2024-09-11, 08:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Nya tallrikar igen och en grå lampskärm (som är för stor för lampfoten). Har hon helt tappat all inspiration och kreativitet? Grått, grått, grått.

Edit: den här gråa estetiken är varken dansk eller fransk eller kulturell. Får mig att tänka på Gabriella Joss och Rusta. Lampskärmen ser ut som något från Jysk.
Senast redigerad av Hamsterboll 2024-09-11 kl. 08:36.
Citera
2024-09-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Det är väl självklart båda använt botox. Det är ju bara att titta på deras mantle-klipp på sociala medier där dom gör en massa miner, ler, pratar, men pannorna rör sig inte och ögonbrynen ligger blixtstilla. En människa utan botox i pannan gör jättemånga ögonbrynsrörelser och använder dom musklerna i ansiktet, och det sker helt automatiskt.

Detta är bara en gissning men Elsa, som jag tidigare upplevde som lite "teatralisk" i sina uttryck när hon gjorde TV och använde väldigt mycket av sin ansiktsmimik, säkert var sen på bollen med botox jämfört med Sofia. Jag tror det var därför hon satt och spärrade upp ögonen som en tok i början när dom gjorde sina mantle-klipp. Hon sitter och spärrar upp ögonen för att hon instinktivt vill höja på ögonbrynen och försöker forcera fram sin gamla mimik. Och så går det inte för att hon har botox. Meeeen det är bara en gissning.
Ja självklart har de det. Fullt förståeligt när man är så mycket på bild offentligt, själv klarar man ju knappt att möta sin spegelbild naturell därmed inte sagt att jag tycker det är bra att de gör det, tvärtom synd.
Citera
2024-09-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Jag håller inte med. Det är ju uppenbart att det är viktigt för Sofia att vara den ”djupa” och ”intellektuella”. Hon har ju mer än en gång nämnt att hon tänkt att bl läkare, hon rättar gärna Elsa och gör utläggningar/ analyser kring sånt som hon egentligen inte bottnar i men det låter fint. Elsa är ju inte heller den med den vassaste kniven i lådan men jag tycker inte heller att hon låtsas att hon är det. Men på rak arm minns jag ett avsnitt där de talade om kultur (kanske någon gång under våren). Elsa tipsad dom boken Gift av Ditlevsen och det lät ändå som att hon läst den och kunde motivera varför den påverkat henne. Sofias val var Hundra år av ensamhet och hon pratade vitt och brett om hur den haft så otroligt stort inflytande över henne men hon sa inte ett ord om bokens innehåll eller på vilket sätt den påverkat henne, endast att det var hennes mammas favoritbok också. Det är liksom mycket fina ord och förpackat i storytelling men lite och fattig substans.
Enig med dig som inte heller tycker att Sofia verkar så smart (som hon vill framstå som). Hon låter ganska korkad när hon pratar och det dummaste man kan göra om man vill framstå som smart är just att försöka framstå som smart! Hon gör sig själv bara en björntjänst när hon försöker sig på "djupa" resonemang.
Sorry att jag skriver om Sofia i Elsas tråd. Elsa är väl lite likadan, väldigt mån om att framstå som kunnig genom att använda div termer vi vanlisar inte gör.
Citera
2024-09-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nya tallrikar igen och en grå lampskärm (som är för stor för lampfoten). Har hon helt tappat all inspiration och kreativitet? Grått, grått, grått.

Edit: den här gråa estetiken är varken dansk eller fransk eller kulturell. Får mig att tänka på Gabriella Joss och Rusta. Lampskärmen ser ut som något från Jysk.
Håller med om att lampskärmen va helt fel, det behöver finnas en " midja" på lampan dvs man ser slutet upptill på foten. Tråkigt att ha laddat i hela 5 år för detta 😂.
Tallrikarna var dock jättefina
Citera
2024-09-11, 14:30
Medlem
Nu är ju detta FB & jag står fast vid att Sofia är vacker klok & intressant medans Elsa är för på, gapar,avbryter & korkad. Min uppfattning och åsikt ( bra för okritiska PK maffian att försöka respektera) Alla tycker olika
Citera
2024-09-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Instämmer. Förstår inte alls lampskärmen? Varken färgen eller proportionerna på plats 🤔
Citera
2024-09-13, 02:16
Medlem
Om hon eftersträvade att lampan skulle se klumpig och liksom formlöst grå ut,har hon lyckats! Om inte,så har hon inte riktigt blick för form och proportioner.Men mannen hennes,tycker han verkligen att det blev bra m den skärmen till den foten? Är det bara E som inreder?
Citera
2024-09-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossefina
Om hon eftersträvade att lampan skulle se klumpig och liksom formlöst grå ut,har hon lyckats! Om inte,så har hon inte riktigt blick för form och proportioner.Men mannen hennes,tycker han verkligen att det blev bra m den skärmen till den foten? Är det bara E som inreder?

Det finns ju inte ett enda tecken på att hennes man bor i den lägenheten! Har han INGET som betyder något för honom som HAN vill ha framme???
Konstigt dynamik i lägenheter, när det ser ut som en singelkvinna i 30-års åldern bor där själv. Förutom sin sons rum, det har hon ju också inrett helt själv ser det ut som…🙄
Citera
2024-09-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Nu är ju detta FB & jag står fast vid att Sofia är vacker klok & intressant medans Elsa är för på, gapar,avbryter & korkad. Min uppfattning och åsikt ( bra för okritiska PK maffian att försöka respektera) Alla tycker olika
Några reflektioner på det som diskuterats på sistone…

Skönhetsingrepp: Tycker det är Sofia (och delvis Elsa, som helt ärligt inte verkar vilken for hon ska stå på) som är oförskämd. Man uppmanar inte till ärliga frågor för att snäsa av de mest grundläggande.

Eftersom jag har gott minne så minns jag att Sofia redan i en skönhetspodd för flera år sedan berättade om att hon använder botox för att höja ena ögnbrynet som sitter lägre. Sedan har hon varit väldigt snabb att förneka fillers i läpparna, bara för ett till två år sedan. Så att nu bli förnärmad och tycker det är oförskämt att fråga gör svaret rätt självklart. Förutom botox i panna och ögon gissar jag på att det duttas lite med fillers. Säkert Profhilo. Ingen big deal enligt mig. Men Sofias reaktion är sjukt störig. Vad Elsa beträffar är jag mindre säker. Hon har börjat le med märkligt kisande ögon likt Zytomierska. Kan dock vara en av hennes löjliga mannerismer. Läspar ju som Sofia nu (tyvärr låter det högst konstlat)och gör även samma rörelser med munnen. Hur länge dröjer det innan hon sticker ut tungan som Sofia gör när hon vill se gullig ut? I övrigt är jag rätt säker på att Elsa har ADHD: svårigheten att vänta på sin tur, jakten på NYTT, svårigheter att reglera känslor, behov att spegla sig i andra i vuxen ålder osv tyder på det. Har även haft att göra med henne i jobbsammanhang då allt ovan kommit fram tydligt. Och jo, man kan hålla reda på en business och detaljer även med ADHD, om intressant för en själv. Inget fel alls med ADHD, tror bara en diagnos skulle hjälpa henne att inte förklara allt svårt med att vara mellanbarn, föräldrarnas skilsmässa osv osv.
Citera
2024-09-14, 11:57
Medlem
https://www.dn.se/kultur/maja-larsson-darfor-finns-det-ingen-som-kan-hejda-den-maniska-inredningsvurmen/

Hahaha en redig känga till fröken Billgren som artikeln i princip handlar om.

Citat:
Bloggaren Elsa Billgren har flyttat, och det har inte gått obemärkt förbi. Hela sommaren har hon laddat genom att visa sina läsare moodboards för alla rum, lista snygga kuddfodral och reflektera kring vilka loppisfynd och designklassiker som kan passa i den ljusa våningen på Swedenborgsgatan på Södermalm i Stockholm.

Sängkläderna ska vara i ”ljusa, smöriga toner”, skriver hon i bloggen. Vardagsrummet ska i grunden vara luftigt och ljust, men ha ”små klickar av knallrosa, bränt gult, dammigt blå och organiska abstrakta mönster”. Hon ska införskaffa en doft för hemmet, ”något dammigt franskt som doftar friskt och grönt”. En snickare ska montera svävande vägghyllor och en fin espressomaskin ska pryda köket.

Osv osv.
Citera
2024-09-14, 12:14
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkakatill
Några reflektioner på det som diskuterats på sistone…

Skönhetsingrepp: Tycker det är Sofia (och delvis Elsa, som helt ärligt inte verkar vilken for hon ska stå på) som är oförskämd. Man uppmanar inte till ärliga frågor för att snäsa av de mest grundläggande.

Eftersom jag har gott minne så minns jag att Sofia redan i en skönhetspodd för flera år sedan berättade om att hon använder botox för att höja ena ögnbrynet som sitter lägre. Sedan har hon varit väldigt snabb att förneka fillers i läpparna, bara för ett till två år sedan. Så att nu bli förnärmad och tycker det är oförskämt att fråga gör svaret rätt självklart. Förutom botox i panna och ögon gissar jag på att det duttas lite med fillers. Säkert Profhilo. Ingen big deal enligt mig. Men Sofias reaktion är sjukt störig. Vad Elsa beträffar är jag mindre säker. Hon har börjat le med märkligt kisande ögon likt Zytomierska. Kan dock vara en av hennes löjliga mannerismer. Läspar ju som Sofia nu (tyvärr låter det högst konstlat)och gör även samma rörelser med munnen. Hur länge dröjer det innan hon sticker ut tungan som Sofia gör när hon vill se gullig ut? I övrigt är jag rätt säker på att Elsa har ADHD: svårigheten att vänta på sin tur, jakten på NYTT, svårigheter att reglera känslor, behov att spegla sig i andra i vuxen ålder osv tyder på det. Har även haft att göra med henne i jobbsammanhang då allt ovan kommit fram tydligt. Och jo, man kan hålla reda på en business och detaljer även med ADHD, om intressant för en själv. Inget fel alls med ADHD, tror bara en diagnos skulle hjälpa henne att inte förklara allt svårt med att vara mellanbarn, föräldrarnas skilsmässa osv osv.

Håller hundra procent med om allt! Ok, jag har inte jobbat med Elsa. Och har inte hört Sofia säga att hon använder botox men tror att det har framkommit i hennes skvallertråd att hon tidigare varit öppen med det. Dock ej säker.

Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
https://www.dn.se/kultur/maja-larsson-darfor-finns-det-ingen-som-kan-hejda-den-maniska-inredningsvurmen/

Hahaha en redig känga till fröken Billgren som artikeln i princip handlar om.

Osv osv.
Nä, den handlar inte alls ”i princip om” Elsa. Den tar avstamp i hennes flytt och hennes inredningstankar kopplade till nya lägenheten men det en lång, intressant snarare kulturhistorisk artikel om tankar kring hemmet och har absolut inte Elsa som tema mer än i början. Mycket läsvärd.

PS. Dock vet jag inte om Elsa skulle bry sig om att läsa den. 😉 Uppfattar inte henne som särskilt intresserad av (kultur)historia.
Citera
2024-09-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Håller hundra procent med om allt! Ok, jag har inte jobbat med Elsa. Och har inte hört Sofia säga att hon använder botox men tror att det har framkommit i hennes skvallertråd att hon tidigare varit öppen med det. Dock ej säker.

Nä, den handlar inte alls ”i princip om” Elsa. Den tar avstamp i hennes flytt och hennes inredningstankar kopplade till nya lägenheten men det en lång, intressant snarare kulturhistorisk artikel om tankar kring hemmet och har absolut inte Elsa som tema mer än i början. Mycket läsvärd.

PS. Dock vet jag inte om Elsa skulle bry sig om att läsa den. 😉 Uppfattar inte henne som särskilt intresserad av (kultur)historia.

Hon använder Elsa för att påvisa dagens sjukliga inredningsintresse. Så ja, jo. Den handlar om Elsa och hennes beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in