2020-05-17, 14:33
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Det jag motsätter mig är att du kallar dom sociala och ekonomiska konsekvenserna för "straff".

Bill Clinton gjorde en liknande fuck-up med Lewinsky.

Det spelar heller inte så stor roll om man tycker att "kändisar har rätt till ett privatliv" eller "prostitution bör vara lagligt".

Marknaden, pk-pöbeln mm fungerar likadant ändå.

Att detta skulle bli effekten bör Paolo ha kunnat räkna ut. Men han är inte så intelligent och försiktig. Förmodligen för att han fått ta emot allt för många slag mot pannloben.

En mer intelligent affärsman hade skött det hela mer diskret och inte åkt fast.

Bill Clinton fick även sitta egna lilla inslag i Vengaboys - We're Going to Ibiza
Citera
2020-05-17, 14:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Nu har du fått något om bakfoten. Alla män är en kvinnas barn. Män är barn. Kvinnan är föräldern.

Jaha men då kan man ju tycka att kvinnan i fråga kan hållas ansvarig för sina handlingar då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Rumänien tillhör den rikare halvan av världen. Och dessa prostituerade ligger över både rumänska och svenska medellöner.

Men hur envis är du, kan du inte läsa eller ens uppfatta verkligheten omkring dig?
Rumänien är ett av Europas fattigaste länder, och det är ett korrumperat land med stora sociala skillnader - det betyder i korthet att där finns rika människor som inte delar med sig.
Sveriges tiggare kommer till stor del från Rumänien och när man har försökt att avhjälpa tiggeriet genom att bidra med pengar till Rumänien så har det visat sig att de pengarna ofta hamnat i helt fel fickor och inte kommit de fattiga till gagn.
Ungefär som det finns hallickar som tar en stor del av de prostituerades pengar och stoppar i sin egen ficka. Men du vill verkligen inte förstå någonting så jag ser ingen mening med att ens diskutera med dig alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Alla brott har "dubbel" bestraffning. En rättslig som påverkar dina finanser eller din frihet, och ett socialt som påverkar resten av ditt liv. Tror du inte att ditt liv skulle straffas mer än några dagsböter? Din familj? Dina kollegor?

Straffet blir det samma. Följderna kanske blir tyngre om man tjänat sina pengar på att sälja något med ditt goda namn. Men inget hindrar honom från att arbeta med ett vanligt jobb.

Även detta har jag bemött i tidigare inlägg. Att jag ska behöva upprepa mig så jävla många gånger är helt otroligt.

Straffet blir inte alls detsamma, det erkänner ju du själv mellan raderna. De andra 10 torskarna som åkte dit fick inte samma straff som Paolo för samma brott, punkt.

Att han köpt sex är ett 'relationsbrott' och om hans flickvän lämnar honom är det en sak. Men jag förstår inte hur hans sexköp måste påverka hans professionella liv - om det inte hade kommit ut på det här viset (någon skvallade uppenbarligen till kvällstidningarna) skulle han kunnat ta sitt juridiska straff (böter) och fortsatt med sitt liv, så som det borde vara. Var annars drar du gränsen? Ska vi börja hänga ut fortkörare också?
Citera
2020-05-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är naturligtvis möjligt att utreda honom för oaktsam våldtäkt också. Hur har du kunnat missa det? Där är inget beslut fattat. Det finns åtskilliga som kräver att det ska utredas. Det där med att åklagaren har beslutat var uppenbarligen endast en fantasi från din sida.

Ger ni tokstollar aldrig upp, om åklagaren ansåg att våldtäkt kan styrkas så hade åklagaren gått på det. Paolo blev inte ens häktad innan åklagaren tog beslut om ett bötesstraff..
Citera
2020-05-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Oavsett vilken ens åsikt är om Paolo så är han driftig, tar chanser och risker (onekligen).

Angående hans inkomst framgent så är Italien inget långskott men frågan är hur mycket det skulle hjälpa? Nog skiter dom i om han köpt sex alltid men till skillnad mot här så är han knappast en rikskändis därnere, en egenskap som sannolikt är det främsta kapital han har att arbeta på i nuläget.

Min gissning är att han kommer att dokumentera precis allt i sitt liv under ett år framöver och sedan sätta ihop en dokumentär om det, en "vägen tillbaka"-grej av nått slag. Ja, TV kommer vilja köpa in den eftersom en människa folk tenderar att antingen hata eller älska (nåväl, gilla åtminstone) lockar publik.

Vid sidan om detta så är det heller inte omöjligt att han kapitaliserar på händelsen genom att gå full frontal PK, kör nån "jag var slemmet, nu hjälper jag andra som var som mig" och fakturerar allsköns myndigheter, företag och skolor för att föreläsa. Innan vi hinner blinka så har vi förmodligen dessutom en TV-serie på plats där Paolo kutar runt och ifrågasätter mansnormer en gång i veckan.

Så tragiskt om han går all in på PK men inser att det är risk för det.

Paolo är en av ytterst få svenskar i mediaeliten som vågat stå upp emot feministerna. Det är väl han och Janne Josefsson och någon till kanske.

Bra idé om vägen tillbaka dokumentär. Om han läser här kanske han nappar på det.
Citera
2020-05-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Försökte du ens svara på mitt inlägg, eller skrev du mest i affekt över dessa oändliga orättvisor som drabbar stackars Paolo?

Vad fanns det att svara på egentligen? Du sa ju inget vettigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Du får starta en aktivistgrupp om du blir upprörd.
När ni löst denna orättvisa kan du ta tag i problemet att vatten är vått.
Citera
2020-05-17, 14:36
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Vad är det annars om inte straff...? Med skillnaden att det är utfärdat av kollektivet och inte staten - eller kanske snarare en minoritet som väsnas mest i media?

Att begripa hur kollektivet reagerar är en del av att driva ett affärsimperium.

Hade Paolo skött det hela lite mer diskret och välplanerat hade hans imperium växt och han hade kunnat köpa hur många prostituerade som helst. Men nu blir det inte så, för han är ett klantarsel.

En affärsman som misslyckas kan inte skylla sitt misslyckande på att det "är ett straff".
Citera
2020-05-17, 14:37
Medlem
Tror vi han kommer välja den fega vägen och ta sitt liv ?

Han kommer aldrig kunna tvätta sig ren efter detta .
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Men jag förstår inte hur hans sexköp måste påverka hans professionella liv - om det inte hade kommit ut på det här viset (någon skvallade uppenbarligen till kvällstidningarna) skulle han kunnat ta sitt juridiska straff (böter) och fortsatt med sitt liv, så som det borde vara.

Säger mycket om dig att du inte förstår varför Paolos sexköp påverkar hans näringsverksamhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kanske, har ingen koll på hans möjligheter att göra ett namn där.

Vem fan skulle bry sig om Paolo Roberto i Italien? Han har noll och absolut ingenting att komma med där. Det är inte som att han tillhör en förmögen släkt eller så. Han skulle få börja från grunden och han är 50 år nu så det skulle ju inte vara jätteroligt.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Ger ni tokstollar aldrig upp, om åklagaren ansåg att våldtäkt kan styrkas så hade åklagaren gått på det. Paolo blev inte ens häktad innan åklagaren tog beslut om ett bötesstraff..

En annan åklagare kan fortfarande åtala honom för oaktsam våldtäkt. Det är ett annat brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in