Citat:
Ursprungligen postat av
xylokain
Fast jag kollade också på deras senaste Mantle-klipp, och Elsa har isåfall gjort en väldigt diskret botox i pannan för man ser att hon fortfarande kan rynka den ganska mycket. Sofia dock klassisk botox-panna utan möjlighet att rynka. Tror däremot Elsa gjort argrynkan, kanske någon dutt någon annanstans, men inte någon stor mängd i hela pannan som Sofia.
Ja, på denna hyfsat nya video ser det ju inte ut som hon gjort botox:
https://www.instagram.com/reel/C_AUtTJtJRS/?igsh=MTRqMXV4YTMwdng4NQ==
Och hon är för övrigt jättesöt! Älskar hennes stora, violblå ögon, det fluffiga håret, den underbara porslinshyn…
Men Sofia ser 100% botox ut.
Alltså, hon behöver ju varken erkänna eller förneka, det SYNS ju oavsett.
Citat:
Ursprungligen postat av
SomersetMum
Vore det inte enklare att döpa om avsnitten till ”oärligt om”? Då slipper lyssnarna bli så irriterade.
Citat:
Ursprungligen postat av
KCutrone
Sant! De inleder hela avsnittet med förklara att de ska svara ärligt och rakt på varje fråga men de svarar inte på en enda fråga på 1 timme. Så pinsamt, fattar dom inte det…
Haha, ja!
Alltså - det är helt förståeligt att de inte vill prata om allt - men varför då har ett koncept där de aktivt ber lyssnare att skicka in sånt de är nyfikna på men annars inte får svar på om dem, för att sedan ägna 20 minuter åt att shamea dem som hörsammar deras frågor?
Även om de har ett sånt upplägg behöver de förstås inte svara på allt, men ignorera då de frågorna i stället.
Kan också säga att det var Sofia jag fick ett osympatiskt intryck av, Elsa jamsade mest med och sa inte så mycket eget medan Sofia docerade.
Citat:
Ursprungligen postat av
dressingdress
Senaste podden outhärdlig, lyssnar endast för att Sofia är bra och klok i sina Samtidsanalyser, men då attackerar avbryter Elsa på ett passivt aggressivt vis, Sofia får absolut inte sticka hål på Elsas världsfrånvända bubbla. 2 psykologstuderande på mitt arbete fick testa hur dom upplevde podden och lyssnade på 10 oberoende avsnitt, och så skönt att båda kände att Elsa är passivt aggressiv när Sofia ifrågasätter & gör djupdykningar som kommer för nära E ängsliga person. Sofia å andra sidan kan ha svårt att fullfölja det hon vill berätta då hon verkar ha svårt att sätta ner foten & få tala till punkt. Önskar Sofia startar egen eller annan podd. Hon är bra precis som Sigge Eklund….
Jaså, intressant. Vilka avsnitt var det?
Ja, Elsa har en sån personlighet, svårt att tygla sig, bubblar över. Men jag tycker Elsa ändå framstår som den mer sympatiska. Jag tänker lite adhd på Elsa och autism på Sofia. Därmed inte sagt att man är osympatisk för att man har autistiska drag men något många autister jag mött har gemensamt är deras långrandiga överlägsenhet.
Sofia var osympatisk i ”ärligt om” och hon var riktigt osympatisk för några avsnitt sen när det framstod som hon gjorde ganska grova tjuvnyp på Elsa.
Kommer inte ihåg exakt, med något i stil med att Elsa hade berättat om någon noja hon hade, varpå Sofia säger ”jag har en kompis som…” och sen tar upp exakt och beskriver det som Elsa sagt och förlöjligar det. Man hör hur Elsa kommer av sig och låter förvirrad.
Det KAN ju inte vara Elsa hon syftar på, det vore helt otroligt fräckt, men hur kan Sofia ha missat att Elsa tagit upp exakt detta och att det hon säger om sin kompis (brasklapp: kanske inte var kompis hon sa, kan ha varit bekant, eller någon via studierna, kommer inte ihåg).
Jag har verkligen gillat Sofia förr, men tycker snarare att det är Sofia som är passivt aggressiv mot Elsa, som känns ”oskyldig” och välmenande och bara har svårt att vänta på sin tur.
Men visst, vi har alla våra sidor, och som sagt var: jag har gillat Sofia men de senaste avsnitten har jag tyckt att hon varit förändrad på ett oskönt, mästrande sätt.