2011-05-15, 23:17
Medlem
deadsets avatar
Nej.
Citera
2011-05-15, 23:24
Medlem
Tuvtramps avatar
Visst hade jag kunnat hålla en månad men den hade nog känts väldigt lång och tråkig?

Är inte dagligbrukare av någon substans men har varit...
Citera
2011-05-15, 23:36
Medlem
kaspens avatar
En väldigt enkel fråga från en nykter alkis till alla er som säger att det skulle vara så tråkigt.

Om era liv är så tråkiga, varför gör ni inte nåt kul som inte är så farligt och Beroendeframkallande? Det måste väl finnas nåt annat i livet som är kul?
Citera
2011-05-15, 23:44
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
En väldigt enkel fråga från en nykter alkis till alla er som säger att det skulle vara så tråkigt.

Om era liv är så tråkiga, varför gör ni inte nåt kul som inte är så farligt och Beroendeframkallande? Det måste väl finnas nåt annat i livet som är kul?
För att jag tycker det är kul, skönt och gott helt enkelt. Jag har inte "tråkigt" till vardags men faller det mig in att göra något så gör jag det helt utan att ta hänsyn till någon dikterad norm.

Man väljer inte medvetet bort barn & kärring-livet för att leva sunt inte....
Citera
2011-05-15, 23:49
Medlem
DDKs avatar
Har haft vita månader förr men nu är det ett tag sedan och ärligt talat vet jag inte om jag skulle fixa det utan rejäl ansträngning. Tack för påminnelsen. Har en del överväganden att göra nu.
Citera
2011-05-15, 23:52
Medlem
Calle.s avatar
Ja, inga problem. Jag har aldrig bestämt mig för att ta en vit månad, då jag inte behöver bevisa något sådant för mig själv. Jag vet var jag har mig och hur jag fungerar.
Ibland har dock 1-2 månader passerat, utan att jag rört något annat än cigg och te och möjligtvis någon droppe eller två Alkohol, för att jag jobbat mycket och helt enkelt inte haft tid.

Det är bara att applådera på.
Citera
2011-05-16, 01:18
Medlem
-Fitt-s avatar
Följdfråga utan någon som helst uppmaning: Men vad skulle hindra er från att ta en vit månad med start nu?

I nuläget skulle jag inte själv klara detta. Ett nyktert liv är oftast mycket svårare vare sig man är horse-torsk eller ekonomiskt oberoende har jag märkt.
Citera
2011-05-16, 01:26
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Fitt-
Följdfråga utan någon som helst uppmaning: Men vad skulle hindra er från att ta en vit månad med start nu?

Ångest.

Det är inte så att jag inte vill ta en (eller rentav flera) vit månad, jag fixar det bara inte. Lider av alldeles för mycket ångest.
Citera
2011-05-16, 02:13
Medlem
Glumurphonels avatar
Nej. Inte så länge jag bor i detta land i alla fall.
Min livskvalitet är rent av skit har jag insett, skulle aldrig klara av att leva här helt nykter.

Det har både med klimatet och mentaliteten i detta land att göra.
Senast redigerad av Glumurphonel 2011-05-16 kl. 02:17.
Citera
2011-05-16, 02:54
Medlem
-Fitt-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Ångest.

Det är inte så att jag inte vill ta en (eller rentav flera) vit månad, jag fixar det bara inte. Lider av alldeles för mycket ångest.
Samma här.
Citera
2011-05-16, 04:56
Medlem
kaspens avatar
Alkoholbruk exempelvis ger ju mer angest i livet aven om det dovar for stunden. Ar inte det lite av en atervandsgrand?
Citera
2011-05-16, 06:38
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Alkoholbruk exempelvis ger ju mer angest i livet aven om det dovar for stunden. Ar inte det lite av en atervandsgrand?

Så är det, men tyvärr dövar man hellre för stunden än att tålmodigt ta tag i roten till ångesten och kanske döva den permanent.

Att det är tråkigt med en ren månad betyder inte att livet är tråkigt. Det man tycker om att göra blir så mycket bättre med substanser i kroppen att det inte alls blir värt nåt utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in