Fallout 4 will become available for digital download at 12:01 am (local time) in all territories (In North America, the unlock time will be 12:01 am EST), except Asia (available at 12 am on Tuesday, November 11th) and Japan (available at 12 am on Thursday, December 17th).
If you have trouble understanding that:
Release Dates and times:
Japan: December 17th at 12AM Local time
Asia: November 11th at 12AM Local time
North America: November 10th at 12:01AM EST Everywhere else: November 10th at 12:01AM Local time
Update:
New Zealand: November 10th at 2:01AM Local time
Note: It is Unclear at this point if the Middle East Release date is the 10th or 11th.
Jävlar va trevligt spel! Mmm suttit 4½ timme non stop och kört. Har enbart kört 1 uppdrag från mainstory, glidit runt och utforskat, plockat grejer och hjälp en hel del människor som behövt min hjälp.
Har egentligen bara en sak att klaga på och det är om man råkar dö och glömt att spara så får man börja en bra bit tillbaka, dvs. ingen checkpoint liknande grej som i många andra spel. Kanske är bra dock? I dont know, stört mig fruktansvärt när jag gått och utforskat en stad eller liknande, plockat en massa saker och sen råkar man dö. Så har man varken utforskat staden eller har några av sakerna kvar.
Spara, spara, spara.
Under hela Fallout 3 / NV så satt man och scrollade ner för att skriva över den äldsta sparfilen, på konsol.
Än en gång, hur man konfigurerar en VPN, vilka VPN's som an kan köra från X land, random oneliners och annan skit hur inte hemma i i en tråd som behandlar spelet Fallout 4.
/Mod
Quicksave/quickload är ett måste. F5/F9. Sparar varje gång innan jag gör något ifall det buggar eller liknande
Edit, kom på att folk kanske faktiskt spelar på konsoll.. Då får du skylla dig själv :P
Buggar spelet eller liknande borde hela summan återbetalas. Spelskapare och förläggare har givits för mycket kraft. Fast nu för tiden så förväntar sig alla att de får en produkt som inte fungerar.
Fast nu finns det save på konsol också för er muppar som tror pc är masterrace.
Allt som går på pc går på konsol, man pausar sparar, sedan har man ett flertal sparningar som man kan gå till om någon skulle gå fel på vägen.
Hur exakt sätter man ner mat i marken?
Jag håller på med tutorial-uppdraget (tror jag) för basbygge (
där man hjälper de där överlevarna som man träffade, när de drar till Sanctuary
), och helt fast på det steget, går inte att placera mat någonstans
Sen en fråga kring basbygge generellt; förstår jag det rätt att jag kan bygga en bas exakt var jag vill och det kommer att komma folk som bosätter sig där?
Allt som går på pc går på konsol, man pausar sparar, sedan har man ett flertal sparningar som man kan gå till om någon skulle gå fel på vägen.
Grafiken gnäller ni om i varenda sida man läser om, då hajar man ju att tv spel versionen är inte så bra, för ni kan icke optimera spelet.. Det allra bästa vore om ni hade egen tråd där ni kan klaga över 30fps medans vi kör med 60..
Grafiken gnäller ni om i varenda sida man läser om, då hajar man ju att tv spel versionen är inte så bra, för ni kan icke optimera spelet.. Det allra bästa vore om ni hade egen tråd där ni kan klaga över 30fps medans vi kör med 60..
Aldrig klagat över grafiken, bara ni från nya generationen som klagar på det.
Vi vet redan genom reviews att allmogekonsollerna knappt pallar 30FPS medan masterrace bräcker det och går igenom utan FPS-tak. Men det är så sött att ni försöker hänga med *klapp på huvudet med handske på*
Seriöst, ska vi redan dra igång tramset 4h innan spelet ens har släppts?
Many a true nerd förbereder sin runda, ser fram emot "Kill everything"