2020-05-17, 14:38
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Paolo är tydligen kvar i ett förhållande på sin fb medans Elin tagit bort sitt förhållande med Paolo Roberto på sin fb.

Lämnade hon honom mån tro?
Citera
2020-05-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Att begripa hur kollektivet reagerar är en del av att driva ett affärsimperium.

Hade Paolo skött det hela lite mer diskret och välplanerat hade hans imperium växt och han hade kunnat köpa hur många prostituerade som helst. Men nu blir det inte så, för han är ett klantarsel.

En affärsman som misslyckas kan inte skylla sitt misslyckande på att det "är ett straff".

Alltså i grund och botten håller jag med om att Paolo varit jävligt korkad här.

Men det rättfärdigar inte att han utsätts för detta drev där hans liv körs i botten trots att han redan fått sitt straff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Paolo är katolik och medlem av Katolska kyrkan.
– Jag är praktiserande katolik, men en ganska dålig sådan. Men min tro har en stor betydelse för mig.
- Kandiderade till riksdagsvalet 2002 för Socialdemokraterna. Trots att han fick näst flest socialdemokratiska kryss i Stockholm lyckades han inte komma in i riksdagen.
- Vi är världens mest jämställda land men svenska män får ju bara skit liksom.
Paolo träffade sin exfru, Lena Arrelöv Roberto, på gymmet – som han själv ägde.
– Jag frågade vad hon skulle göra den sommaren och hon sa att ”om en vecka drar jag till Italien, ska du med?”. Så vi åkte dit. (han tycks träffa sina tjejer på gymmet - resten träffar han på bordeller)
- Karriären som proffsboxare tog slut efter hans första, och enda, knockout mot Sebastian Lujan, den 4 oktober 2003. "Efter ett enda slag var jag både arbetslös och medvetslös, säger han till Café."

Rätt så beskrivande även angående dagens sits.. ;-)

En underhållande sammanfattning. Paolo Roberto till den lagstiftande församlingen vore nått. Socialdemokraterna är en trygg famn för diverse löst folk. Har du noterat regeringen, och vilka nötter som är högsta ämbetsmän?

Jag tror det är över för honom. Det finns ett nytt allvar efter Corona. Allt kommer ändras och inget kommer vara som förr. Vi kommer inte köpa Ching Chong varor, eller saker vi inte behöver eller tycker om. Därför reagerade handeln på hans produkter direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi har Corona effekten. Nätet kokar, detta forum kokar över!

Tidningarna får klick, vi konsumerar nyheter som aldrig förr. Det var dålig timing att gå till en bordell mitt under en epidemi. Det upplevs som extra snuskigt.

Det är extra dålig timing. Tänk om han smittar sin flickvän och andra med corona. Han har verkligen gjort bort sig. Han vet att det är olagligt att köpa sex, han vet att coronan smittar väldigt lätt. Och att hade personliga risker som företagen och flickvännen i potten. Mycket ointelligent på många sätt.
Citera
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är naturligtvis möjligt att utreda honom för oaktsam våldtäkt också. Hur har du kunnat missa det? Där är inget beslut fattat. Det finns åtskilliga som kräver att det ska utredas. Det där med att åklagaren har beslutat var uppenbarligen endast en fantasi från din sida.
Att han skulle bli dömd för oaktsam våldtäkt är 110% osannolikt! Däremot kan en åklagare välja att ta upp fallet som spel för galleriet men dömmas aldrig!
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minamo
Tror vi han kommer välja den fega vägen och ta sitt liv ?

Han kommer aldrig kunna tvätta sig ren efter detta .

Jodå. Livet går alltid vidare. Även för Paolo.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Skulle tro att många i denna tråd som frenetiskt försvarar Paolo själva är potentiella sexköpare, och de försöker också intala sig själva att allt är så frivilligt och fint, flickan tjänar multum och tycker att det är så roligt att bli påsatt av 5-10 okända fetton varje natt.
Citera
2020-05-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Säger mycket om dig att du inte förstår varför Paolos sexköp påverkar hans näringsverksamhet.

Jag förstår ju att det gör det, men drevet styrs ju av en minoritet rabiata PK-fascister som driver på och förvärrar hans fall. Det blir en dubbel bestraffning som inte är förenlig med det samhälle vi lever i.

Jag orkar inte bemöta samma argument längre. Om ni har något nytt att komma med så får ni gärna citera mig annars låt bli.
Citera
2020-05-17, 14:40
Medlem
Tror ni att PR är kvar i landet ännu ?
Vara hemma kan inte vara någon höjdare ..
Citera
2020-05-17, 14:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Poängen är att Paolo har låg intelligens. Förmodligen pga sin proffsboxarkarriär. Många slag mot pannloben. Hade han varit lite smartare hade han skött sina sexköp diskret och försäkrat sig mer om att inte bli tagen på sängen.

Ordagrant ordspråk i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Nej anledningen till hetsjakten är att han är född i Sverige och att folk med italienskt ursprung inte tillhör adeln. Hade han varit somalier och gruppvåldtagit tjejen hade han däremot fått uppbackning av feministerna. Då skulle de blivit mycket upprörda om man förespråkade utvisning.
Paolo är för svensk och för framgångsrik alltså, då blir det hetsjakt trots att tjejen ville ha sex med honom.

Det är intressant. Han upphöjdes som det stackars invandraroffret från förorten trots att han misshandlade oskyldiga människor. Nu ses han inte som invandrare längre utan kvinnan han köpt sex av är offret. Är han för vit nu?

Citat:
Ursprungligen postat av P944
Jag har väl egentligen ingen åsikt om prostitutionens vara eller icke vara.
Lutar nog mer åt att en affärsuppgörelse mellan två vuxna människor är deras ensak.
så länge det inte handlar om barn eller trafficking..
Men skönt att den uppblåsta idioten Paolo åkte dit på det.
Nu får du för gammal ost Paolo för dina ungdomssynder din jädra syltrygg.
Karma is a bitch. Sug i dig spaggejävel

Tror du det finns män som blev misshandlade av honom när han var ung som idag har höga positioner i samhället? Kan de i så fall tänkas ta chansen och offentliggöra mer av PR vidriga beteende under livet?
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Skulle tro att många i denna tråd som frenetiskt försvarar Paolo själva är potentiella sexköpare, och de försöker också intala sig själva att allt är så frivilligt och fint, flickan tjänar multum och tycker att det är så roligt att bli påsatt av 5-10 okända fetton varje natt.
Det är dem (alternativt kvinnohatande incels eller våldtäktsmän).
Ja myten om den lyckliga horan is still going strong på Flashback 🤣
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Paolo är tydligen kvar i ett förhållande på sin fb medans Elin tagit bort sitt förhållande med Paolo Roberto på sin fb.

Lämnade hon honom mån tro?
Just då gjorde hon det, såklart - hon blev väl jävligt ledsen (och senare fly förbannad). Vi får väl se vad hon fattar för beslut när den stora chocken och det värsta drevet lagt sig något...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in