2020-05-17, 14:28
Medlem
Nu när det ändå skrivs så mkt om Paulo kan ni väl ändra rubruken. Han var inte kungen. Vart bara kallad det för Hilldenbrandt skulle få lite mer smaskiga rubriker och reklam. NegerRolle var kungen av Kungsträdgården.
Citera
2020-05-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Oavsett vilken ens åsikt är om Paolo så är han driftig, tar chanser och risker (onekligen).

Angående hans inkomst framgent så är Italien inget långskott men frågan är hur mycket det skulle hjälpa? Nog skiter dom i om han köpt sex alltid men till skillnad mot här så är han knappast en rikskändis därnere, en egenskap som sannolikt är det främsta kapital han har att arbeta på i nuläget.

Min gissning är att han kommer att dokumentera precis allt i sitt liv under ett år framöver och sedan sätta ihop en dokumentär om det, en "vägen tillbaka"-grej av nått slag. Ja, TV kommer vilja köpa in den eftersom en människa folk tenderar att antingen hata eller älska (nåväl, gilla åtminstone) lockar publik.

Vid sidan om detta så är det heller inte omöjligt att han kapitaliserar på händelsen genom att gå full frontal PK, kör nån "jag var slemmet, nu hjälper jag andra som var som mig" och fakturerar allsköns myndigheter, företag och skolor för att föreläsa. Innan vi hinner blinka så har vi förmodligen dessutom en TV-serie på plats där Paolo kutar runt och ifrågasätter mansnormer en gång i veckan.

Nja, haha, det måste vara trovärdigt också. Hur skulle det gå ihop med hans tidigare kritik av feminism och hans machoimage som han levt på, allt är glömt?
Citera
2020-05-17, 14:29
Medlem
Bellapellas avatar
Flickan 15 år. Gangbang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Det jag motsätter mig är att du kallar dom sociala och ekonomiska konsekvenserna för "straff".

Bill Clinton gjorde en liknande fuck-up med Lewinsky.

Det spelar heller inte så stor roll om man tycker att "kändisar har rätt till ett privatliv" eller "prostitution bör vara lagligt".

Marknaden, pk-pöbeln mm fungerar likadant ändå.

Att detta skulle bli effekten bör Paolo ha kunnat räkna ut. Men han är inte så intelligent och försiktig. Förmodligen för att han fått ta emot allt för många slag mot pannloben.

En mer intelligent affärsman hade skött det hela mer diskret och inte åkt fast.

Vad är det annars om inte straff...? Med skillnaden att det är utfärdat av kollektivet och inte staten - eller kanske snarare en minoritet som väsnas mest i media?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellapella
Flickan 15 år. Gangbang.

Källa på det?
Citera
2020-05-17, 14:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Men det gör det inte okej att det är på det viset. För då har vi olika straff för samma brott. Det kan du väl förstå är dåligt?

Alla brott har "dubbel" bestraffning. En rättslig som påverkar dina finanser eller din frihet, och ett socialt som påverkar resten av ditt liv. Tror du inte att ditt liv skulle straffas mer än några dagsböter? Din familj? Dina kollegor?

Straffet blir det samma. Följderna kanske blir tyngre om man tjänat sina pengar på att sälja något med ditt goda namn. Men inget hindrar honom från att arbeta med ett vanligt jobb.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det begriper du väl att kvinnor inte kan hållas ansvariga för sina egna handlingar. Kvinnor är ju barn. Speciellt kvinnor från "fattiga länder".

Allt är Paolos fel med andra ord. Han är skurken, det lilla 30-åriga flickebarnet är offret.

Nu har du fått något om bakfoten. Alla män är en kvinnas barn. Män är barn. Kvinnan är föräldern.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellapella
Flickan 15 år. Gangbang.
Och det ska vi tro på? I så fall, varför ska vi det...?
Citera
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Oavsett vilken ens åsikt är om Paolo så är han driftig, tar chanser och risker (onekligen).

Angående hans inkomst framgent så är Italien inget långskott men frågan är hur mycket det skulle hjälpa? Nog skiter dom i om han köpt sex alltid men till skillnad mot här så är han knappast en rikskändis därnere, en egenskap som sannolikt är det främsta kapital han har att arbeta på i nuläget.

Min gissning är att han kommer att dokumentera precis allt i sitt liv under ett år framöver och sedan sätta ihop en dokumentär om det, en "vägen tillbaka"-grej av nått slag. Ja, TV kommer vilja köpa in den eftersom en människa folk tenderar att antingen hata eller älska (nåväl, gilla åtminstone) lockar publik.

Vid sidan om detta så är det heller inte omöjligt att han kapitaliserar på händelsen genom att gå full frontal PK, kör nån "jag var slemmet, nu hjälper jag andra som var som mig" och fakturerar allsköns myndigheter, företag och skolor för att föreläsa. Innan vi hinner blinka så har vi förmodligen dessutom en TV-serie på plats där Paolo kutar runt och ifrågasätter mansnormer en gång i veckan.

Hoppas du har rätt, oavsett moralen i det hela så vore det komik på hög nivå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Angående den där Napoli pizza restaurangen hörde jag att han hade nån royalty-deal med dom. Detta nämdes på en video med Matgeek. Matgeeken verkar dock ha tagit bort alla sina videor han hade med Paolo Roberto.

Någon som kan namnge alla pizzerior, produkter och annat skit där han har intressen så man inte riskerar att gynna PR ekonomiskt. Äter i princip aldrig sån skitmat generellt men bara för säkerhets skull.
Citera
2020-05-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cccrusty
Läste att han fick 50 dagsböter á 500:-/dag. Vilket skämt dagsböter är för eliten!! En vanlig löntagare hade åkt på 2-4 ggr mer... men någon som är god för tiotals miljoner får 500:-/dag.
Alla åker på samma antal dagsböter var ju någon för inte så länge sedan som fick betala kring 40 000 kr och någon i det tillslaget som hade låg inkomst fick bärs betala kring 2000 kr
Citera
2020-05-17, 14:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Har du missat att åklagaren har tagit beslut om strafföreläggande redan, hur har du kunnat missa det?

Det är naturligtvis möjligt att utreda honom för oaktsam våldtäkt också. Hur har du kunnat missa det? Där är inget beslut fattat. Det finns åtskilliga som kräver att det ska utredas. Det där med att åklagaren har beslutat var uppenbarligen endast en fantasi från din sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in