2020-05-15, 19:40
Medlem
Citat:
Erkänner i tv-intervju

Totalt grep polisen 11 personer under en razzia natten mellan torsdagen och fredagen. 10 av dem erkände köp av sexuell tjänst och en av dem var Paolo Roberto. Razzian leddes av Norrmalmspolisen och resurser från Södermalmspolisen och Nationella operativa avdelningen, NOA, deltog också i spaningen.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...arkas-fran-tv4

Så ett strafföreläggande är förmodligen att vänta för samtliga 10 som erkänt.
Citera
2020-05-15, 19:41
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Alltså om man nekar blir det rättegång och då är det upp till åklagaren att bevisa att man köpt sex. Antar att det vanligaste är att horan vittnar och sexköpet, eller om polisen hittar typ en använd kondom. Skulle också gissa att den Estniska (?) horan inte är kvar i landet tills rättegången så man bör kunna klara sig. Allt detta vet naturligtvis polisen när dom stressar fram ett erkännande på plats.
Jo, sant.

PR hade kunnat nekat och hävdat att han bara följde med kompis...

Om jag förstått rätt var det 11 personer som man grepp. I en del misshandel fall har de misstänkta skyllt på varandra och kommit undan...

Men,men jag har naturligtvis inte alla detaljer och det kan vara som du säger fynd av kondomer , den prostituerade tjallar etc...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Läs mina tidigare inlägg är du snäll, jag orkar bara inte upprepa mig själv varje gång. Men svaret är kort och gott att jag tycker du har väldigt fel.

Och min fråga till dig blir, lever vi verkligen i en rättsstat om det är okej att häxjaga människor för brott de redan tagit sitt straff för?

För det första så har han inte tagit sitt straff. För det andra så ja, om en person som blivit uppmärksammad och hyllad en stor del av sitt liv begår ett vidrigt brott är det otroligt viktigt att det blir lika uppmärksammad över det för att sätta exempel i samhället.

Det motsatta vore att acceptera en väldigt trolig våldtäkt.
Citera
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
All den fakta som ligger på bordet talar ju otvetydigt för att det ligger någon form av traffickingoffer bakom detta. Att han dessutom erkänt det själv förmildrar ju inte direkt troligheten i det.

Det är absolut okej att han häxjagas och förlorar sina förmåner, detta hade varit ett förfärligt land om det inte blev ramaskri över en känd person som begår en väldigt sannolikt trafficking-våldtäkt.

Ärligt? Finns noll av det som står i medierna som styrker trafficking. Rumänien? Ge dig!
Citera
Medlem
Det finns inte längre kvar, men på Paolo Robertos story på instagram fanns ett klipp på honom och Jörgen Kruth skrattandes tillsammans med texten: "Springer på the champ @jorgenkruth på Östermalm" och den laddades upp runt 19:15-19:30.

Detta står även på Expressen: "När han sedan lämnade lägenheten vid 19-tiden greps han misstänkt för sexköp". Hur snabbt har det gått hos den prostituerade? Var Jörgen Kruth på samma bordell, skulle han kunna vara en av de andra gripna?

Det är iaf fastslaget att han var helt nykter och att det hände runt 19 tiden en torsdag. Tyvärr Paolo men saker som onykterhet, en sen blöt natt eller liknande funkar inte som bortförklaringen. Heller inte att det var första gången, då sker det inte under dessa omständigheterna, då står man inte och skrattandes uppdaterar sin story 15min innan. Allting pekar på att Paolo är en regelbunden sexköpare och att det är en helt vanlig sak för honom, precis som att gå in i en butik och köpa ett nytt klädesplagg.
Citera
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Intervjun är ju mest pinsam. "Det var första gången". Jo tjena. Maximal otur att första gången ramla in i en razzia. Ska man pudla så får man lägga alla kort på bordet. Sitta och prata om hur smutsigt och fel det är och att han just den dagen snubblade till och plötsligt var snoppen i en prostituerad.

Man ser på hans kroppspråk att det inte va första gången när hon ställde frågan.
Citera
2020-05-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Din slutledningsförmåga är nästan rapporteringsvärt dålig. Ungefär som att du närmar dig din bil och du ser rök och starkt, fladdrande ljus.
"Vadå brinner? Vad menar du? Att jag måste stå här borta för det är så jävla varmt betyder väl ingenting?"

Jag fattar inte ett ord av det du försöker säga. Märks att du är oförmögen att göra dig själv förstådd.
Citera
Medlem
Paolo om kärleken..

Citat:
– Ibland vill man ha något för sig själv. Kärleken är det finaste man har i livet och man vill inte att någon ska komma in där med sina smutsiga skor och gegga och ha massa åsikter. Vi är lyckliga och hon är en fantastisk människa, säger han i programmet.

Roger Nordin frågar om åldersskillnaden var en anledning till att Paolo Roberto inte ville berätta med en gång om sin nya flickvän, något som Paolo bekräftar.

– Ja, jag har aldrig haft en ung tjej förut i hela mitt liv, svarar han.

Nu kan han ju säga att han har haft en ung tjej minst 2 gånger i sitt liv... kanske fler - men de gångerna räknas inte för då åkte han inte fast ;-)
Citera
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Det finns inte längre kvar, men på Paolo Robertos story på instagram fanns ett klipp på honom och Jörgen Kruth skrattandes tillsammans med texten: "Springer på the champ @jorgenkruth på Östermalm" och den laddades upp runt 19:15-19:30.

Detta står även på Expressen: "När han sedan lämnade lägenheten vid 19-tiden greps han misstänkt för sexköp". Hur snabbt har det gått hos den prostituerade? Var Jörgen Kruth på samma bordell, skulle han kunna vara en av de andra gripna?

Det är iaf fastslaget att han var helt nykter och att det hände runt 19 tiden en torsdag. Tyvärr Paolo men saker som onykterhet, en sen blöt natt eller liknande funkar inte som bortförklaringen. Heller inte att det var första gången, då sker det inte under dessa omständigheterna, då står man inte och skrattandes uppdaterar sin story 15min innan. Allting pekar på att Paolo är en regelbunden sexköpare och att det är en helt vanlig sak för honom, precis som att gå in i en butik och köpa ett nytt klädesplagg.

Vem är hon? Bildmaterialet måste fram nu. Och hennes ålder?
Citera
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Sverige lär väl vara det enda landet i världen där en stor del av befolkningen blir mer upprörd av ett fall där en kändis köper sex, över ett fall där en man halshugger sin flickvän. Som med mycket annat handlar det enbart om identitetspolitik, fall begångna av grupper vänstern ser som offer gör inte vänstern ett dugg upprörda. Men om en vit man köper sex är det direkt det värsta brott som skett.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Titta på Aftonbladet Debatts Facebooksida.

Kärringarna är som hyenor på en skadad antilop.

Någon kommenterade att i Tyskland var prostitution lagligt.
En fullblodsidiot svarade att i Tyskland var det tidigare också lagligt att gasa människor.

Liknelsen visar hur genuint sjukt detta landet blivit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Jag förstår faktiskt inte riktigt varför han ska få sparken från allt, ett svin javisst det är han ju, men överreaktionen? Om Tv4 tyckte att han lagade bra mat innan detta, på vilket sätt lagar han sämre mat nu?

Därför att det värsta du kan göra idag i Sverige är att inte vara PK. All media styrs av vänsterliberaler och det skulle dras igång hatkampanjer mot det företag som hade valt att behålla honom. Titta bara på Facebook och Twitter.

Vad Paolo gjort är brottsligt och han ska straffas i domstol. Thats it.

Jämför med USA och även England där flertalet kändisar köpt sex och deras karriärer inte påverkats något nämnvärt.

Men Paolo får skylla sig själv även om jag också tycker att han straffas för hårt utöver det domstolsstraff han får.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Hur vet du det?
De som vet, de vet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto