2022-06-14, 08:54
Medlem
Huzzahs avatar
Nähä hörrni nu får vi ta och blåsa liv i tråden igen!

Så vad tror ni är kakelplattan det nya snäckskalet??

Jag tror inte.
Citera
2022-06-14, 13:05
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Nähä hörrni nu får vi ta och blåsa liv i tråden igen!

Så vad tror ni är kakelplattan det nya snäckskalet??

Jag tror inte.
Jag gissar på en liten men inte överväldigande trend.

Men förvånas över detta att ”åh vad härligt att mer färg är tillbaka i modet”, som om man inte kunnat klä sig i annat än beige under tiden som det varit den rådande trenden. Så otroligt ängsligt!
Citera
2022-06-14, 13:31
Medlem
Felpost.
Kanske bryter mot reglerna att posta till andra FB-trådar.
Senast redigerad av AdlerSaddler 2022-06-14 kl. 13:42.
Citera
2022-06-14, 13:54
Medlem
Den här krönikan, tycker jag sammanfattar ganska väl vad dagens podd-stjärnor egentligen är för några och vad deras "härliga" poddar egentligen går ut på.....att kränga saker och ha råd att äta på riche....eller Schmalz är det väl Elsa&Co frekventerar.

https://www.expressen.se/kultur/valerie-kyeyune-backstrom/poddare-ar-fegisar-som--inte-vagar-gora-konst/?referrer=rotator-item-1

I krönikan beskrivs också att första steget är att kränga grejor via annonser för andras verksamhet...steg två är att själv börja kreera....det är kanske där Elsa är med böcker och nu samarbeten med Lindex m fl.
Citera
2022-06-14, 15:58
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter

Men förvånas över detta att ”åh vad härligt att mer färg är tillbaka i modet”, som om man inte kunnat klä sig i annat än beige under tiden som det varit den rådande trenden. Så otroligt ängsligt!

Jag gissar på en väldigt lokal trend, möjligtvis Ett hem som börjar servera ostronen på kakelplattor? Den som lever får se men spänningen tär på mig det ska jag erkänna.

Mönster och färg har väl eg aldrig gått ur modet, sen att Elsa och hennes polare kört hårt på beige det senaste, men de är väl knappast representativa för hela modebranschen..
Citera
2022-06-14, 18:01
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Jag gissar på en väldigt lokal trend, möjligtvis Ett hem som börjar servera ostronen på kakelplattor? Den som lever får se men spänningen tär på mig det ska jag erkänna.

Mönster och färg har väl eg aldrig gått ur modet, sen att Elsa och hennes polare kört hårt på beige det senaste, men de är väl knappast representativa för hela modebranschen..
Nej det är allmänt märkligt, och jag kan inte låta bli att känna det som att fröken Billgren helt upphört att tänka själv. Känns sådär som när man var ung tonåring och läste i typ Veckorevyn hur man skulle sminka sig, ha håret, klä sig för att vara ”rätt”
Citera
2022-06-14, 21:59
Medlem
Citat:
Nej det är allmänt märkligt, och jag kan inte låta bli att känna det som att fröken Billgren helt upphört att tänka själv. Känns sådär som när man var ung tonåring och läste i typ Veckorevyn hur man skulle sminka sig, ha håret, klä sig för att vara ”rätt”

Du menar som när Elin i Fucking Åmål bryter ihop över att rave står på utelistan och det inte ens kommit till Åmål? Då går hon på högstadiet. Elsa är 20 år äldre? Mer kanske.
Citera
2022-06-14, 22:17
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:

Ändå rätt dråpligt att se Elsas alltmer komiska ”trendspaningar” som hon försöker fylla bloggen och podden med varje vecka.
”Kakelplattan är det nya snäckskalet” ”Vinbordet!!” ”Böcker i bokhyllor, kom ihåg var ni läste det först” ”Färger kommer bli nästa trend” ”50-tal” ”20-tal” ”90-tal” osv osv
Citera
2022-06-15, 08:58
Medlem
Jag reagerade ändå på blogginlägget från igår, där hon skrev: "Tråkigt bara att alla måste ha så mycket cut outs att det känns som att vi är tillbaka i en kroppstrend som vi kämpat hårt för att bli av med." Jag utgår från att hon syftar på smal-trenden som verkar komma tillbaka med råge, men jag tycker det är märkligt eftersom hennes gäng, dvs Johanna Bradford, Sofia Wood och Sandra Beijer (vilket också diskuterats här i trådarna tidigare) själva verkar vara några av dem som främst trycker på där. Alla dessa smalbilder som hela tiden visas upp, menar jag. Elsa själv har ju uppenbarligen också gått ned i vikt och varit väldigt öppen med sitt nya intresse - träna träna träna.
Citera
2022-06-15, 09:44
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Du menar som när Elin i Fucking Åmål bryter ihop över att rave står på utelistan och det inte ens kommit till Åmål? Då går hon på högstadiet. Elsa är 20 år äldre? Mer kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Ändå rätt dråpligt att se Elsas alltmer komiska ”trendspaningar” som hon försöker fylla bloggen och podden med varje vecka.
”Kakelplattan är det nya snäckskalet” ”Vinbordet!!” ”Böcker i bokhyllor, kom ihåg var ni läste det först” ”Färger kommer bli nästa trend” ”50-tal” ”20-tal” ”90-tal” osv osv

Exakt så! Det känns som bloggen till stor del består av hennes ”trendspaningar”, som hon försöker få att verka som de är just hennes egna tankar, när de i själva verket helt uppenbart är påverkade av precis de trender som råder och saker hon sett i sitt instaflöde.
Citera
2022-06-15, 09:47
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Jag reagerade ändå på blogginlägget från igår, där hon skrev: "Tråkigt bara att alla måste ha så mycket cut outs att det känns som att vi är tillbaka i en kroppstrend som vi kämpat hårt för att bli av med." Jag utgår från att hon syftar på smal-trenden som verkar komma tillbaka med råge, men jag tycker det är märkligt eftersom hennes gäng, dvs Johanna Bradford, Sofia Wood och Sandra Beijer (vilket också diskuterats här i trådarna tidigare) själva verkar vara några av dem som främst trycker på där. Alla dessa smalbilder som hela tiden visas upp, menar jag. Elsa själv har ju uppenbarligen också gått ned i vikt och varit väldigt öppen med sitt nya intresse - träna träna träna.
Tycker också det var rätt märkligt, och en lite konstig kommentar i sammanhanget, som att hon bara ville få in den för att visa att hon minsann inte bantar/hakar på smaltrenden fast hon helt uppenbart gjort just det?
Citera
2022-06-15, 10:15
Medlem
Citat:
Tycker också det var rätt märkligt, och en lite konstig kommentar i sammanhanget, som att hon bara ville få in den för att visa att hon minsann inte bantar/hakar på smaltrenden fast hon helt uppenbart gjort just det?

Ja jag håller med, helt fint att hon gillar att träna och inte äta godis osv, men att samtidigt låtsas om att hon står utanför det resten av Ellegänget sysslar med blir ju bara fånigt. En sak om hon bara tycker det är fult, men det kan hon väl inte heller säga när bästisen Sofia gillar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in