2007-03-08, 15:44
Medlem
Lesseitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Du missar ett par saker.
1. Du kan inte jämföra PC med konsol i den här frågan, anledningen är självklar.
Ok
Citat:
2. De "enklare" spelen "barnspelen" tycker även jag är underhållande, men dessa kan man spela på äldre konsoler och pc. Men när man köper en ny konsol så vill man ju ha något nytt, N64 köpte man ju för grafikens skull annars kunde man ju lika gärna ha spelat SNES. Samma med Gamecube (även om den floppade).
I all evighet så har ny generation inneburit ny teknik ända tills nu och så börjar man försvara det utan argument. Affärsetik.
Du kan kolla mitt tidigare inlägg där jag opartiskt jämför xbox med Wii tex.
Jag har inte köpt en enda konsol för grafikens skull, det är bla därför jag köpt en del gamla konsoler på senare tid. Som sagt, vill jag uppleva bra grafik spelar jag på datorn. Konsol köps för de titlar som tilltalar mig, inget annat.
Citat:
3. Jag hoppas du inte kallar mig för teknik-taliban.
Jag kommer inte ihåg vad just du skrivit tidigare i tråden, så jag vill inte kalla dig någonting just nu. Men om jag inte missminner mig så har du pratat om nextgen, bra grafik osv som STORA argument för ett 360?
Citera
2007-03-08, 15:50
Medlem
jonasgrillars avatar
Citat:
Du kan kolla mitt tidigare inlägg där jag opartiskt jämför xbox med Wii tex.

HAHAHAHAHA, påstår du att du gjort någonting alls OPARTISKT i den här tråden? Surely, you are kidding?
Citera
2007-03-08, 15:53
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesseits
Ok

PC ligger alltid steget före, men även i konstant utvecklingsstadie, i en konsol får du hoppa lite längre bakåt, däremot så slipper du lagg och kompabilitetsproblem.

Citat:
Jag har inte köpt en enda konsol för grafikens skull, det är bla därför jag köpt en del gamla konsoler på senare tid. Som sagt, vill jag uppleva bra grafik spelar jag på datorn. Konsol köps för de titlar som tilltalar mig, inget annat.

Men lägg av nu förfan, spelar du dum för att jävlas?
Precis som du säger, du köpte inte konsoler för grafik utan för titlar alltså köpte du gamla/begagnade konsoler. Fattar du vad jag menar?
Wii är en NY konsol med GAMMAL grafik och FÅ titlar SVÅR tillgänglighet och nästan samma PRIS som ett Xbox360 som har HDTV,5.1,Next-gen grafik(vi talar konsoler så käft om din dator), hdd, xboxlive, lanmöjligheter, massor av spel osv osv osv.

Citat:
Jag kommer inte ihåg vad just du skrivit tidigare i tråden, så jag vill inte kalla dig någonting just nu. Men om jag inte missminner mig så har du pratat om nextgen, bra grafik osv som STORA argument för ett 360?

Ja det ÄR stora argument, grejen är att Wii tillhör samma generation som 360 och PS3 men är inte ett dugg bättre än förra generationen, de hitils släppta speltitlarna till Wii som varit exklusiva (då snackar vi Zelda) finns till Gamecube, så att köpa Wii enbart för exklusiva speltitlar, ja då kan man lika gärna hitta ett gammal begagnat gamecube efterssom Wii's titlar antagligen kommer släppas där iaf efterssom Wii använder föråldrad teknik.

Jag har sagt det förut och säger det igen, man köper en NY konsol för NYA saker, är man ute efter feta speltitlar så köper man en GAMMAL konsol med GAMMAL teknik. Man köper inte en NY konsol med GAMMAL teknik och betalar nästan samma pris som för en med NY teknik och får dessutom stå och vänta på skiten för en speltitel man kan spela på en betydligt billigare konsol.

Wii är en jävla skitkonsol egentligen med en spännande handkontroll men folk är för blinda för marknadsföringsteknik så att dom inte fattar det.
Citera
2007-03-08, 15:56
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonasgrillar
HAHAHAHAHA, påstår du att du gjort någonting alls OPARTISKT i den här tråden? Surely, you are kidding?

Nej jag skojar inte, jag äger ingen av konsolerna. Genom testning och efterforskning så har jag kommit fram till det jag försöker banka in i era slöa skallar. Och ja jag är opartisk när jag säger att Wii är ett dåligt köp.

Nu är jag lite nyfiken för vad ni har för argument till Wii's fördel, det enda ni som förespråkar Wii gör är att försöka förkasta den information och fakta jag lägger fram. Ni har inte kommit med någonting vettigt på ett par sidor utan försöker mummla in er med något skitsnack om "ja men man kan gilla barnspel även om man är vuxen".
Rotation för i helvete!
Citera
2007-03-08, 15:59
Medlem
Lesseitss avatar
Jag har blivit övertygad:

Byt ditt Wii mot 360. Då får du HDTV,5.1,Next-gen!
Citera
2007-03-08, 16:02
Medlem
Neonights avatar
Vart tog Butterss (trådskaparen) vägen?
Citera
2007-03-08, 16:08
Medlem
Flärps avatar
Citat:
*Argument*

Jag äger en Wii helt enkelt för att den kommer att få flest spel som tilltalar mig, medans jag förkastar Xbox 360 som har en totalt värdelös releaselista (sånär som på några spel). Argumentet om HDTV biter inte om mig då jag ger blanka fan i grafiken, bara spelet är kul. Jag har aldrig spelat ett roligare spel någonsin än Zelda: TP och då har Xbox 360 haft nästan ett år på sig att imponera på mig medans Zelda bara har funnits i nån månad eller två, så var det med den saken.

Angående "media center" så anser jag att konsolen ska man ha för att spela med, vill man ha ett "media center" så gör man det ordentligt och köper en HTPC.

Jag har hatat Xbox ända sedan den kom, tråkiga spel med jävligt obekväm kontroll. Det enda roliga spelet jag har spelat på Playstation är i princip Resident Evil, medans jag i stor sett är uppvuxen med Nintendo, och inget har någonsin gett mig fler skratt än Nintendo under åren.

Jag tycker att Wii är en succé och skiter högaktingsfullt i folk som inte tycker om den, kommer aldrig någonsin att köpa en su(X)box för att den helt enkelt inte tilltalar mig.

Detta är ett högst subjektivt argument, men det skiter jag i då jag tycker att debatten i sak är ett skämt.

Nu lämnar jag tråden för gott, tack och adjö.
Citera
2007-03-08, 16:26
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
text

Det är en fullkomligt omöjlighet att argumentera mot någons personliga åsikter.
Men du kunde iaf ha spelat Zelda på ett betydligt mycket billigare gamecube samt sluppit väntetiden på konsolen om du inte var en utav de "lyckliga" få som fick den i tid. Dock hade du missat nunchuken vilket är ett mycket trevligt inslag i just Zelda. Men tycker du att nunchuken väger upp Wii's "brister"?
Citera
2007-03-08, 16:38
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Vart tog Butterss (trådskaparen) vägen?

Haha jag är här.. lite förvirrad bara..
Citera
2007-03-08, 16:42
Medlem
Lesseitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Haha jag är här.. lite förvirrad bara..
Haha, det finns ju inget att vara förvirrad över. 360 har ju överlägsen teknik, därmed är saken biff. Byt nu!!
Citera
2007-03-08, 16:47
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Jag har aldrig spelat ett roligare spel någonsin än Zelda: TP och då har Xbox 360 haft nästan ett år på sig att imponera på mig medans Zelda bara har funnits i nån månad eller två, så var det med den saken.

Hur kan du jämföra ett spel med en konsoll? Dessutom är TP en GameCube-port, så då tog det alltså fem år att imponera dig.

Citat:
Det enda roliga spelet jag har spelat på Playstation är i princip Resident Evil, medans jag i stor sett är uppvuxen med Nintendo, och inget har någonsin gett mig fler skratt än Nintendo under åren.

Resident Evil är ju Nintendo om något.
Citera
2007-03-08, 16:50
Medlem
stRs avatar
Citat:
Haha, det finns ju inget att vara förvirrad över. 360 har ju överlägsen teknik, därmed är saken biff. Byt nu!!

Väx upp, du är uppenbart sarkastisk. Sluta bete dig som ett dagisbarn, fan var inte du 30?

Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Hur kan du jämföra ett spel med en konsoll? Dessutom är TP en GameCube-port, så då tog det alltså fem år att imponera dig.
Resident Evil är ju Nintendo om något.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in