2012-04-23, 08:25
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Fitt-
I ärlighetens namn nu, skulle du klara en vit månad utan något som helst narkotikum eller berusningsmedel. Jag är mest intresserad av att höra från er som använder rekreationellt, men andra får också svara.

Om ni svarar ja får ni gärna berätta om ni någonsin haft en vit månad eller om ni bara tror att ni skulle klara av det. Folk slänger nämligen ofta ur sig att de klarar både det ena och andra av de extremt klassificerade drogerna utan att skapa ett beroende. Om någon nu i ärlighetens namn lyckats och inte haft några som helst negativa konsekvenser av det så får jag applådera.

Själv har jag slutat dricka. Det gick bra i ett par veckor, men nu har jag bytt alkoholen mot benzo igen.

Go kväll /fitt

Ja, eftersom jag inte dricker så ofta är alkohol ingen större "förlust" för mig, det längsta har gått utan att röka en feting är 3 månader. Mår man bra uppe i knoppen så fastnar man inte lika lätt i skiten.
Citera
2012-04-24, 14:01
Medlem
återstår att se för min del. Maj månad skall jag vara vit pga massa uppskjutna studier och lite för mycket av det goda den senaste tiden (tjack, kola, röka, alkohol). Funderar även på att lägga ner med snus och kaffe men det kanske är lite väl optimistiskt

wish me luck!
Citera
2012-04-24, 14:39
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feelingood
återstår att se för min del. Maj månad skall jag vara vit pga massa uppskjutna studier och lite för mycket av det goda den senaste tiden (tjack, kola, röka, alkohol). Funderar även på att lägga ner med snus och kaffe men det kanske är lite väl optimistiskt

wish me luck!
Good luck. Men ge fan i att avstå från snus och kaffe, det vore väl rena självplågandet. Mycket bättre att bli ren från de tunga sakerna.
Citera
2012-04-25, 02:11
Medlem
Attjagorkars avatar
Nja, alltså det är ju lite skevt, visst, alla klarar det om man sitter instängd i en månad eller håller sig sysselsatt... Personligen skulle jag inte klara det, det vet jag.
Citera
2012-04-25, 02:34
Medlem
Bigmaws avatar
Ja. Har rökt dagligen i perioder, senast dagligen i cirkus tio månader, och har haft en-två helt vita månader sedan nyår, med några sporadiska röktillfällen med vänner utspritt annars. Dagen 420 var ju given, t.ex... Så, ja, återigen - jag klarar en vit månad utan problem.
Citera
2012-04-25, 02:55
Medlem
alecxzis avatar
Förut, innan man rökte cannabis och drack alkohol flitigt så var det en barnlek att ta en vit månad. Men i dagsläget när man ger sig på det, så känner man tristessen komma smygandes efter bara två veckor.

Men varför bry sig? Jag mår i dagsläget bra av att röka någon gång per månad, och dricka i princip varje helg.

Vi ska ju alla dö någon gång ändå så, fuck it!
Citera
2012-04-25, 03:13
Medlem
TheGreedys avatar
Nej.
Citera
2012-04-25, 04:12
Medlem
Moments avatar
Nej
Citera
2012-04-25, 16:07
Medlem
CoopColas avatar
Förbannat jävla tråkigt bara, men jag skulle klara det. Fast skulle inte göra det frivilligt
Citera
2012-07-24, 10:42
Medlem
Tompa-123s avatar
På torsdag har jag haft min första vita månad sedan jag började supa för 11 år sedan! Det är pga att jag har jobbat så sjukt mycket och även nästan varje helg så det har inte gått att festa. Men jag mår skitbra och det var svårast i början men nu ska jag vara nykter en månad till och se hur länge jag klarar av att vara nykter... (-:
Citera
2012-07-24, 11:22
Medlem
Turkfans avatar
Tror inte jag skulle klara det om jag ska vara ärlig. Tar jag inte narkotika så kommer jag i alla fall att supa.
Citera
2012-07-24, 16:31
Medlem
Theberzerkers avatar
Kan gå flera månader utan att jag dricker så på den fronten är det ingen fara.
Snuset är svårare att hålla sig borta från, sömnpiller och benso likaså.
Har klarat mig utan att missbruka sömnpiller/benso ett bra tag nu, det har varit grymt tufft i perioder då jag blir manisk/deppig men med nuvarande medicin så går det hyfsat bra att hålla sig borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in