...34.37,,0,20.32

fitta: Information om fotografen
https://www.flashback.org/sp30696005

Eventuellt samband med pådrag i kalmar?
https://www.flashback.org/t1548340

barometern: Mer om kalmar
http://www.barometern.se/nyheter/kal...ok(2782781).gm

Norrköpings tidningar: rånet i Flen
http://www.nt.se/nyheter/?articleid=6836931

//Mod
__________________
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2011-05-18 kl. 19:09. Anledning: länksamling inlagd på begäran av TS
Citera
2011-05-18, 10:25
  #2
Medlem
http://ekuriren.se/nyheter/flen/1.1054421-skottlossning-vid-bankran-i-flen

Bild utanför banken
Citera
2011-05-18, 10:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDoe80
...Bild...

haha, på aftonbladets bild såg man inte vad det var för bil. Smidigt att klämma in sig i en gammal liten golf. Undra vad de hade för flyktbil.
Citera
2011-05-18, 10:30
  #4
Medlem
Återigen verkar det vara dum och dummare i farten igen. Dessa väpnade rån är så otroligt oplanerade och dåligt utförda.

"mannen sågs senare komma ut genom ett fönster med en väska i handen"

Var inte väskan full med guld så snackar vi om kaffepengar
Citera
2011-05-18, 10:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchfoot
... kaffepengar

ja det är väll det som fanns i kassan helt enkelt. ~50 000kr / 4 rånare = 12 500kr var. Jag undrar hur skottlossningen började. Ska vi gissa att rånarna var inspirerade av filmer som heat?
__________________
Senast redigerad av getz 2011-05-18 kl. 10:37.
Citera
2011-05-18, 10:34
  #6
Medlem
Schlaktarnns avatar
Är 90% säker att männen är från Eskilstuna. Vet att det har varit pågång mycket här i stan med vapen handel och dylikt.

Citat:
Rånarna har enligt uppgifter till polisen försvunnit från Flen norrut i en silverfärgad bil.


De va ju 2 väpnade rån tror de va förra veckan i centrala Eskilstuna, och dessa rånare åkte aldrig fast.
__________________
Senast redigerad av Schlaktarnn 2011-05-18 kl. 10:36.
Citera
2011-05-18, 10:38
  #7
Medlem
spacefarers avatar
Eftersom detta är Flashback: *host* invandrartät småstad *host*


Det är rätt klent med poliser i dom trakterna. Om rånarna inte skjutit hade dom nog kunnat komma undan lättare. Nu lär det ju bli en riktig jakt på dom, när dom har skjutit mot poliser.
Citera
2011-05-18, 10:38
  #8
Medlem
Tomillidoms avatar
Kul att de händer något i stela Sverige
Låter dock som ett amatör rån -hästlängder ifrån helikoppter rånet
Citera
2011-05-18, 10:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomillidom
Kul att de händer något i stela Sverige ...amatör rån ...

Instämmer mycket roligt att det händer lite, så länge ingen blir skadad.

Fast man måste ju börja någonstans, kan tänka mig att grabbarna fortsätter med yttligare några rån och förfinar sin teknik. Varför inte ta med sig sprängmedel till nästa gång och ge sig på kassaskåpet.

Hoppas de lär sig att skaffa bättre bilar i alla fall. Råna banken med en golf från 90-talet funkar lixom inte.
Citera
2011-05-18, 10:53
  #10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomillidom
Kul att de händer något i stela Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av getz
Instämmer mycket roligt att det händer lite, så länge ingen blir skadad.

Ja, bankpersonalen tyckte säkert att det var skitkul att bli hotade med automatvapen. Den upplevelsen ruskar de nog av sig som ingenting och skrattar bara åt alltihop...
Citera
2011-05-18, 11:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
bankpersonalen ..skitkul att bli hotade...

Man får ju se det till helheten. Hela svenska folket blir roade av händelsen och ingen blev fysisk skadad i alla fall. Även och personalen säkert blev chockade. Precis som hela världen blev roade när helikopterrånarna slog till trots att det skapa en otrygghet för personalen som arbetade där.

Bankerna borde kanske anställa massa föredetta rånare som kan stå i kassan i stället för alla 30 åriga kvinorna som står i kassan idag.
Citera
2011-05-18, 11:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Instämmer mycket roligt att det händer lite, så länge ingen blir skadad.

Fast man måste ju börja någonstans, kan tänka mig att grabbarna fortsätter med yttligare några rån och förfinar sin teknik. Varför inte ta med sig sprängmedel till nästa gång och ge sig på kassaskåpet.

Hoppas de lär sig att skaffa bättre bilar i alla fall. Råna banken med en golf från 90-talet funkar lixom inte.

En gammal Golf duger väl alldels utmärkt att elda upp utanför banken?
De flydde ju i en helt annan bil.

Ang. sprängmedel var det ju några hjältar som försökte med det på växlingskontor i S-holm.
Det är tydligen gott om ointeligenta rånare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in