Citat:
Ursprungligen postat av
Saga.Lind
Ja det är helt otroligt likt. Får även mig att undra om dessa inte är specialbeställa från Sophie Bille Brahe. Det måste väl nästan vara så? Särskilt också då Elsa inte anger vilket auktionsställe hon köpt dem från, det brukar hon väl göra annars.
Minns redan att hon för länge sedan, när hon fortfarande var vintage-kvinna, kunde säga att något som hon köpt i antikaffär var från loppis. Det var en sak som jag för minst 10 år sedan såg i en antikaffär som jag funderade på att köpa, men avstod från. Några dagar senare visade Elsa upp denna sak på sin blogg och skrev att den var från loppis.
Oj ja ängsligheten och rädslan för kritik har visst visat sig förut. Tror att det blir en rejäl krock med hennes självbild att spendera som hon gör och att det är därför hon slätar över/ljuger om viss konsumtion.
Hon köper verkligen mest nyproducerat numera, med undantag för några (säkert svindyra) auktionsköp och som många spekulerat tror jag också att hennes ”bröllopsklänning” kommer vara från Cecile Bahnsen. Hon är ju toksåld på dyra danska märken (numera) så inte konstigt om örhängena skulle komma från Sophie Bille Brahe..
Jag menar, äg att du spenderar som en väldigt liten del av Sveriges befolkning har råd att göra istället. Hon vill inte framstå som den Bianca ingrosso-typ av influenser hon i princip är vilket blir falskt för hon normaliserar och målar upp sån här konsumtion som något alla (medelklass) kvinnor kan pyssla med under flagg att man ”investerar i klassiker för livet”.