Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-17, 18:26
Medlem
Tarrous avatar
Slog mig precis att han spelade sig själv i Flickan som lekte med elden.

Undrar hur Lisbeth hade sett på Paolos agerande?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag har svårt att fatta hur Paolo resonerade när han gjorde detta?
Det jag inte fattar, är att han går ut i media och berättar om det.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHaven
Han fick 50 dagsböter = 25 000 kr, tjänar han så lite?

Räknas på inkomst av arbete senaste året. Han har nog gott om miljoner i sina företag.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jag har sett henne på bild och hon är tyvärr en bidragande orsak till att han gick till en hora.

Exakt hur fan tänkte han? När han blir tillsammans med ett sånt härke?

Jag tänker inte uttala mig om hennes ansikte då det där är väldigt individuellt.

Men hennes kropp är något som de flesta tycker är en väl underhållen och vältränad kropp som egentligen inte går att klaga på.

Om nu Paolo tycker att hon är så ful att han därför blev tvungen att gå till en hora, lite som du menar, så måste han vara den dummaste fan som överhuvudtaget blev ihop med henne från första början, ELLER?

Han måste ha tyckt att hon var snygg, varför skulle han annars bli ihop med henne?
Citera
Medlem
Att det är Paola borde väl inte förvåna någon, då han uttryckt kvinnoförakt öppet i tv. Sedan att hjärndöda Sd:are försvarar honom gör ju inte situationen bättre. Toxic masculinity.
Citera
2020-05-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis!

Detta är bara ett "jävla" tjafs från media.
Dom vill dra allt till ytterligheterna, han kommer aldrig med stöta sannolikhet att få 4 års fängelse.
Dom kommer inte till att kunna bevisa att denna flicka, som det länkas till, (ja om det nu är hon?)
Att hon är så jävla fattig, hit tvingad av någon hallick, osv.
Om länken är koret, så är Polen definitivt inte ett av dom fattigaste länderna i Europa,
ja så är det i verkligheten.
Vad Paolo sa i första intervjun, är ganska ointressant.
Han kan bara hävda det var i chocktillstånd efter att blivit gripen, det han sa.
Med Paolos bakgrund så förstår man, han är expert på att ljuga och hålla masken.
Så det finns inte en chans att åklagaren skulle lyckas.

Som jag tidigare sagt jag gillar verkligen inte Paolo, men samtidigt så inser jag hur verkligheten är.
Så han kommer att slingra sig, var så säkra på det.

Och om han gjort fel eller rätt med att köpa "kärlek" lämnar jag över till dem här i tråden som är eget utnämnda experter på detta område.

Rullkragen

Ja eller så säger han att han fick informationen vid gripandet. Jag tror inte man kommer åtala honom för oaktsam våldtäkt. Om han däremot vet att hon var tvingad så är det en annan femma. Jag tycker man jagar syndabockar men inte dom riktiga asen och inte heller skyddar man dom som säljer.

I fallet 69 åringen så var den rumänska tjejen här i 3 veckor och det renderade i 170000 som hon inte fick en enda krona. Hon berättade däremot att hon var utsatt av minst två män för tvång. Härvan rök och även sexköparen för oaktsam våldtäkt, som skrivit på hemsidan att han misstänkte trafficking.

Jag anser att han inte tänkt på kärlek utan ett snabbt knull utan minsta tanke på att just den här kvinnan då är låt säga rumänska och är här under tvång. Det är i sig en indikation och dom män som köper sex och det är 1 av 10 tänker inte öht. Kan man sätta dom i fängelse för att få bort problemet sexköp? Varför riktar man inte in sig på skyhöga straff för kopplare och människohandel? Hårdare straff även för uthyraren som måste säkerställa så ingen prostitution förekommer. Finns ju massor av sätta att komma åt det här. Laglig bordeller där kontroll finns och skydd för den som vill sälja utan tvång.
Citera
2020-05-17, 18:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Ge ett exempel där någon definierat sig själv som en cuck!

https://www.google.se/amp/s/slate.com/human-interest/2020/01/dear-prudence-cuckold-marriage-dating-advice.amp

Finns flera 😂
Citera
2020-05-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Och du fattar så väldigt mycket? Hur vet du att Paolo träffat ett traffickingoffer?

”Flera av kvinnorna som polisen kom i kontakt med kommer från Europas fattigaste länder. Ofta har de tvingats hit genom hot och utpressning.

Wieslander berättar att det vanligtvis går att sortera in offren i två kategorier, dels de som kommer till Sverige för att tigga och som sedan hamnar i prostitution, dels de som tvingas hit på grund av extrem fattigdom eller genom hot och utpressning.

-En kvinna som vi träffade hade utsatts av två män för en väldigt brutal våldtäkt som filmats, där de hotade henne med att om hon inte sålde sex för dem i Sverige så skulle filmen läggas ut på internet, och hela hennes släkt skulle få se vilken ”hora” hon var, säger han.

Utpressningen gör det svårare för offren att vända sig till svenska myndigheter, eftersom polisen i Sverige sällan kan hjälpa dem med det ursprungliga hotet i hemlandet, enligt Wieslander.”
Enligt SVT artikeln; ”Kvinnor i sexköpsrazzia pressas och utnyttjas”

Jag hoppas alla torskar förstår att det enda ni bidrar med är att vidare förstöra människors liv. Tänk om detta hände er själva eller era nära och kära? Två män våldtar er, filmar det och sen hotar med att visa det till hela internet och alla som känner er! Och tar er till ett land där ni inte pratar språket. Vad fan skulle ni ha gjort själva om ni var en tonåring eller ung person dessutom!
Senast redigerad av EnVarld 2020-05-17 kl. 18:37.
Citera
2020-05-17, 18:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Någon som är dittvingad från ett fattigt land.. vad annat om inte trafficking? Möhippa?

Ja, eller ett födelsedagskalas!

Du kanske har missat att det fortfarande inte är fastslaget att hon var "dittvingad"? Allt som gör gällande det för tillfället är Paolos egna spekulationer, men att Paolo skulle vara ärligheten själv, eller för den delen känna till så speciellt mycket om kvinnans bakgrund är väl aningen tveksamt.

Just av denna anledning skulle det vara välkommet med mer information från polisen som förhoppningsvis sitter inne med lite mer än rena spekulationer.
Citera
Medlem
imrichbitchs avatar
Undrar om Zara Larsson också tycker att sexköp är våldtäkt när kvinnor köper sex av män eller av andra kvinnor....typ yoni-massage?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Att det är Paola borde väl inte förvåna någon, då han uttryckt kvinnoförakt öppet i tv. Sedan att hjärndöda Sd:are försvarar honom gör ju inte situationen bättre. Toxic masculinity.

Ser vad du försökte med. Du glömde dock sär skriv ningen.

Nåja, Paolo är paria i minst ett år. Sedan kommer han tillbaka med en ny kokbok; Mat för fattiga luder.
Citera
2020-05-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Räknas på inkomst av arbete senaste året. Han har nog gott om miljoner i sina företag.
Ja, men borde man inte tjäna mer som programledare på tv4? Men han kanske inte har jobbat så mycket.
Senast redigerad av TheHaven 2020-05-17 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in