2015-11-10, 12:53
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Låter illa. Känns som de kanske återanvänt mycket av den buggiga motorn i fallout3? Känns som deras team är ganska stort och osynkat och olika avdelningars kodbaser inte funkar optimalt med varandra.

Samma motor som Skyrim.

Varken FO3, New Vegas eller Skyrim var skönheter när dom kom ut, speciellt inte på konsol. Skyrim var horribelt speciellt på PS3. Fo4 tycker jag är väldigt fräscht grafiskt nu när man spelat en del Fo3 och New Vegas även med massor med mods senaste veckorna, speciellt den nya grafiska stilen med fler färger m.m är väldigt bra. Och med mods om några månader lär det bara bli bättre.

Tror det var minst lika många som klagade på grafiken i Fo3 och att det bara var "Oblivion with guns" men nu för tiden är det betraktat som en modern klassiker.
Citera
2015-11-10, 12:54
Medlem
Känns ju rätt bra att man inte förbeställde detta. Väntar nog åtminstone ett år innan köp. Då lär det finnas mods för allt.

Trist att man använder samma glitchiga motor som i Skyrim. Bethesda är lite väl bekväma (och förutsägbara) av sig.
Citera
2015-11-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vad rekommenderar ni att man satsar på, perks eller stats?
Jag planerar att köra sniper-build med shotgun vid närstrid, så perken att göra mer skada med non-automatic rifles är ju ett måste, vad mer?

Lite charisma och sånt är aldrig fel, hjälper en att snacka med folk.
Citera
2015-11-10, 13:06
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Lite charisma och sånt är aldrig fel, hjälper en att snacka med folk.

Fast det gör inget för att man ska kunna slåss bättre, va?
Enda statsen jag funderar på att levla i så fall är ytterligare perception, för högre träffsäkerhet med VAT, Luck för mer crits o endurance för hp, resten verkar inte s¨å nyttiga för min sniper-spelstil.
Citera
2015-11-10, 13:09
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulfly82
Bara jag som helt ärligt tycker att FO4 är det sämsta FO spelet? En total kopia på FO3, samma grafik o samma menyer, hacking system osv osv osv. Nä släng detta i väggen o satsa på TR (tomb raider) i stället.
Jag är inte särskilt imponerad efter ~3 timmar heller. Det mesta känns utdaterat (för att inte tala om spelmotorn!) och återanvänt från tidigare spel. De har inte ens uppdaterad menyn så att den är lättare att navigera kring. Jag lägger nog spelet på hyllan ett tag och hoppas på att mods kan rädda spelet.
Citera
2015-11-10, 13:14
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag är inte särskilt imponerad efter ~3 timmar heller. Det mesta känns utdaterat (för att inte tala om spelmotorn!) och återanvänt från tidigare spel. De har inte ens uppdaterad menyn så att den är lättare att navigera kring. Jag lägger nog spelet på hyllan ett tag och hoppas på att mods kan rädda spelet.

exempel på vad du tycker e utdaterat?
Citera
2015-11-10, 13:15
Medlem
Nihennas avatar
Själv tycker jag att spelet är kanon, men då spelade jag typ 30 minuter Fallout 3 och NV och blev trött på de bajsbruna miljöerna. Tycker att detta verkar mycket bättre

Kan förstå om veteraner tycker att det är sämre dock, men för mig som nykomling är det jääääättekul!
Citera
2015-11-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
exempel på vad du tycker e utdaterat?

Menyerna till exempel, precis samma som i Fo3/new vegas. Finns många förbättringar dom kunde gjort för att göra det smidigare.
Citera
2015-11-10, 13:16
Medlem
The-Riddlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisshackt
När får man börja spela spelet? Köpt och laddat ner det från steam
Jag undrade samma. Fungerade inte att starta. Hittade lösningen här:
http://help.bethesda.net/app/answers/detail/a_id/31648/session/L3RpbWUvMTQ0NzE1NzY2MS9zaWQvOUFtRXc4Qm0%3D
Citera
2015-11-10, 13:29
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulfly82
Bara jag som helt ärligt tycker att FO4 är det sämsta FO spelet? En total kopia på FO3, samma grafik o samma menyer, hacking system osv osv osv. Nä släng detta i väggen o satsa på TR (tomb raider) i stället.

Värst vad hypen har lockat till sig många casuals. TR och liknande spel är för tusan linjära korridorer därför kan man fläska på med grafik är det öppna spel kan man inte det om du inte vill skapa ett spel för de dyraste datorerna.

Varför skulle man vilja spela en färdigförpackad upplevelse när man spelar spel som Fallout för att man vill skapa egna upplevelser och inte vill ha ett spel som leder en igenom en korridor?

Varför i helvete spelar du Fallout om du föredrar Tomb Raider?
Citera
2015-11-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Värst vad hypen har lockat till sig många casuals. TR och liknande spel är för tusan linjära korridorer därför kan man fläska på med grafik är det öppna spel kan man inte det om du inte vill skapa ett spel för de dyraste datorerna.

Varför skulle man vilja spela en färdigförpackad upplevelse när man spelar spel som Fallout för att man vill skapa egna upplevelser och inte vill ha ett spel som leder en igenom en korridor?

Varför i helvete spelar du Fallout om du föredrar Tomb Raider?

Tyvärr alltid så med stora nya releaser som får stor hype runt sig. Kommer massa casuals som inte spelat tidigare spelen och börjar klaga på allting.

Själv är jag väldigt nöjd än så länge efter cirka 5 timmar även om det finns lite att önska, men det är mer av fallout och det är precis det man vill ha!
Citera
2015-11-10, 13:32
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Tror inte du kommer kunna köra på helt max. Men high och ultra skulle jag tippa på.
www.canyourunit.com annars.

Tack, köpte det så får se nu snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in