2007-03-08, 00:29
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
jag kan agera domare i den här fighten eftersom jag är neutral, har inte ägt en konsoll sen supernintendo fast spelat en del på alla konsoler. jag har inte läst, sett, hört eller spelat något från varken ps3, wii eller 360 men jag skulle utan tvekan välja ps3!
PS2 hade dom bästa spelen, bästa kontrollen som kändes solid, kraftig och rätt liten jämfört med xbox ömtåliga, enorma rymdraket till handkontroll.
Ifall inte minnet sviker mej så hade Xbox bäst grafik dock efterson den kom väll så mycket senare än dom andra ?
Hursomhelst gamecuben kan vem som helst räkna bort för grafiken var dålig, spelen var dåliga fast väldigt barnvänliga och i stort sett allting var sämre än hos sina konkurenter förrutom att den var väldigt rapp på att starta upp spelen.
Jag spelade bara sport, racing, action och fightingspel så därför passade kanske PS2 bäst för mej.
PS2 hade dom bästa spelen, bästa kontrollen som kändes solid, kraftig och rätt liten jämfört med xbox ömtåliga, enorma rymdraket till handkontroll.
Ifall inte minnet sviker mej så hade Xbox bäst grafik dock efterson den kom väll så mycket senare än dom andra ?
Hursomhelst gamecuben kan vem som helst räkna bort för grafiken var dålig, spelen var dåliga fast väldigt barnvänliga och i stort sett allting var sämre än hos sina konkurenter förrutom att den var väldigt rapp på att starta upp spelen.
Jag spelade bara sport, racing, action och fightingspel så därför passade kanske PS2 bäst för mej.
Nja egentligen hade Gamecube bättre grafik än ps2 (några av senaste tidens ps2 spel inte medräknade), dock var den konsollens största problem litet stöd från 3:e parts tillverkarna. Egentligen ska man ha alla 3, det kommer skitbra spel till alla som är helt exklusiva och de är bakotkompatibla så du kan köra i princip allt som är av värde från förra generationen (xbox saknar dock några, och det verkar som PAL-ps3 kommer sakna det chipp som finns i de andra regionernas version som skötte emuleringen, vilket gör att alla spel måste mjukvaruemuleras som på 360. Troligen leder detta till begränsad funktionalitet, iallafall i början).