Citat:
Ursprungligen postat av stR
Grejen är att jag också är nintendotaliban men är sjukt besviken på Wii.
Det enda vi har är handkontrollen och Zelda i dagsläget samt leveransproblem och prishöjningar.
Du har absolut all rätt att vara besviken så länge som du förstår att andra inte är det, förutom på antalet bra spel, där kan jag inte vara nöjd (Wii sports är småkul och så finns det några partyspel och Zelda då. Helt klart en av de svagaste releaselistorna någonsin). Dock kommer det en del intressant iår.
Citat:
Såklart man kan räkna med homebrew, det är ju konsolen i helhet vi tänker på.
Isåfall kan du inte räkna med Wii's handkontroll för eventuella personer som inte kan nyttja den pga handikapp eller dyl.
Förstår din poäng och håller delvis med, men sen finns det ju möjligheten att Homebrew kommer på Wii också, ScummVM finns ju på DS så man kan köra Monkey Island och andra lucasartspel. Ps3 har ju en fördel då den tillåter homebre i viss mån redan från grunden (med linux).
Citat:
Haha nu slår du dig själv på fingrarna, ja självklart har gamla konsoler övertag med titlar, men denna 6 år gamla spelkonsol piskare Wii även i teknik. Vad är det du inte förstår? Xbox är så mycket mer än Wii för en bråkdel utav priset.
Nja jag vet inte det... Halva grejen med Wii är ju Virtual Console och de möjligheter kontrollen ger, samt att den vill åt samma marknad som charmats av NintendoDS (som säljer helt sinnesjuka mängder maskiner). Man har medvetet valt att inte satsa ett jota på grafik och presstanda så att anklaga Wii för att ha dålig presstanda är som att skälla på en hund för att den inte är en katt.
Citat:
Handkontrollen var usel och själva konsolen var föråldrad, PS2 hade sina lir, xbox hade sin teknik, gamecube var efterbliven helt enkelt. Det gamecube hade var Zelda och ja som du nu säger 2 spel till.
Saken är väl den att Xbox och PS2 var/är hästlängder bättre.
Detta förstår jag inte, vad är det med Gamecube som gjorde den föråldrad. Rent prestandamässigt låg den mellan PS2 och Xbox. Handkontrollen är en smaksak, jag finner den en av de bästa (speciellt wavebird-versionen) bara paserad av Xbox360, men visst många tycker säkert annorlunda.
Citat:
Ah jag missade det, nej varför skulle jag vara det? Jag var bara nyfiken.
Men om du fick välja en utav konsolerna? Alla 3 då. (även fast du inte äger ps3 ännu) Skulle du välja Wii? Och motivera ditt svar.
Av alla tre? Helt oberoende av pris så skulle jag faktiskt valt Xbox360, det är sant. Mest för att Mistwalkers två Jrpg och Mass Effect är tillräckligt för ett köp, för min del. Var bara det att jag är så ofantligt trött på alla som avfärdar Wii (och nintendo i synnerhet) som barnkonsoller (och använder ordet i nedsättande termer, kanske ska tilläggas).