2011-03-29, 21:16
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Whaaat? Är Juholms knullbo 45 år??? Herrejävlar, trodde hon var minst 50!

Det skiljer bara fem år mellan 45 och 50. Folk tappar inte alla tänder och blir kutryggiga under just de här fem åren. Det är bara när ett av jämförelseobjekten är under 15 år som det är någorlunda lätt att se vem som är fem år yngre resp. äldre.
Citera
2011-03-29, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
I förhören sa Lindgren att hon ursprungligen sett stölderna som lån, det vill säga att hade tänkt betala tillbaka. Men hur sjutton skulle det gå till? Lägga en bunt 500-lappar på chefens skrivbord? Nä, det hela luktar efterhandskonstruktion.

Anmärkningsvärt också att hon inte hittade på nån snyftindränkt anledning till varför hon stal pengarna.

Och inte är hon ensamstående mamma heller (förskönande, offerklingande omskrivning på ”singelmorsa”).

Jag har också funderat på det där. Hon uppgav bland annat sitt eget kontonummer för pengar hon påstod skulle ersätta förlorat bagage. Hur fan skulle hon kunna betala tillbaka den summan utan att avslöja att hon begått ett brott? Den där ursäkten kan möjligen funka om man jobbar på en korvmoj och stjäl ur dagskassan, man kan då planera att lägga tillbaka pengarna nästa dag, men denna sorts bedrägeri via bankkonto omöjliggör ju i stort sätt att man återgäldar pengarna. Ja, det ska vara att man smusslar in pengarna på chefens skrivbord. Men det är ju inte troligt!
Citera
2011-03-29, 21:21
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag har också funderat på det där. Hon uppgav bland annat sitt eget kontonummer för pengar hon påstod skulle ersätta förlorat bagage. Hur fan skulle hon kunna betala tillbaka den summan utan att avslöja att hon begått ett brott? Den där ursäkten kan möjligen funka om man jobbar på en korvmoj och stjäl ur dagskassan, man kan då planera att lägga tillbaka pengarna nästa dag, men denna sorts bedrägeri via bankkonto omöjliggör ju i stort sätt att man återgäldar pengarna. Ja, det ska vara att man smusslar in pengarna på chefens skrivbord. Men det är ju inte troligt!

Nej visst. Och det digitala spåret finns ju kvar att utbetalningar skett till hennes konto. "Gjort är gjort", "lagt kort ligger" osv. Dvs. alla påståenden om att hon tänkt betala tillbaka och rätta till framstår som efterhandskonstruktioner. Inte minst som hon fortsatte efter det första (dokumenterade) uttaget.

Dessutom: även om hon de facto skulle ha återbetalt motsvarande belopp så hindrar ju inte detta att det rör sig om ett fullbordat brott.
Citera
2011-03-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimi
Jag håller med till stor del . Jag reagerade också på det när jag besökte hennes sidor. Men grejen är till slut ändå att hon är en vuxen person och borde fatta själv vad som komma skall. En rensning borde hon ha klarat av själv till en del.Hon verkar ändå vara rätt så förslagen person. Jag tror att hon själv har satt ribban hur hon blir behandlad av tex Håkan . Hon gjorde bort sig den dagen hon åkte fast. Det kan vara hon som har klamrat sig fast i förhållandet.

Äh, vad fan ska Juholt hjälpa henne att radera texter på kokaihop receptsajt och någon harmlös insomnad blogg som handlar om viktväktarbesök och mysiga promenader med "H" för?

Det enda konstiga jag tycker jag hittade var att hon skriver på bloggen att den ska hjälpa henne hitta sig själv eller dyl. Hitta sig själv? Via en blogg? Hon låter klart vilsen
Citera
2011-03-29, 21:24
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Jag förstår inte många personer i den här tråden. Varför ska Juholt belastas för hans flickväns brott? Delar vi synder numera? Om det hade varit hans syster eller pappa som begått något brott, hade han också belastats för det? Hans politik eller person har väl inget att göra med hans flickväns brott?

Jag ber att få upprepa skillnaden en gång till:
(Verkar vara svårt för vissa (s) att förstå)

Släktingar kan man inte välja.

Partners väljer man.
Citera
2011-03-29, 21:34
Medlem
Och så detta med att det enligt Juholt "rasslade till" när han satte in en kontaktannons utan foto (han antyder alltså att det vällde in mejlsvar): Jag tror helt enkelt vi kan utgå ifrån att Juholt troligen "glömt" den "lilla detaljen" att det bara "rasslade in" ett enda mejl (Åsas). Mysteriet med Juholts till synes magnetiska kontaktannons är således inte mer svårlöst än så.

För Juholt glömmer ju gärna sådant han inte vill minnas typ brist på potentiella knullbos och en knullbos kriminella förehavanden - vi kan diagnosticerad det som en släng av demens:

och glömska, glömska
av stora synder och stora sorger
det ger endast havet,
och absint!
Citera
2011-03-29, 21:44
Medlem
Klåd Junkers avatar
Politiken är i djup kris när antalet kandidater är så få att valberedningen inte kräver mer ordning ibland dammråttorna under sängen. Det som hänt kring Juholt hade vi inte trott vara möjligt för sisådär 25 år sedan.
Exemplet med Ove Rainer visar hur förändrat allt är nuför tiden. Tack och lov för det. Att skatteplanera som sosse på 80-talet innebar omedelbar schavott i massmedia och utvisning till kylan och reträttpost på AB Svensk Bilprovning.

Idag "går det an" att en nära anhörig till en kandidat för ett partiledarjobb begår upprepade svindlerier mot sin arbetsgivare.
T om. skribenter på ärevördiga Flashback börja fäkta omkring sig och pladdra om att allt detta inte spelar någon roll och att vi som sätter tisdagsgroggen i halsen av ren indignation, är puckon. Det är väl storsint och kärleksfullt av den mustaschprydde om han kan glömma och förlåta. Det är, för att citera tänkarfittan: Storsint, vackert och representativt...

Jag, som medborgare i ankdammen el Sueco och därigenom presumtiv väljare bryr mig inte om storsinthet eller vad som anses representativt. Jag vill kunna lita på att de folkvalda inte begår lagbrott eller går till sängs med tattare och tjuvar.
Citera
2011-03-29, 21:45
Bannlyst
känns inte som en högoddsare att man skulle hitta en överviktig medelålders kriminell förortskvinna på en dejtingsajt
Citera
2011-03-29, 22:27
Medlem
Lite naivt att påstå att hennes agerande inte spelar någon roll. Hon siktar uppenbarligen på att bli Sveriges ”first lady” då tycker jag man kan ställa lite krav.
Citera
2011-03-29, 22:46
Medlem
2asidans avatar
Juholt och Lindgren verkar matcha varandra, de verkar lika.

De har kul ihop och gillar att gå på restaurang och äta fet restaurangmat och dricka dyr restaurangsprit. Mätta och onyktra pussar de sedan på varandra, vilket självklart fotas och sprids till vännerna.

Som redan konstaterats kostar en sådan livsstil på hälsan och ekonomin. Kanske får vi även ta del av några sköna hångelbilder så småningom.

Citera
2011-03-29, 23:23
Medlem
HyVlarNPoWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosenergo
tror du din knäppgök att han blivit nominerad om valberedningen känt till detta? Nej sannolikt inte o det visste Junholt därför mörkade han och hoppades att ingen skulle upptäcka att han har en djupt kriminell återfallsförbryterska vid sin sida

Det är ju dock hans val ifall han vill fortsätta att leva med henne eller tycker du han borde straffas för att hans flickvän har stulit pengar? Jag klagar bara över hur löjlig diskussionen blir när man diskuterar med moderater då glåpord ofta används mera än diskutera sakfrågorna.
Citera
2011-03-29, 23:33
Medlem
HyVlarNPoWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosenergo
och var går gränsen för när det inte är ok att ha en kriminell partner? Bedrägeri, dråp, mord, narkotikasmuggling, pedofeli, rån, grov misshandel, våldtäkt. Berätta var tycker du man skall dra gränsen

Tror du i din enfald att väst hade brytt sig om Irak eller Libyen om de saknat olja? Varför gör man inget åt Nordkorea? Eller Saudi där man stympar stenar och halshugger sina innevånare, NK har ingen olja och Saudi är allierad. Det borde tom du fatta

Inte fan tycker jag man ska dra någon gräns och det har tydligen ni gjort men är det ett sådant samhälle som ni vill ha där brottslingar blir utstötta även för ett bedrägeri? Är inte det Håkans val att bestämma ifall han nu vill vara ihop med en fuskare eller är det du som ska bestämma det och varför ska Håkan tvingas straffas. Det roliga är också att hon har fått sitt straff och enligt den svenska modellen så är syftet att man ska rehabilitera fångar tillbaka till samhället och du tycker tydligen att den ska sättas i karantän.

Och vad fan pratar du om nu egentligen? Har aldrig kommenterat mig om dem sakerna i denna tråden så förklara för mig vad det är du försöker få fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in