Citat:
Ursprungligen postat av
dressingdress
Nu är ju detta FB & jag står fast vid att Sofia är vacker klok & intressant medans Elsa är för på, gapar,avbryter & korkad. Min uppfattning och åsikt ( bra för okritiska PK maffian att försöka respektera) Alla tycker olika
Några reflektioner på det som diskuterats på sistone…
Skönhetsingrepp: Tycker det är Sofia (och delvis Elsa, som helt ärligt inte verkar vilken for hon ska stå på) som är oförskämd. Man uppmanar inte till ärliga frågor för att snäsa av de mest grundläggande.
Eftersom jag har gott minne så minns jag att Sofia redan i en skönhetspodd för flera år sedan berättade om att hon använder botox för att höja ena ögnbrynet som sitter lägre. Sedan har hon varit väldigt snabb att förneka fillers i läpparna, bara för ett till två år sedan. Så att nu bli förnärmad och tycker det är oförskämt att fråga gör svaret rätt självklart. Förutom botox i panna och ögon gissar jag på att det duttas lite med fillers. Säkert Profhilo. Ingen big deal enligt mig. Men Sofias reaktion är sjukt störig. Vad Elsa beträffar är jag mindre säker. Hon har börjat le med märkligt kisande ögon likt Zytomierska. Kan dock vara en av hennes löjliga mannerismer. Läspar ju som Sofia nu (tyvärr låter det högst konstlat)och gör även samma rörelser med munnen. Hur länge dröjer det innan hon sticker ut tungan som Sofia gör när hon vill se gullig ut? I övrigt är jag rätt säker på att Elsa har ADHD: svårigheten att vänta på sin tur, jakten på NYTT, svårigheter att reglera känslor, behov att spegla sig i andra i vuxen ålder osv tyder på det. Har även haft att göra med henne i jobbsammanhang då allt ovan kommit fram tydligt. Och jo, man kan hålla reda på en business och detaljer även med ADHD, om intressant för en själv. Inget fel alls med ADHD, tror bara en diagnos skulle hjälpa henne att inte förklara allt svårt med att vara mellanbarn, föräldrarnas skilsmässa osv osv.