Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-05, 19:42
Medlem
0ldMans avatar
Jo jag skulle klara mig. Men ser ingen anledning att prova.
Citera
2012-04-07, 18:25
Medlem
undervattenfisks avatar
har druckit nu nästan varje dag i 2 veckor snart och börjar känna att jag inte får ut de jag vill av alkoholen efter så lång tid, så nu blir det alkoholfritt ett tag framöver iaf.

Ni vet när man bara får kroppsligt rus men inte känner något i huvudet? man får ju dricka så jäävulskt mycket för att få nå välmående nu.. druckit ett par st 7,5or och snart 1 liter vin och är känner ju att jag inte går lika stadigt som vanligt men är helt opåverkad i huvudet.
Citera
2012-04-07, 19:16
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
har druckit nu nästan varje dag i 2 veckor snart och börjar känna att jag inte får ut de jag vill av alkoholen efter så lång tid, så nu blir det alkoholfritt ett tag framöver iaf.

Ni vet när man bara får kroppsligt rus men inte känner något i huvudet? man får ju dricka så jäävulskt mycket för att få nå välmående nu.. druckit ett par st 7,5or och snart 1 liter vin och är känner ju att jag inte går lika stadigt som vanligt men är helt opåverkad i huvudet.

Been there, done that, är så jävla drygt när man får dricka så mkt för att få lilla minsta eufori som bara varar en stund, man blir så snabbt nedgången på sprit. Just GABA tolerans är jobbigast av allt, tar minst 6 månader för att få en någorlunda normal tolerans igen, men sedan skjuter den lätt upp i höjden igen.

Speciellt när man lider utav ångest så är det svårast att hålla sig ifrån dom. På drygt 2 år nu har jag klarat max 2 månader utan någon GABA-drog men då tog jag opiater/opioder istället, det är ångesten hela tiden som gör att jag börjar igen.
Senast redigerad av Slingshot 2012-04-07 kl. 19:21.
Citera
2012-04-10, 15:26
Medlem
moffacurrys avatar
Det var väldigt länge sedan jag hade ett sådant uppehåll. Jag tror att det egentligen inte skulle vara speciellt svårt bara så förbaskat tråkigt.

It's all in your head.
Citera
2012-04-10, 15:45
Medlem
BenAsslicks avatar
Visst skulle jag väl kunna det, men det vore ju att hålla andan..

Men en månad är ju inga problem.
Citera
2012-04-10, 16:45
Medlem
undervattenfisks avatar
Höll mig undan alkohol igår och bara ett glas i söndags, men idag var jag ute och åkte bil efter några iktorivil och bad om ett stopp på systembolaget för att handla en kasse... börjar faktiskt egentligen vara rätt jävla less på dricka, men känns tomt utan, men snart kommer det något annat emellan och de är bra

Skål på er alla som inte heller håller er vita.
Citera
2012-04-10, 17:55
Medlem
Klarade 18 månader när jag tog ett uppehåll för att känna efter lite. Under dessa månader fortsatte jag att umgås med samma vänner som innan och att gå på krogen.
Citera
2012-04-10, 17:57
Medlem
Slingshots avatar
Ska jag vara ärlig, nej. Mitt rekord är 2 månader, men då var jag också på behandlingshem.
Citera
2012-04-11, 17:08
Medlem
200kgs avatar
Jag känner att det är dags för mig att ta en vit månad nu. Har gått lite över gränsen på senaste med framförallt Tramadol.
Ingen farlig drog så i sig, men det är nog inte så hemskt bra att käka det som en galning heller. Kommer inte att använda några droger överhuvudtaget, inte alkohol heller.
Har ganska bra pli på mig själv så jag vet att jag fixar det utan större problem trots allt.
Citera
2012-04-18, 10:12
Medlem
Inne på min andra vita månad, det är inte så svårt så länge man har något att göra och någon att umgås med.
Citera
2012-04-18, 10:34
Medlem
nanoballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Höll mig undan alkohol igår och bara ett glas i söndags, men idag var jag ute och åkte bil efter några iktorivil och bad om ett stopp på systembolaget för att handla en kasse... börjar faktiskt egentligen vara rätt jävla less på dricka, men känns tomt utan, men snart kommer det något annat emellan och de är bra

Skål på er alla som inte heller håller er vita.

Rehab is for quitters!
Citera
2012-04-18, 21:09
Medlem
Ja, hade blivit väldigt tråkigt..

Var nykter och drogfri under mitt år på anstalt, drack dock på det 2 permisar jag fick ha.

Mådde grymmt som fan under det året om man räknar bort deppigheten av att sitta frihetsberövad..
Gick upp 20kg och tränade 5-6 dagar i veckan.

När jag kom ut och skulle fira hemkomsten genom att knarka 'smart' full jag i subutex träsket.. Tog dagligen 2.5 månader innan jag stila mig och tände av.. Nu tar jag en snok då&då, alkoholen väldigt sällan... Annars tar jag uppåt såsom conc,rita,metamina ibland...

Men känner just nu att jag inte behöver visa något och ta en vit månad.. Visade mig själv något när jag klarade tända av och inte behöva ta något varje dag för att göra dagliga saker bara... =)

Känner mig stabil ändå..

Peace
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in