2020-05-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Lite svårt att lämna landet nu.
Ähh inte då, har man lite kontakter så brukar sånt där lösa sig även i Corona tider
Citera
2020-05-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Straffet är det samma, följderna är olika. Vill man sälja tomatsås med sitt goda namn bör man vara rädd om namnet. Konsumenter hade all rätt att veta vilka de handlar av.

Fortkörning är ett mindre allvarligt brott i folks ögon.

Du drar samma typ av liknelse som någon annan i tråden försökte med, men det är dålig liknelse.

Om du tappar kunder för att din tomatsås börjat smaka äckligt eller du gjort något annat "fel" i ett professionellt sammanhang är det en sak.

Men om du tappar kunder/blir sparkad för att du gjort något på din fritid trots att tomatsåsen smakar exakt samma straffas du professionellt för något helt orelaterat.

Ni är otroligt dåliga på göra vettiga liknelser...

Ok, om fortkörning är ett mindre allvarligt brott, var drar du gränsen? För vilka brott ska vi driva ett sånt här hatdrev och för vilka brott ska vi inte det?
Citera
2020-05-17, 14:48
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Även detta har jag bemött i tidigare inlägg. Att jag ska behöva upprepa mig så jävla många gånger är helt otroligt.

Straffet blir inte alls detsamma, det erkänner ju du själv mellan raderna. De andra 10 torskarna som åkte dit fick inte samma straff som Paolo för samma brott, punkt.

Att han köpt sex är ett 'relationsbrott' och om hans flickvän lämnar honom är det en sak. Men jag förstår inte hur hans sexköp måste påverka hans professionella liv - om det inte hade kommit ut på det här viset (någon skvallade uppenbarligen till kvällstidningarna) skulle han kunnat ta sitt juridiska straff (böter) och fortsatt med sitt liv, så som det borde vara. Var annars drar du gränsen? Ska vi börja hänga ut fortkörare också?

Exakt vad vet du om hur de övriga 10 har ”bonusstraffats” eller icke, utöver sina dagsböter?
Berätta för alla oss som inte vet?

Citera
2020-05-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Att begripa hur kollektivet reagerar är en del av att driva ett affärsimperium.

Hade Paolo skött det hela lite mer diskret och välplanerat hade hans imperium växt och han hade kunnat köpa hur många prostituerade som helst. Men nu blir det inte så, för han är ett klantarsel.

Jag vet inte om kollektivet är allt för ledset över det.
Citera
2020-05-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare

Exakt vad vet du om hur de övriga 10 har ”bonusstraffats” eller icke, utöver sina dagsböter?
Berätta för alla oss som inte vet?

Det kan du nog själv lista ut.
Citera
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Skulle tro att många i denna tråd som frenetiskt försvarar Paolo själva är potentiella sexköpare, och de försöker också intala sig själva att allt är så frivilligt och fint, flickan tjänar multum och tycker att det är så roligt att bli påsatt av 5-10 okända fetton varje natt.

Självklart är de det.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Ger ni tokstollar aldrig upp, om åklagaren ansåg att våldtäkt kan styrkas så hade åklagaren gått på det. Paolo blev inte ens häktad innan åklagaren tog beslut om ett bötesstraff..

Fanns ens uppgiften om att Roberto anade att kvinnan inte var där frivilligt när strafföreläggandet utfärdades?
I vilket fall som helst har en åklagare möjlighet att även utreda Roberto för andra brott han kan ha begått vid tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Att han skulle bli dömd för oaktsam våldtäkt är 110% osannolikt! Däremot kan en åklagare välja att ta upp fallet som spel för galleriet men dömmas aldrig!

Mycket möjligt att han inte döms, men en utredning kan komma att ske.
Citera
2020-05-17, 14:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men blir det några inkomster i Italien ?

Det är frågan, det verkar ju som han bara varit ansiktet utåt för verksamheterna i Sverige eftersom de kan ta bort honom så lätt. Driver han något eget i Italien? För affischnamn kan han inte vara där, han är bara känd i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Jag vet inte om kollektivet är allt för ledset över det.

Kan tänka mig att de var rätt trötta på honom ändå så detta var kanske en chans att bli av med honom för gott?
Citera
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Med risk för att också framstå som fixerad vid analsex, vilket jag inte är jag lovar, så gissar jag på nej. Han har betalat vad som är hennes grundpris för hennes sällskap. Hon borde kunna kräva extra för sådana saker.

Det är en risk vi får leva med. Rimligt resonemang, men hur i hela friden kan du veta hur mycket han betalade? Med sådan kännedom exponerade du dig för ytterligare en risk där va..?
Citera
2020-05-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Paolo är tydligen kvar i ett förhållande på sin fb medans Elin tagit bort sitt förhållande med Paolo Roberto på sin fb.

Lämnade hon honom mån tro?
Jepp såg det med ,har Elin måntro fått veta mera ?
Citera
2020-05-17, 14:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Du drar samma typ av liknelse som någon annan i tråden försökte med, men det är dålig liknelse.

Om du tappar kunder för att din tomatsås börjat smaka äckligt eller du gjort något annat "fel" i ett professionellt sammanhang är det en sak.

Men om du tappar kunder/blir sparkad för att du gjort något på din fritid trots att tomatsåsen smakar exakt samma straffas du professionellt för något helt orelaterat.

Ni är otroligt dåliga på göra vettiga liknelser...

Ok, om fortkörning är ett mindre allvarligt brott, var drar du gränsen? För vilka brott ska vi driva ett sånt här hatdrev och för vilka brott ska vi inte det?

Det var ingen liknelse i min text... Vet du vad en liknelse är?

Men du, Paolo säljer inte pasta för att den är god. Han säljer den på sitt namn. Precis som när Per Morberg kränger skitvin (där har du en liknelse).

Sexbrott är en bra vattendelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in