2011-03-29, 20:41
Medlem
timpanis avatar
Juholt lade alltså upp en profil - utan bild - på en dejtingsajt, och då ”rasslade det till”, sa han - vilket antyder att han fick en massa mejl från tjejer.

Med tanke på hur svårt att det är att få uppmärksamhet på en dejtingsajt om du inte har bild - vad sjutton kan karln ha skrivit i sin presentationstext?
Citera
2011-03-29, 20:42
Medlem
timpanis avatar
Vad fan spelar det för roll om Juholt förlåtit henne, som han säger? Det är ju inte hans pengar hon stulit!
Citera
2011-03-29, 20:43
Medlem
timpanis avatar
Precis som tidigare påpekat kallas man för ”konsult” om man är anställd på ett bemanningsföretag även om man jobbar på uppdrag i LO-sektorn.

Så ”konsult inom fastighet” lär betyda att hon jobbar med facility management, det vill säga reception, konferens eller liknande.
Citera
2011-03-29, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Juholt lade alltså upp en profil - utan bild - på en dejtingsajt, och då ”rasslade det till”, sa han - vilket antyder att han fick en massa mejl från tjejer.

Med tanke på hur svårt att det är att få uppmärksamhet på en dejtingsajt om du inte har bild - vad sjutton kan karln ha skrivit i sin presentationstext?

Ja, det kan man inte undgå att bli nyfiken på... Ett mysterium!
Citera
2011-03-29, 20:53
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderarmusen
Det är representativt att förlåta och älska någon oavsett vad den har begått. Det är något utav det finaste en människa kan göra. Juholt hade kunnat göra slut och fortsatt med sin politiska karriär utan den här "fläcken", det var han nog mycket medveten om.
Representativt eller inte... kvinnan ifråga är en svindlare!!

Man ska inte ljuga eller undanhålla sanningen i det fall man söker partiledarjobb eller på annat sätt blir offentlig. Juholt får väl förlåta hur mycket han vill. Det är dock inte detsamma som om sveriges befolkning glömmer och förlåter.
Jag har sagt det förut: Tagga ner, dumstrut. Kalla inte folk för svin eller andra tillmälen här på forumet. Du röjer en synnerlig omognad eftersom du tydligen kan avgöra genom uppfattningar från media vilka du väljer att "supa med". Håll dig till Påskmusten, du.

Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Det är så här det fungerar. Politiker blir i första hand skandaliserade på grund av saker som ligger vid sidan av det egentliga arbetet. Jag håller med att det viktigaste vore att endast se till politikerns gärning och visade duglighet i arbetet. Men så har inte varit fallet historiskt, och därför går inte heller Juholt fri från kritik i den här situationen.

Som åtskilliga kloka debattörer försökt förklara för dig så är det nog ingen som anser att Juholt ska bära ett direkt ansvar för Lindgrens begångna brott. Det han klandras över är att han låtit bli att tala om att det finns ett rätt färskt och därmed stinkande lik i garderoben.

Och som yrkespolitiker borde han känna till vad andra råkat ut för och informerat valberedningen om att detta var en uppgift som var besvärande.

Låt se nu då, vad har tidigare politiker-skandaler bestått i?
Laila Freivalds 1: Medverkan till att ombilda hyresrätt till bostadsrätt. Vilket var i strid med det egna partiets politik, men alls inte olagligt.
Laila Freivalds 2: Faktiskt en avgång pga brister i arbetet. Tsunamin 2004, och stängningen av SD:s webhotell.
Mona Sahlin: Toblerone, bilkörning trots körförbud, parkeringsböter i drivor, obetalda dagisavgifter med mera. Samtliga är privata bitar, men som också kunde uppfattas återspegla hennes duglighet som politiker. Ovanpå allting kom kommentaren att "förskott på lönen kan ju vem som helst ta", vilket pekade på bristande verklighetsförankring.
Maria Borrelius: Svart städhjälp, icke-betalning av TV-licens, hus som ägdes av eget företag i något skatteparadis. Ingendera hade någon koppling till hennes arbete (eller förväntade arbete, hon hann ju aldrig börja).
Maria Stegö Chilló - Obetald tv-licens.
Jens Orback - Jämförelsen i radio mellan homosexuella och hans äldre släkting som bodde med en häst. Ledde inte till avgångskrav, men skulle lika gärna kunnat gjort det. Uttalandet hade ju viss bäring på hans arbete då det visade hans syn på avvikande och som borde haft betydelse för hans ministeransvar.
Björn Rosengren: Som först gick på Tabu och blev omöjlig i facket. Sen togs han till nåder och vräkte då ur sig den ena dumheten efter den andra. Skandaler blev det. Men jag minns inte om han tvingades gå från ministerjobbet. Om så var fallet så var det inte för att han gjorde ett dåligt jobb inom själva politiken.
Jan O. Karlsson: "Den där texasgubben", "Vad har ni gjort för negrerna idag", kräftskivor med sprit på skattebetalarnas bekostnad. Och ändå fick han sitta kvar. Men byttes ut i samband med ett val. Uttalandena om texasgubben och negrerna var "i tjänsten" och direkt olämpliga.
Bosse Ringholm: Avsaknad av utbildning, empati och utstrålning. Hanteringen av Ahlenius var ju en skandal, men som han inte behövde gå för. Hans oförsiktighet att prata i telefoner likaså "poliser är så jävla slöa". Med mera. Allt var skandaler i tjänsten och som han inte behövde gå för. Sen tog han regeringsplanet till FotbollsEM, köpte tomter till underpris av Sthlms stad och gjorde skatteklipp. Den största skandalen var dock när han var ordförande i Enskede IF som fuskat med skatten.
Sven-Otto Littorin: Utbildningen från USA hade bäring på jobbet, men trots det behövde han inte sluta när det uppmärksammades att han köpt den snarare än läst sig till meriten. Däremot tappade han allt stöd när uppgifterna om horköp (typiskt privat sysselsättning) dök upp. Han har inte fått mycket kritik för bristen att utföra sitt arbete.
Gudrun Schyman: Kissade hon på golvet på en kändisfest? Spelar mindre roll. Hon drog av 70 tusen på huset som inte var avdragsgillt. Hon drog av för taxiresor till och från Arlanda trots att riksdagen försett henne med klippkort på ARN-express. Hon jämförde svenska män med talibaner.
Johan Pehrson: Fick lämna sin post som ordförande i justitieutskottet för att han underlåtit anmäla sina föräldrar för att de låtit måla om hans hus och betalat svart (dvs. inte han själv). Och för att han kört mot rött. Ingen kritik har riktats mot hans politiska gärning.
Karin Pilsäter: Tvingades till en time out efter en rattfylla. Ingen kritik mot hennes utövade politik.
Anton Abele: Ägnar sin arbetstid att skriva brev till Blondinbella på riksdagens brevpapper. Har inga motioner eller andra uppgifter registrerade på sig som visar att han faktiskt gjort något av det han sagt (stoppa det meningslösa våldet). Har gjort sig känd för att jaga journalister som kritiserar honom.

Listan kan nog göras längre, men jag stoppar här.

Merparten av ovanstående personer tycker jag har bedömts hårdare för privata skandaler, än för brister i yrkesutövandet. Förmodligen beror detta på att detta är lättare för folk att förstå, mindre abstrakt. En del har inte begått gärningarna själva, t.ex. Johan Pehrson. Ingen av dem har begått ett så allvarligt brott som Åsa Lindgren.

EDIT: När det gäller unge herr Reinfeldt så var han väl målsägande i ett misshandelsfall och där den möjliga skandalen var att busen som var tilltalad påstod att Reinfeldt jr uttalat något i still med blatte?! Dels har väl busen inte särskilt stor trovärdighet, dels tycker jag nog man kan ha större fördragsamhet med en 15-åring jämfört med en 40-plussare. Brottet är ju också av en helt annan dignitet.
Bra sammanfattning. Den tackar vi för.
Yarouze kompletterar och ger lite balans. Bra det också.
Citera
2011-03-29, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slincire
Surbo ja, han verkar inte veta om han är sambo eller vad han är och finns det inte i hans huvud så finns det inte, något ekar haltande tomt. Sen verkar han ha dålig koll om det var fem eller sex år sedan han blev sär?dels?sur?kul?sam?bo!
http://di.se/Default.aspx?pid=3866&epslanguage=sv

han kan ju inte säga att dom är sambo, hur blir det då med hans riksdagslägenhet och kostnader för dubbel bosättning då han sitter för småland??? Smålänning som han är har han koll på bidrag, kronor och ören
Citera
2011-03-29, 21:01
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:

Citera
2011-03-29, 21:02
Bannlyst
Citat:
Vad fan spelar det för roll om Juholt förlåtit henne, som han säger? Det är ju inte hans pengar hon stulit!

som hög såsse är man högre än rättsväsendet den allsmäktige Juholt har ju i sin visdom förlåtit henne, vad är vi då för patrask att ens ifågasätta den gudomlige
Citera
2011-03-29, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yarouze
Tackar. Listan kan göras 10 gånger längre om bara tid fanns. Det är främst inom S och V som lagbrytarna finns, mycket alkohol och mycket bedrägerier.

schyman bodde i gamla stan men skrev sig i ett sommarhus hon köpte på österlen = bidragen räckte till räntor amortering och drift, Jase kommunismen den är fin den
Citera
2011-03-29, 21:11
Bannlyst
Citat:
I förhören sa Lindgren att hon ursprungligen sett stölderna som lån, det vill säga att hade tänkt betala tillbaka. Men hur sjutton skulle det gå till? Lägga en bunt 500-lappar på chefens skrivbord? Nä, det hela luktar efterhandskonstruktion.

Anmärkningsvärt också att hon inte hittade på nån snyftindränkt anledning till varför hon stal pengarna.

Och inte är hon ensamstående mamma heller (förskönande, offerklingande omskrivning på ”singelmorsa”).

ja hur skulle hon som sagt betala tillbaka, som om svartenbrandt sett bankrån som förtida uttag på kommand inkomster,
Citera
2011-03-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoen
45 bast... är det verkligen sant??? Sicket förfall!

Whaaat? Är Juholms knullbo 45 år??? Herrejävlar, trodde hon var minst 50!
Citera
2011-03-29, 21:14
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarouze
Tackar. Listan kan göras 10 gånger längre om bara tid fanns. Det är främst inom S och V som lagbrytarna finns, mycket alkohol och mycket bedrägerier.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Du ska ha bankat på hennes dörr och skrikit “Knulla, knulla för fan!”. Stämmer det?
– Jag har svårt att föreställa mig att jag stått där och skrikit. Det är inte jag. Jag brukar vara en snäll, reko kille som har lätt till skratt. Nu var jag för full. Men ja, jag gick dit och knackade på dörren, och jag knackade ordentligt, säger Per Svedberg.

Sossarnas julfest...

Till den artikeln fanns f.ö. en faktaruta med andra exempel. Fan, fan, fan att jag inte tänkte på Anna Sjödin. Det var ju delvis jobbrelaterat eftersom det var något slags arbetsmöte som avrundades på Crazy Horse - och referenser till Bodström gavs vid kontakterna med vakterna.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in