Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Om han tog en halvtimme så känns det oglamoröst, som att runka av sig. Kan ju vara att han inte fick boka en timme också om det var rusning. Men åter igen, då är det inte värt det. Detta talar till hans fördel ur otrohetsperspektiv. Han har inte satsat på mötet, han har bara gått för att tömma.

Vad tror du man är där för då? Menar du att andra är mer speciella och inte är där för att tömma utan bara prata kanske?
Citera
2020-05-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tror du att företag inte har analyserat situationen? Det är ju bara att läsa denna tråd för att få en uppfattning om vad folk tycker om PR. Och detta trots att män som även de köper sex förmodligen överrepresenterade på FB.

Hade det funnits en chans att detta skulle lett till högre vinst hade inte exakt alla samarbetspartners dumpat Paolo Roberto som vore han gårdagens räkskal.

Nej, det handlar om att de är rädda för drev. Företag räds drev precis som politiska partier räds drev. Varför dumpade SD järnrörskillarna? Pga drev. I opinionen gick de upp. Varför var partier rädda att ta i invandringsfrågan? Pga media. Trots att väljarna efterfrågade det.

Företag har givetvis inte analyserat situationen så snabbt.

Det är knappast svårt att få sålt Ronaldo-fotbollströjor bara för att han köpt sex. Knappast svårt att få Justin Biebers musik såld bara för att han springer på bordeller i Rio. Finns alltså ingen ekonomisk regel om att sexköp orsakar dåliga affärer. Det enda som skett i Paolos fall är ett drev och då blir folk rädda.

Tidningarnas redaktioner representerar inte alltid folkmajoriteten.
Citera
2020-05-18, 00:07
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Han har inget att förlora med denna handling - tiden får utvisa om han kommer hatas och frysas ut eller om vi kommer få se honom i tv-rutan och på diverse föredrag där han tjänar bra med pengar genom att förklara att han lyckats ta tag i sina problem osv osv.

Det där med föreläsningar tror jag inte särskilt på. Stigmat av sexköp är för stort, föredragscirkusen handlar en hel del om PK. Omvänd syndare kan man nog bara köra om man börjar från att vara helt okänd.

Kul annars att läsa lite om hur ett föredrag med Robban kunde presenteras förr i tiden:
”Guys like you always end up in prison”.
Those were the exact words that the principal used when Paolo got expelled from school. Today Paolo runs 13 companies, has written 10 books, speaks at conferences, produces quality pasta and hosts a television show. He wasn’t a bad person - he just wasn’t very good at the whole “school thing”.
https://epicenterstockholm.com/node/665

Den där rektorn kanske visste vad han snackade om, trots allt.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Han har varit megakänd i media i över 30 år och har väl tjänat pengar under tiden. Det har inte varit billigt att anlita honom och han har fått bra betalt av tv4. Samt mycket annat.

"Megakänd" är väl att ta i lite. Men visst, tillhörde väl A-laget på TV4.

Kan dock tänka mig att en sån snubbe också har haft stora utgifter, och inte direkt planerade för att han skulle kunna gå på en sån här mina. Finns gott om folk som tjänat multum i sin dag, men som sen blivit mer eller mindre bankrutt vid tillfällen, som Boris Becker eller Björn Borg, eller nån medlem i Europe, har jag för mig.

Taxichaffis tror jag kanske inte på, men det blir ju definitivt en riktigt fet käftsmäll, som han kommer vara groggy av hela livet. Gigolo vore kanske något?
Citera
2020-05-18, 00:08
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Haha ja Paolos uttal framstod ju som väldigt mesigt jämfört med Franks.

Lite andra tider då om man så säger! tror inte Paolo hade tjänat på att dra Frankans line idag haha
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Nåja, även om alla andra dörrar visar sig vara stängda för Paolo så finns det i alla fall en bransch där alla kan få jobb, med eller utan juste CV.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Jag brukar ta en timme. En halv timme blir bara stress, tömma pungen och sticka iväg. En timme är dyrare men det är det värt. Mina två sista träffar har jag tagit sista tiden på freag kväll. Då har det gått en del över tiden. Att vara sista för dagen skänker mötet ett behagligt lugn.

När man är sist tänker man då på dom som varit före under dagen/kvällen?
Eller känner man sej som den enda?
Citera
2020-05-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Idiot! Det står tydligt i rapporterna om olika insatser att man inte har resurser och att det är svårt att bevisa. Man skiter i att tillsätta resurser för att lösa den grova kriminaliteten. Du är ju igång för 3 dagen med ditt svammel om att alla rumänskorna är här för att sälja sex helt själva och tjäna pengar. Du är blåst fatta det!

Man har uppenbarligen resurser då man haffar massa torskar. Samt håller span. Det är svårt bevisa brott som sker mitt framför näsan på polisen? Du tror att du skulle kunna kidnappa en kvinna, tvinga henne hora ut sig till andra män och att det sedan skulle vara svårt att visa på att du gjort någonting olagligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Jo, huruvida personerna var nyduschade eller ej vet ju förstås endast de närmast berörda. Dina skräckfantasier kan jag heller inte ta något ansvar för. Jag är dock rätt övertygad om att dina skräckfantasier är fullständigt obefogade. Enkel matematik ger svaret.

Om du räknar lite utifrån 1500 kr netto för en halvtimme så inser du snabbt att kvinnan inte behöver jobba särskilt mycket för att komma upp i rejäla nettoinkomster sett med svenska mått mätt. För att ha råd att hosta upp 1500 kr netto för lite "nöje" krävs antingen att du har en hög lön alternativt att du sparar pengar under en tid efter att du betalt hyra, mat, busskort och annat nödvändigt. Om vi skiter fullständigt i moral och bara ser till ekonomin så borde du ju redan här se att 11 män i kö i en trappuppgång på Östermalm faller på sin egen orimlighet.

Som jämförelse. Jag vann nyligen tre bourgogner på en auktion på Bukowski. De kostade 1300 kr styck. Själv tycker jag(Vet jag) att jag gjorde ett fynd. Gissar på att 99,9% av de som lurkar i tråden ser mig som sinnessjuk för att jag lägger så mycket på en flaska vin som man "ju kan få för 70 kr istället".

Se det så här. Om jag annonserar ut min borgougne i morgon klockan 12 på Sergels torg tror du det kommer att stå en lång kö och vänta? Möjligtvis den där sista som blev överbjuden och vill hämnas. 😱

Istället för en "hora" tänk på en 1300 kronors Gran Cru istället så får du förhoppningsvis lite perspektiv på tillvaron. Tillbaka med dig till SD i opinionen nu så får jag återgå till Mediakrigstråden där jag normalt lurkar för mitt eget mentala välbefinnande.

Du är en idiot. Någon blir rik på 1500 per halvtimme, men det är inte tjejen som som blir rik. Återigen, du är en idiot.
Citera
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vad tror du man är där för då? Menar du att andra är mer speciella och inte är där för att tömma utan bara prata kanske?
Jo man pratar en hel del med dem också. Man kelar och kramas och tar det lugnt. Det är min erferenhet. Klart man kan dra ut snoppen innanför dörren och så suger hon av en och man far ut igen. Alla har vi våra egna prefernser.
Citera
2020-05-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Haha ja Paolos uttal framstod ju som väldigt mesigt jämfört med Franks.

Japp. Inget som kommer citeras i generationer precis Synd att Frank inte fanns där för att ge honom ett manus.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Så hur rik tror vi att Roberto är? hur många miljoner kan han sitta på?

Ptjah..

Känd i ca 30 år. Inkomster senaste 20. Riktigt bra de sista 5-10.

Sen är frågan om utgifter. Har inte sett något skumpa-vaskande i Monaco eller annat liknande. Tror han håller hårt på utgifter..(understryks utav hans val av prostituerad).

Han bör sitta ganska ok.
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Antar att han bor i någon stor villa i sthlms området också, sånt är ju definitivt inte gratis.
Nej helt gratis är det nog inte även om det är ett helt vanligt hus

https://www.google.se/maps/place/Skurusundsv%C3%A4gen+31,+131+46+Nacka/@59.3194734,18.2133423,116a,45.6y,91.94h/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465f826d3df8ad77:0xb5027 e7dc3f73d95!8m2!3d59.3193518!4d18.2136121
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in