2022-07-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
HAHA har Elsa på riktigt lagt ut en film som visar nån bli avrunkad på stranden? Jag vet inte om jag tycker det är humor eller gränslöst. Både och kanske.

Länk till morgonens inlägg https://elsa.elle.se/gotland/trubbel-i-paradiset/

Haha va? Film? Jag läste bara inlägget om händelsen men såg ingen film? Tyckte inlägget var ganska roligt! Kul att läsa om något annat än det gamla vanliga haha
Citera
2022-07-19, 17:14
Medlem
Brukar inte lyssna på podden pga tycker Elsa och Sofia har två av Sveriges mest irriterande röster, men gjorde det ändå idag. Alltså… vad är det för jävla nivå? Avsnittet ska handla om DIY och går ut på att de skickar instagrambilder till varandra (och knappt beskriver dem för lyssnaren) om vad andra gjort och hur fint det är. Deras egna DIY-projekt sträcker sig till att 1. Måla om 2. Sätta rosetter på grejer (för det har Elsa sett att Cecilie Bahnsen gör). Resten av podden sitter de och mm:ar otåligt åt den andres utläggningar och väntar på att få prata själva igen hahaha. Och nej Elsa, alla ligger inte och gråter över att lägenheten eller huset man flyttat till är så fult och hemskt, det är bara du som är så kääääänslig och självupptagen. Alltså jag kokar.
Citera
2022-07-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miumiu2
Brukar inte lyssna på podden pga tycker Elsa och Sofia har två av Sveriges mest irriterande röster, men gjorde det ändå idag. Alltså… vad är det för jävla nivå? Avsnittet ska handla om DIY och går ut på att de skickar instagrambilder till varandra (och knappt beskriver dem för lyssnaren) om vad andra gjort och hur fint det är. Deras egna DIY-projekt sträcker sig till att 1. Måla om 2. Sätta rosetter på grejer (för det har Elsa sett att Cecilie Bahnsen gör). Resten av podden sitter de och mm:ar otåligt åt den andres utläggningar och väntar på att få prata själva igen hahaha. Och nej Elsa, alla ligger inte och gråter över att lägenheten eller huset man flyttat till är så fult och hemskt, det är bara du som är så kääääänslig och självupptagen. Alltså jag kokar.

Hahaa tack för sammanfattningen. Snälla berätta mer om gråtbryt pga fult hus, är det gotlandshuset eller alla hennes hem?
Citera
2022-07-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpuss
Hahaa tack för sammanfattningen. Snälla berätta mer om gråtbryt pga fult hus, är det gotlandshuset eller alla hennes hem?

Hon hävdar att hon hatade gotlandshuset i TRE ÅR innan hon kände sig tillräckligt nöjd men att hon även låg och grät sig till sömns första natten på Mosebacke för att det var så fult och fel. Hon sa även att man ju inte kan erkänna sånt för andra eftersom det kan sänka värdet på bostaden med flera hundra tusen hahahaha you can't make this stuff up!!!
Citera
2022-07-19, 20:19
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Hon hävdar att hon hatade gotlandshuset i TRE ÅR innan hon kände sig tillräckligt nöjd men att hon även låg och grät sig till sömns första natten på Mosebacke för att det var så fult och fel. Hon sa även att man ju inte kan erkänna sånt för andra eftersom det kan sänka värdet på bostaden med flera hundra tusen hahahaha you can't make this stuff up!!!

Det här fick mig att skratta lite samtidigt som man blir jävligt förbannad. Elsa gör verkligen skäl för sitt aka i trådstarten ibland! Fattar inte hur en människa kan vara så oerhört skör och bortskämd faktiskt. Vi människor är sannerligen olika!
Citera
2022-07-19, 21:30
Medlem
Citat:

Alltså!! Jag undrar hur Pontus står ut med detta infantila drama. Är det sex eller Elsas pengar som lockar?
Citera
2022-07-20, 00:19
Medlem
Citat:

Let them eat cake!
Citera
2022-07-20, 08:22
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Alltså!! Jag undrar hur Pontus står ut med detta infantila drama. Är det sex eller Elsas pengar som lockar?

Knappast sexet va..? Sätter min hatt på att Elsa brukar grina efteråt.

Men nu ska Elsa minsann på loppisvecka!
Och köpa mer saker till sina två fula bostäder som är så fula att hon gråter över dem, hurra!
Citera
2022-07-20, 09:55
Medlem
Det är så provocerande att som Elsa säga att hon gråter för att hennes TVÅ bostäder är så fula. Vilka av hennes lyssnare och läsare tänker hon ska relatera till och tilltalas av detta?
Citera
2022-07-20, 11:17
Medlem
Branogbitters avatar
Hahaha fy satan vad pinsamt! Vad är det för fel på människan??🙈
Citera
2022-07-20, 11:33
Medlem
SunshineUnits avatar
Hade varken varit inne på hennes blogg eller kommenterat på länge, men gick in och läste och kommenterade idag och hon verkar ha sänkt ribban rejält på vilka kommentarer som släpps igenom. Jag försökte kommentera på dagens inlägg att de bästa köpen man kan göra är de man själv kan motivera och gillar och att listor över vad som är "bra" egentligen bara är uttryck för trender och gamla ideal. Min kommentar blev inte godkänd. Jag hade åtminstone tänkt att jag skulle få ett passivt aggressivt "kram", men tydligen var det för känsligt att få sitt så kallade expertområde ifrågasatt. Visserligen bygger hela hennes karriär på att främja konsumtion och trender och hon verkar vara en ängslig människa, men att bara ignorera alla som inte gullar med henne och hennes dubbelmoral när det kommer till konsumtion och hållbarhet håller inte i längden.
Citera
2022-07-20, 11:52
Avslutad
I mina ögon är hennes trovärdighet nere på noll. Att skriva om sina bostäder och hur fina de är, hur hon älskar dem till att berätta att hon grät över hur bedrövliga de var. Vill minnas att hon inte ens såg stugan på Gotland innan köpet, att det var Pontus som var där. Hoppas han inte fick allt för mycket skit för det.
Jag vet att det är en fasad, ett levebröd att fläka ut inte bara sitt utan även barnets liv på det viset. Man kanske gör så som mellanbarn?
Tror Elsa skulle trivas bättre i en flådigare lya inrett med klassisk stil och att uppgradera de besynnerliga klänningarna till något med mer stil. Sluta blogga och istället jobba med något annat, men hon kan inte släppa taget.
Jag erkänner, jag är lite avundsjuk. Att leva i en bubbla och inte engagera mig i det dom sker utanför i världen.
Hon ljuger, förskönar och är falsk. En läsare mindre har hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in