2020-02-17, 21:21
Medlem
carminaburanas avatar
BK har lätt bästa rabattkoderna i appen, och godare burgare än donken.
Citera
2020-02-22, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Instämmer i rubbet.

99% invandrare som anställda numera. Superskitiga restauranger. Noll servicekänsla.

BK har blivit en mardröm senaste 5 åren. Går aldrig dit numera.

Samma sak borde väl gälla de flesta hamburger-restauranger oavsett kedja. Hela branschen borde väl tänka på sitt rykte eller så torde den här "snabbmaten", som inte är snabb längre, snart befinna sig på reträtt.

Läser aldrig någonting om att branschen försöker påverka svenska staten till förmån för sig själv. För oss svenskar vore det bättre om vi börjar känna igen 1980-talets hamburgerhak istället för att det bara sunkar ned sig ytterligare.

Just nu tycker jag Subway slår alla hamburgerrestauranger. Mackorna lagas dessutom mitt framför en så det blir ju svårt att äckla sig med maten då.
Senast redigerad av Mertillen 2020-02-22 kl. 14:58.
Citera
2020-03-13, 11:44
Medlem
Gårdagens glass : Vad skall man välja, 1 liten glass för 19 eller 2 för 20 ? Fick faktiskt
funderaen stund. 20 +19 för glass och kaffe ger 39 som är precis vad småmålen kostar
hos BK. Och jag verkar ha fastnat i glassmönstret om jag skall rannsaka mina inköp på
senare tid ...
Citera
2020-03-14, 17:20
Medlem
Smegmas avatar
VARNING Burger King - VÄXJÖ

Detta måste ha en egen tråd så att fler blir förvarnade...

Häromkvällen 13/3 så besökte jag med sällskap Burger King i Växjö för en snabb burgare. Men dra åt helvete vad snuskigt och skitigt det var! Helt ärligt. Jag har besökt en del snabbhak genom åren men detta tar definitivt snuskpriset.

Först toaletterna. Men för i helvete. Snacka om en sanitär olägenhet. Skitiga (rostiga) handfat, urin på golvet och skitrännor i stolen, ingen tvål. Jag fick en chock.

Inne i serveringshallen. Bedrövligt. Matrester på golvet. Fettfläckar på nästan varje bord. Spillrester överallt. Servetter här som där. Soppåsarna (två) var överfyllda. Där man skulle ta läsk och ketchup var ÄCKLIGT!!!

Två jobbade. En svensk tjej och en ensamkommande...

Vad är det för jävla stolpskott som ansvarar för just denna Kingen? Har denne ens varit där och sett hur jävla snuskigt det är. Denna borde FAN skämmas och få sparken! Denna upplevelse har delats till busschaufförer, taxi och andra som är på genomresa.

Jag skulle ju ha tagit kort men glömde bort det för jag och övriga blev helt ärligt chockad på den USLA STANDARDEN med tanke på detta med Corona och allt.

Men åk dit och kolla om ni vill se hur ett hamburgerhak INTE ska se ut.
Citera
2020-03-14, 17:43
Medlem
LDoriginals avatar
Det finns fler än 1 Burger King i Växjö. Men antar att du menar den som ligger precis vid Lidl intill en rondell? Det var längesen jag gjorde ett besök där men vill minnas att personalen verkar slacka rätt mycket på jobbet.
Citera
2020-03-14, 17:43
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Finns det bara en Burger King restaurang i hela Växjö?
Citera
2020-03-14, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkandeAnders
Finns det bara en Burger King restaurang i hela Växjö?

Burger King
Erik Norbergs väg 1 · 0470-57 05 58
Öppet ⋅ Stänger kl. 23
WEBBPLATS
VÄGVISNING
B
Burger King
Marketenterivägen 12
Öppet ⋅ Stänger kl. 22
Citera
2020-03-14, 17:54
Medlem
Smegmas avatar
Kingen jag menar ligger vid infarten till Växjö. Dollarstore och City Gross låg jämte. Det var en jävligt otrevlig upplevelse. Snuskig och jävligt äcklig. Ansvarig för denne butik borde få sparken omgående.

Ni som kan borde åka upp dit ikväll och se hur det ser ut. Börja med toaletterna!
Citera
2020-03-14, 17:57
Moderator
Tystnads avatar
Den Burger King som ligger på Marketenterivägen, har jag ätit på flera ggr var dock länge sedan nu.

då var det i alla fall helt okej med städningen.

Har det hänt något med arbets ledningen ?
Citera
2020-03-14, 18:19
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Detta måste ha en egen tråd så att fler blir förvarnade...

Häromkvällen 13/3 så besökte jag med sällskap Burger King i Växjö för en snabb burgare. Men dra åt helvete vad snuskigt och skitigt det var! Helt ärligt. Jag har besökt en del snabbhak genom åren men detta tar definitivt snuskpriset.

Först toaletterna. Men för i helvete. Snacka om en sanitär olägenhet. Skitiga (rostiga) handfat, urin på golvet och skitrännor i stolen, ingen tvål. Jag fick en chock.

Inne i serveringshallen. Bedrövligt. Matrester på golvet. Fettfläckar på nästan varje bord. Spillrester överallt. Servetter här som där. Soppåsarna (två) var överfyllda. Där man skulle ta läsk och ketchup var ÄCKLIGT!!!

Två jobbade. En svensk tjej och en ensamkommande...

Vad är det för jävla stolpskott som ansvarar för just denna Kingen? Har denne ens varit där och sett hur jävla snuskigt det är. Denna borde FAN skämmas och få sparken! Denna upplevelse har delats till busschaufförer, taxi och andra som är på genomresa.

Jag skulle ju ha tagit kort men glömde bort det för jag och övriga blev helt ärligt chockad på den USLA STANDARDEN med tanke på detta med Corona och allt.

Men åk dit och kolla om ni vill se hur ett hamburgerhak INTE ska se ut.

Kontakta Miljöförvaltningen i din kommun och beskriv allting
så åker dom ut.

https://vaxjo.se/sidor/politik-och-d...skontoret.html
Citera
2020-03-14, 19:19
Medlem
Smegmas avatar
Tyar inte med det. Men hoppas att det sprider sig!

Riktig jävla snusk-vilda-västern!

Återigen, ansvarig för denna restaurang borde bli tagen ur tjänst med omedelbar verkan!

Jag kör förbi där i morgon. Då ska jag gå in och fota. Får väl se om det ser lika jävligt ut. Har ett par kompisar på Kommunen som jag pratat med som ska följa med.
Citera
2020-03-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Tyar inte med det. Men hoppas att det sprider sig!

Riktig jävla snusk-vilda-västern!

Återigen, ansvarig för denna restaurang borde bli tagen ur tjänst med omedelbar verkan!

Jag kör förbi där i morgon. Då ska jag gå in och fota. Får väl se om det ser lika jävligt ut. Har ett par kompisar på Kommunen som jag pratat med som ska följa med.

Det är bra. Det är standard att först kolla toaletterna, på alla typer av restauranger. Om toaletterna är ok, så brukar standarden i köket också vara ok. Skitiga toaletter är oftast fallet när restaurangen drivs till 100 pct av överåldriga manliga blattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in