2019-11-17, 13:28
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Skulle köpa burgare på Burgerking.
VISA funkade inte som betalningssätt. Använde kortet på exakt samma ställe för en vecka sedan utan problem och köpte bensin direkt efter händelsen med BK utan problem.
Någon som varit med om samma sak med det här skitföretaget?

Inte just på BK, men det händer i bland att det kan krångla. Har på ett ställe, fått "medges ej" fast jag haft god täckning på kontot. Det där händer lite nu och då. Då tar jag bara kreditkortet istället. Både mitt debitcard och kreditkort är MasterCard. Båda har krånglat vid enstaka tillfällen och det är inte butikens fel utan rent tekniskt, så att lipa över Burger King kan du bara lägga av med.
Citera
2019-11-17, 14:20
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Fast det är väl inte speciellt tekniskt avancerat att använda nödsedeln. F.ö. gör det skillnad på kredit och konto som betalningsalternativ med ett och samma kort.

Lättläst @ Råd&Rön, citat:
Finns ju vissa typer av strul där inga kort fungerar. Systemet måste ju vid alla köp kontrollera att koden är rätt och att kortet inte är spärrat. Går ju att köra utan den kontrollen men då står ju butiken för risken ifall t ex någon handlar på ett stulet, spärrat kort.
Citera
2019-11-17, 19:39
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Systemet måste ju vid alla köp kontrollera att koden är rätt och att kortet inte är spärrat.
Uppenbart kan man använda vissa typer av kort även om dessa terminaler inte har kontakt, medan andra då inte går att använda:.
Citat:
BETALNINGSALTERNATIV FARTYG
VISA, Mastercard, American Express och Diners Club International
VISA Electron, VISA Debit, VPAY, Debit Mastercard och Maestro-kort under förutsättning att satellitförbindelse fungerar.
https://www.tallinksilja.se/bra-att-...ingsalternativ
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Går ju att köra utan den kontrollen men då står ju butiken för risken ifall t ex någon handlar på ett stulet, spärrat kort.
Antar att rederiet anser att de korten som inte fungerar utan kontakt är mer osäkra?

Edit: Pucktvåa: Såg detta inlägg nu: (FB) Den stora tråden om Burger King
Senast redigerad av constant 2019-11-17 kl. 19:42.
Citera
2019-12-10, 13:28
Medlem
DIEXELs avatar
Jävla BK. Har skickat ett argt mail till BK centralt efter att min orts BK håller på att dryga sig med att bara vara online 15 min varje förmiddag på Foodora/Onlinepizza!

Är man ansluten så ska man väl för fan vara just online under öppettiderna oavsett om man har kass personalpolitik eller inte...
Citera
2019-12-13, 12:59
Medlem
Vem handlar på BK idag? Jag gör inte längre, då BK anställer massa invandrardrägg. Vi snackar då om rena gängkriminella med skägg och "mannnen jag sverr"-snack, där hela BK befolkas av deras "kompisarrna" och svennluder på 18.
I kassan får du frågan; "Eh mannen vad vill du koppa?" av någon krullhårad arab från ghettot.

Ställena är skitiga med dålig hygien, där papper och matrester ligger överallt, toaletterna en katastrof och maten är sämre än någonsin. Helt säker på att dessa kaozblattar spottar eller trycker in några kråkor i svennes mat vid beställning.
Citera
2019-12-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Vem handlar på BK idag? Jag gör inte längre, då BK anställer massa invandrardrägg. Vi snackar då om rena gängkriminella med skägg och "mannnen jag sverr"-snack, där hela BK befolkas av deras "kompisarrna" och svennluder på 18.
I kassan får du frågan; "Eh mannen vad vill du koppa?" av någon krullhårad arab från ghettot.

Ställena är skitiga med dålig hygien, där papper och matrester ligger överallt, toaletterna en katastrof och maten är sämre än någonsin. Helt säker på att dessa kaozblattar spottar eller trycker in några kråkor i svennes mat vid beställning.

Instämmer i rubbet.

99% invandrare som anställda numera. Superskitiga restauranger. Noll servicekänsla.

BK har blivit en mardröm senaste 5 åren. Går aldrig dit numera.
Citera
2020-02-02, 12:27
Medlem
pyro860s avatar
Någon annan som testat dom nya sriracha-burgarna? Riktigt goda
Citera
2020-02-14, 23:52
Medlem
Är lite snål ibland och försöker att inte äta för mycket.
Så ofta köper jag Big King Meal på BK för 39 kr och jag blir någorlunda mätt.

Är det många här som köper den menyn eller tycker ni det är för lite mat?
Citera
2020-02-15, 10:09
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5

Ja det händer ibland att man köper en crispy chicken king meal för 39 kr. Ganska prisvärt när man är på väg hem efter jobb och inte orkar fixa i köket.
Citera
2020-02-15, 10:18
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5

Verkar som det motsvarar dubbel ost värdemeny på Mc Donalds för 49:-.
Citera
2020-02-15, 15:19
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Ja det händer ibland att man köper en crispy chicken king meal för 39 kr. Ganska prisvärt när man är på väg hem efter jobb och inte orkar fixa i köket.

Crispy chicken tycker jag är riktigt god, äter den gärna även om jag tycker att den är för liten. Köper ibland två... I och med att mealet är så pass billigt känns det fortfarande rimligt prisvärt med en extra crispy chicken.
Citera
2020-02-16, 23:29
Medlem
Bertil85s avatar
BK i Gamla stan, någon som varit där ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in