2019-11-06, 18:46
Medlem
Har någon koll på den till synes nya "drive thru klubben"? Det satt en lapp på fönstret där det stod att man skulle fråga i kassan om hur det fungerade. Missade att fråga och hittar inget på Google!
Citera
2019-11-16, 13:30
Medlem
arakas avatar
Burgerking nobbade VISA. Vilket jävla skitföretag.

Skulle köpa burgare på Burgerking.
VISA funkade inte som betalningssätt. Använde kortet på exakt samma ställe för en vecka sedan utan problem och köpte bensin direkt efter händelsen med BK utan problem.
Någon som varit med om samma sak med det här skitföretaget?
Senast redigerad av araka 2019-11-16 kl. 13:44.
Citera
2019-11-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
VISA funkade inte som betalningssätt. Använde kortet på exakt samma ställe för en vecka sedan utan problem och köpte bensin direkt efter händelsen med BK utan problem.

Har betalt med Visa på BK. Har visserligen slutat äta där. Grisigt och stökigt. Men Visa har alltid funkat.
Citera
2019-11-16, 15:19
Medlem
Kaustis avatar
Citat:

Det här låter mer som ett tillfälligt fel samt att du inte riktigt förstår vad som hänt. Aldrig att en stor kedja skulle neka någon av dom stora korttyperna.
Citera
2019-11-16, 21:51
Medlem
Lazienkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
[..] Aldrig att en stor kedja skulle neka någon av dom stora korttyperna.

Det beror mycket på om kedjan äger sina egna butiker (eller restauranger som i det här fallet) eller om de är franchise-drivna. Drivs de av mindre företag kan valet av betalterminal avgöra om de tar t.ex. American Express eller Diners.

Jag äter sällan på Burger King men de brukar ta American Express (som ändå får anses vara en av de "stora") överallt --- förutom den jag brukar köra förbi på vägen hem från jobbet för deras leverantör av kassa/terminal tar inte Amex. Gissar att de använder samma (billigaste gissar jag) tjänst som lokala pizzerior för de brukar inte heller ta American Express eller Diners.

(högst irrelevant i frågan om Visa men ville ändå belysa att det inte alltid är kedjan som styr utan ibland franchise-tagaren själv)
Citera
2019-11-16, 23:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Sa personalen att de inte tog VISA eller?
Citera
2019-11-17, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lazienki
Det beror mycket på om kedjan äger sina egna butiker (eller restauranger som i det här fallet) eller om de är franchise-drivna. Drivs de av mindre företag kan valet av betalterminal avgöra om de tar t.ex. American Express eller Diners.

Jag äter sällan på Burger King men de brukar ta American Express (som ändå får anses vara en av de "stora") överallt --- förutom den jag brukar köra förbi på vägen hem från jobbet för deras leverantör av kassa/terminal tar inte Amex. Gissar att de använder samma (billigaste gissar jag) tjänst som lokala pizzerior för de brukar inte heller ta American Express eller Diners.

(högst irrelevant i frågan om Visa men ville ändå belysa att det inte alltid är kedjan som styr utan ibland franchise-tagaren själv)

Stämmer inte.
Burger King accepterar Visa som betalningsmedel.
Alltid.
TS har med största sannolikhet inte haft tillräckligt med pengar på sitt konto/kredit och därför blivit nekad köp.
Citera
2019-11-17, 02:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Stämmer inte.
Alltid.
TS har med största sannolikhet inte haft tillräckligt med pengar på sitt konto/kredit och därför blivit nekad köp.
Kan också vara så att uppkopplingen mot banken ligger nere. Då kan man inte heller handla så det behöver inte vara slut på pengar på kontot bara för att man inte kan betala.
Citera
2019-11-17, 02:28
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Kan också vara så att uppkopplingen mot banken ligger nere. Då kan man inte heller handla så det behöver inte vara slut på pengar på kontot bara för att man inte kan betala.

Rätt behändigt att då ha en liten kredit kopplad till samma kort - utöver Birgit på nödsedeln.
Citera
2019-11-17, 02:32
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Rätt behändigt att då ha en liten kredit kopplad till samma kort - utöver Birgit på nödsedeln.
Funkar inte tekniken så hjälper väl inte en kredit speciellt mycket?
Citera
2019-11-17, 08:59
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Stämmer inte.
Alltid.
Jag har åtskilliga tusingar på kontot.
Jag åkte och tankade direkt efter BB bara för att kolla kortet vilket fungerade utmärkt.
Summa sumarum BBs terminal funkade inte, bensinmackens funkade.
Jag fick bensin (☺️) men inga hamburgare, ☹️.
Citera
2019-11-17, 12:46
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Funkar inte tekniken så hjälper väl inte en kredit speciellt mycket?

Fast det är väl inte speciellt tekniskt avancerat att använda nödsedeln. F.ö. gör det skillnad på kredit och konto som betalningsalternativ med ett och samma kort.

Lättläst @ Råd&Rön, citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in