2007-03-08, 16:56
Medlem
Lesseitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Väx upp, du är uppenbart sarkastisk. Sluta bete dig som ett dagisbarn, fan var inte du 30?
Vare sig jag är sarkastisk eller inte, är inte det skäl nog för att byta till ett 360?
Citera
2007-03-08, 17:07
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesseits
Vare sig jag är sarkastisk eller inte, är inte det skäl nog för att byta till ett 360?

Tycker du det?
Det finns mycket mer som gör 360 till en bättre konsol och det kan du omöjligen ha missat att jag påpekat. Jag är chockad om du är 30 år och beter dig såhär. Sett från den ljusa sidan så vet vi ju nu alla hur pass seriös du är.

Om du inte håller med mig så kom med något vettigt motargument istället för att bete dig som ett dagisbarn.
Citera
2007-03-08, 17:10
Medlem
Lesseitss avatar
Jag har inget vettigt motargument, så istället för att förnedra mig själv i en förlorad diskussion så lägger jag mig härmed.
Citera
2007-03-08, 17:21
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Haha jag är här.. lite förvirrad bara..

Har du funderat vidare på ditt byte?
Det är ju trots allt du som satte igång den här Wii vs 360 diskussionen.
Citera
2007-03-08, 17:35
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Grejen är att jag också är nintendotaliban men är sjukt besviken på Wii.
Det enda vi har är handkontrollen och Zelda i dagsläget samt leveransproblem och prishöjningar.

Du har absolut all rätt att vara besviken så länge som du förstår att andra inte är det, förutom på antalet bra spel, där kan jag inte vara nöjd (Wii sports är småkul och så finns det några partyspel och Zelda då. Helt klart en av de svagaste releaselistorna någonsin). Dock kommer det en del intressant iår.

Citat:
Såklart man kan räkna med homebrew, det är ju konsolen i helhet vi tänker på.
Isåfall kan du inte räkna med Wii's handkontroll för eventuella personer som inte kan nyttja den pga handikapp eller dyl.
Förstår din poäng och håller delvis med, men sen finns det ju möjligheten att Homebrew kommer på Wii också, ScummVM finns ju på DS så man kan köra Monkey Island och andra lucasartspel. Ps3 har ju en fördel då den tillåter homebre i viss mån redan från grunden (med linux).

Citat:
Haha nu slår du dig själv på fingrarna, ja självklart har gamla konsoler övertag med titlar, men denna 6 år gamla spelkonsol piskare Wii även i teknik. Vad är det du inte förstår? Xbox är så mycket mer än Wii för en bråkdel utav priset.

Nja jag vet inte det... Halva grejen med Wii är ju Virtual Console och de möjligheter kontrollen ger, samt att den vill åt samma marknad som charmats av NintendoDS (som säljer helt sinnesjuka mängder maskiner). Man har medvetet valt att inte satsa ett jota på grafik och presstanda så att anklaga Wii för att ha dålig presstanda är som att skälla på en hund för att den inte är en katt.

Citat:
Handkontrollen var usel och själva konsolen var föråldrad, PS2 hade sina lir, xbox hade sin teknik, gamecube var efterbliven helt enkelt. Det gamecube hade var Zelda och ja som du nu säger 2 spel till.
Saken är väl den att Xbox och PS2 var/är hästlängder bättre.

Detta förstår jag inte, vad är det med Gamecube som gjorde den föråldrad. Rent prestandamässigt låg den mellan PS2 och Xbox. Handkontrollen är en smaksak, jag finner den en av de bästa (speciellt wavebird-versionen) bara paserad av Xbox360, men visst många tycker säkert annorlunda.

Citat:
Ah jag missade det, nej varför skulle jag vara det? Jag var bara nyfiken.
Men om du fick välja en utav konsolerna? Alla 3 då. (även fast du inte äger ps3 ännu) Skulle du välja Wii? Och motivera ditt svar.

Av alla tre? Helt oberoende av pris så skulle jag faktiskt valt Xbox360, det är sant. Mest för att Mistwalkers två Jrpg och Mass Effect är tillräckligt för ett köp, för min del. Var bara det att jag är så ofantligt trött på alla som avfärdar Wii (och nintendo i synnerhet) som barnkonsoller (och använder ordet i nedsättande termer, kanske ska tilläggas).
Citera
2007-03-08, 17:47
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Av alla tre? Helt oberoende av pris så skulle jag faktiskt valt Xbox360, det är sant. Mest för att Mistwalkers två Jrpg och Mass Effect är tillräckligt för ett köp, för min del. Var bara det att jag är så ofantligt trött på alla som avfärdar Wii (och nintendo i synnerhet) som barnkonsoller (och använder ordet i nedsättande termer, kanske ska tilläggas).

Vad bra, det var det jag ville komma till.
Och om du läst det jag skrivit så förstår du nog att jag inte avfärdar Wii med resonemanget att det är en barnkonsol.
Det jag försöker säga är att jag har en hel del argument som ingen tycks kunna argumentera emot.

Jag skulle kunna tänka mig Wii för nunchuken, homebrews blir väldigt fattigt utan hdd och Zelda har släppts på GC jag kan inte se varför gamecube inte skulle få resten utav de nintendo exklusiva titlarna.

Men då kan vi är vi överens att för tillfället är Xbox 360 bästa köp?
Citera
2007-03-08, 18:04
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Vad bra, det var det jag ville komma till.
Och om du läst det jag skrivit så förstår du nog att jag inte avfärdar Wii med resonemanget att det är en barnkonsol.
Det jag försöker säga är att jag har en hel del argument som ingen tycks kunna argumentera emot.

Jag skulle kunna tänka mig Wii för nunchuken, homebrews blir väldigt fattigt utan hdd och Zelda har släppts på GC jag kan inte se varför gamecube inte skulle få resten utav de nintendo exklusiva titlarna.

Men då kan vi är vi överens att för tillfället är Xbox 360 bästa köp?

Dina andra argument är giltliga även om jag kanske inte håller med dig i allt (dock finns det andra som inte skyller på något annat än att det är för barn). Kan hålla med om att avsaknandet av HDD suger lite, men man ville dra ner priset.

För tillfället kan vi nog dock komma överens att Xbox360 är det bästa köpet ja... men det beror som sagt på vilka spel man vill ha.
Citera
2007-03-08, 18:06
Medlem
swebarbs avatar
Fan byt om du vill.. allt handlar om personlig smak men denna tråd har blivit värsta fanboy kriget nu.
Citera
2007-03-08, 18:06
Medlem
Big Bosss avatar
Alltså, vad gör Zelda så förbannat speciellt och überbra? :P
Seriöst, jag har spelat igenom stort sett alla Zelda spel, dom har hyffsad spelkänsla, OK grafik( Zelda:WW har ganska mysig cell shading, Ocarina of Time och Majoras mask har hemsk grafik :P.), NOLL utmaning. Det går typ inte o dö i Zelda spelen och man kan inte sätta någon svårare svårighetsgrad. Det enda som kan vara "svårt" är något enstaka pussel. Spelen har ju ingen AI att tala om och ja finns inga bossar i spelen som jag dött på. Det man dör på är väl dåliga vinklar som gör att man trillar ner i en avgrund ^^. Sen har spelen i stort sett _alltid_ samma storyline. Det är alltid Ganondorf som hittar på något lurt, kidnappar Zelda eller så är Zelda illa ute, det är alltid samma profetia om en ung pojk som är Link och Master Sword. :P
Med undantag för Majoras Mask som är knarkat . Det är nästan aldrig någon som är kritisk mot Zelda utan alla recensenter ger _alltid_ högsta betyg åt alla Zelda spel :P.
Citera
2007-03-08, 18:11
Bannlyst
Har en 360 själv och är jävligt nöjd med den så jag antar att ag är partisk i diskussionen men..
Jag skulle vilja hävda att enda anledningen att wii´n ö.h har haft en sån stark genomslagskraft (huvudsakligen på internet, inte bland riktiga mäniskor) är att det idag är creddigt att vara stört fascinerad av japansk, pastellfärgad skräpkultur i form av j-pop, manga/anime o.s.v Om det har stora ögon och för liten kropp så är det värt att hyllas verkar vara inställningen bland tv-spels världens entusiaster nu för tiden.
Nintendos stil på spel är lika mycket en gimmick som wiin´s kontroller och kommer sålunda inte att hålla. Att det överhuvudtaget slår utanför japan (som bevisligen är pop-kulturellt handikappade) går över mitt förstånd.
Spelade wii sports för ett tag sen och blev chockad över hur något som håller så otroligt låg kvalitét (oprecist, fult, klyshig design) kan hypas så mycket.

Vill man ha en filmisk upplevelse (vilket jag tycker borde vara målsättningen för dagens speltillverkare) så väljer man dom "ocreddiga" alternativen; 360 eller ps3.
Citera
2007-03-08, 18:17
Medlem
Äger inget 360 så kan inte uttala mig speciellt mkt om det. Dessutom bara spelat någe bilspel i 5 min sen gav jag upp då jag inte tyckte det var kul. I övrigt äger jag Nes, SNes, N64, MD2+Mega CD, PS2 och Wii. PS2 är den konsoll jag i dagsläget ser som överlägsen om man ska kolla på variation på titlar samt att den har skönast handkontroll ur sjätte generationens konsoller. XBox handkontroll har jag aldrig gillat, den första som kom (stora) är dessutom för stor för mina händer, får byta grepp för att kunna trycka på alla knappar.

Wii däremot måste jag se som nytänkande även om den har sämst grafik.
Sen undrar jag över vad som är så nextgen med just 360 egentligen? Dom har inte kommit med något nytt till sin nya konsoll som följer med som standard. Wii har remote + nunchuck alltså tvådelad handkontroll, en för varje hand. Går att styra med den också då den tar hjälp av IR. Däremot 360 har bara uppdaterad hårdvara men inget nytt känns det som. PS3 har blu-ray och även axis kontroll som dock ser ut att bli en flopp.

Kan även påpeka att jag är 22 (född 84) och har riktigt kul framför mitt Wii tillsammans med både Wii Sports och Rayman Raving Rabbids. Äger även Excite truck och Zelda men inte hunnit med att spela dom speciellt mkt.
Sen får man se till att 360 har funnits i över 1 år vilket har gett dom försprång. Sen alla dessa FPS spel är trötsamt, jag ser inget kul med dom. HL-serien är den enda jag fortfarande spelar.

Det är mina personliga tankar och åsikter. Sen får alla tycka vad dom vill och själva bestämma vilken konsoll dom vill köpa.
Citera
2007-03-08, 19:10
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Dina andra argument är giltliga även om jag kanske inte håller med dig i allt (dock finns det andra som inte skyller på något annat än att det är för barn). Kan hålla med om att avsaknandet av HDD suger lite, men man ville dra ner priset.

För tillfället kan vi nog dock komma överens att Xbox360 är det bästa köpet ja... men det beror som sagt på vilka spel man vill ha.

Haha i sanning min vän, jag blev så övertygad utav min egen argumentationsteknik så jag kom precis hem ifrån stan med ett xbox360 själv faktiskt. Nu ska jag spela, nu är det jul igen.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Fan byt om du vill.. allt handlar om personlig smak men denna tråd har blivit värsta fanboy kriget nu.

Njae, det är jag som står med svärdet och hackar ner link, och jag är ingen fanboy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in