Citat:

Ursprungligen postat av Lesseits

Ok 

PC ligger alltid steget före, men även i konstant utvecklingsstadie, i en konsol får du hoppa lite längre bakåt, däremot så slipper du lagg och kompabilitetsproblem.
	Citat:

Jag har inte köpt en enda konsol för grafikens skull, det är bla därför jag köpt en del gamla konsoler på senare tid. Som sagt, vill jag uppleva bra grafik spelar jag på datorn. Konsol köps för de titlar som tilltalar mig, inget annat.

Men lägg av nu förfan, spelar du dum för att jävlas?
Precis som du säger, du köpte inte konsoler för grafik utan för titlar alltså köpte du gamla/begagnade konsoler. Fattar du vad jag menar?
Wii är en NY konsol med GAMMAL grafik och FÅ titlar SVÅR tillgänglighet och nästan samma PRIS som ett Xbox360 som har HDTV,5.1,Next-gen grafik(vi talar konsoler så käft om din dator), hdd, xboxlive, lanmöjligheter, massor av spel osv osv osv.
	Citat:

Jag kommer inte ihåg vad just du skrivit tidigare i tråden, så jag vill inte kalla dig någonting just nu. Men om jag inte missminner mig så har du pratat om nextgen, bra grafik osv som STORA argument för ett 360?

Ja det ÄR stora argument, grejen är att Wii tillhör samma generation som 360 och PS3 men är inte ett dugg bättre än förra generationen, de hitils släppta speltitlarna till Wii som varit exklusiva (då snackar vi Zelda) finns till Gamecube, så att köpa Wii enbart för exklusiva speltitlar, ja då kan man lika gärna hitta ett gammal begagnat gamecube efterssom Wii's titlar antagligen kommer släppas där iaf efterssom Wii använder föråldrad teknik.
Jag har sagt det förut och säger det igen, man köper en NY konsol för NYA saker, är man ute efter feta speltitlar så köper man en GAMMAL konsol med GAMMAL teknik. Man köper inte en NY konsol med GAMMAL teknik och betalar nästan samma pris som för en med NY teknik och får dessutom stå och vänta på skiten för en speltitel man kan spela på en betydligt billigare konsol.
Wii är en jävla skitkonsol egentligen med en spännande handkontroll men folk är för blinda för marknadsföringsteknik så att dom inte fattar det.