2020-05-17, 14:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Nej varför skulle de?
Han startar såklart något helt nytt. Eller ger sig in i politiken.

Jag ser det framför mig. "Jag vill börja sälja tråkig pasta i ert land där jag inte är känd och ni har tusen olika pastamärken. Vem jag är? En gatubrottsling som var halvdan boxare några år. Fick sätta mitt namn på pasta för att ett bolag ville ha ett känt namn. Sen åkte jag fast för sexköp av en dittvingad öststatstjej. Råkade erkänna våldtäkt. Nej det var inte första gången, jag hade gjort det i flera år, förmodligen hela livet".

Han är körd.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Oavsett vilken ens åsikt är om Paolo så är han driftig, tar chanser och risker (onekligen).

Angående hans inkomst framgent så är Italien inget långskott men frågan är hur mycket det skulle hjälpa? Nog skiter dom i om han köpt sex alltid men till skillnad mot här så är han knappast en rikskändis därnere, en egenskap som sannolikt är det främsta kapital han har att arbeta på i nuläget.

Min gissning är att han kommer att dokumentera precis allt i sitt liv under ett år framöver och sedan sätta ihop en dokumentär om det, en "vägen tillbaka"-grej av nått slag. Ja, TV kommer vilja köpa in den eftersom en människa folk tenderar att antingen hata eller älska (nåväl, gilla åtminstone) lockar publik.

Vid sidan om detta så är det heller inte omöjligt att han kapitaliserar på händelsen genom att gå full frontal PK, kör nån "jag var slemmet, nu hjälper jag andra som var som mig" och fakturerar allsköns myndigheter, företag och skolor för att föreläsa. Innan vi hinner blinka så har vi förmodligen dessutom en TV-serie på plats där Paolo kutar runt och ifrågasätter mansnormer en gång i veckan.
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför är det bara Paolos fel? Det är väl minst lika mycket horans fel? Brottet sexköp kan endast ske om det finns 2 parter. Alltså har båda begått ett brott. Samma sak när man köper eller säljer droger.
Nej det är inte olagligt att sälja sex i Sverige. För vi vill skydda offren.
Citera
2020-05-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Så typiskt att undvika svar och göra det enkelt för sig när man saknar argument. Tror du på fullt allvar att flickan gör det frivilligt? Berätta mer, du som verkar veta mer, hur du tänker och vad du bygger det på.. Handlar inte om att misslyckas, inte för mig i varje fall. Vad är det vill lyckas med menar du? Har du barn förresten?

Vad exakt har jag undvikit att svara på? Det är väl klart att jag inte kan förmedla ett svar om jag inte känner till de omkringliggande premisserna?

Återigen, hur vet du att hon blivit tvingad till det? Varför antar du att hon inte jobbar som sexsäljare av fri vilja? Majoriteten av prostituerade i Sverige gör det av ren fri vilja. Att trafficking och människohandel förekommer är sant och tragiskt, och bör straffas (helst med hårdare lagstiftning) men att det skulle röra sig om människohandel i detta fall är helt enkelt statistiskt väldigt osannolikt och inget man lättvindigt bör "anta", särskilt inte när vi pratar om en människas karriär och liv.

Det fetade är av mig - jag sa ju klart och tydligt att jag inte känner till under vilka omständigheter hon säljer sex, ändå tycker du att jag verkar veta så mycket? Det är väl snarare du som verkar tvärsäker på att hon inte sålt sex frivilligt...?
Citera
2020-05-17, 14:23
Medlem
Se keteparyds fetstiltade svar till dig i inlägget ovan.
Du kan inleda dina studier med att läsa länkarna jag postade till d.Anconia högre upp.[/quote]

Du ber mig alltså att läsa studier till att lära mig något som säger att bara för att man tillhör ett visst kön så ska man slippa undan ansvar? Det låter diktaturmässigt för att vara ärlig. Men jag har gett upp, har inte fått ett enkel svar på min fråga. Ni kan visst gömma er under dessa studier men kan inte ge enkla svar.
Ontopic: Tror ni att paolo namngav andra i härjan? Jag tycker ärligt att han borde snitcha ut andra för att om ändå smutskastningen har börjat så här ihärdigt för en person kan han lika väl visa hur svensk media fungerar till fullo
Citera
2020-05-17, 14:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Hon var från Moldavien.

Det stämmer bättre, det är ett av Europas fattigaste länder. Där finns också många romer.
Citera
2020-05-17, 14:25
Medlem
Läste att han fick 50 dagsböter á 500:-/dag. Vilket skämt dagsböter är för eliten!! En vanlig löntagare hade åkt på 2-4 ggr mer... men någon som är god för tiotals miljoner får 500:-/dag.
Citera
2020-05-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Är det någon särskild du tänker på med liknande karriär?

Vad sägs om Danny Trejo som ett exempel?
https://en.wikipedia.org/wiki/Danny_Trejo

Sittande presidenten har haft affärer med maffian.
Mer eller mindre ALLA inom byggbranschen under italiensk-amerikanska maffians storhetstid har på något sätt samarbetat med dem.

Räcker det så med exempel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Enligt svensk lag behöver det varken inkludera våld eller sex och förövaren behöver inte ens ha träffat sitt offer, det kan alltså betyda lite vad som helst.

Våldtäkt borde dock betyda att man tilltvingar sig sex med våld som ordet antyder. Andra handlingar kan lagföras som andra brott.

Du tycker att det krävs våld. Men om du knullar av dig i tex en medvetslös man...? Har du inte våldtagit honom då?
Citera
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Det enda du lyckades åstadkomma med detta inlägg var att tycka och kalla mig efterbliven. Bra jobbat. Du undvek sakfrågan och mina argument helt och hållet.

Det jag motsätter mig är att du kallar dom sociala och ekonomiska konsekvenserna för "straff".

Bill Clinton gjorde en liknande fuck-up med Lewinsky.

Det spelar heller inte så stor roll om man tycker att "kändisar har rätt till ett privatliv" eller "prostitution bör vara lagligt".

Marknaden, pk-pöbeln mm fungerar likadant ändå.

Att detta skulle bli effekten bör Paolo ha kunnat räkna ut. Men han är inte så intelligent och försiktig. Förmodligen för att han fått ta emot allt för många slag mot pannloben.

En mer intelligent affärsman hade skött det hela mer diskret och inte åkt fast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har du hittat en källa än?

Har du missat att åklagaren har tagit beslut om strafföreläggande redan, hur har du kunnat missa det?
Citera
2020-05-17, 14:28
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför är det bara Paolos fel? Det är väl minst lika mycket horans fel? Brottet sexköp kan endast ske om det finns 2 parter. Alltså har båda begått ett brott. Samma sak när man köper eller säljer droger.

Det begriper du väl att kvinnor inte kan hållas ansvariga för sina egna handlingar. Kvinnor är ju barn. Speciellt kvinnor från "fattiga länder".

Allt är Paolos fel med andra ord. Han är skurken, det lilla 30-åriga flickebarnet är offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in