Visst kan hon ha klamrat sig fast, det vet inte vi, då är ju detta tillfället ypperligt för Juholt att bli av med henne.
Han däremot och hans partikamrater borde vara betydligt mer medietränade än henne och borde därför förstått att detta skulle grävas fram och bli högvilt i samma ögonblick som hon hamnade i rampljuset. Jag tror inte Juholt i sina sk förberedelser varit tillräckligt ärlig mot henne, lika lite som han var det mot valberedningen. Han har definitivt inte själv varit tillräckligt förberedd då han just nu agerar som en idiot och bara för frågan än längre in i rampljuset.
Kanske är detta hämnden för att hon mörkade sina bedrägerier för långsure Juholt i över ett år?
Men va fan?? Ska en sådan surbo anses kompetent att styra ett land med grannstatsrelationer om han inte ens klarar av att hantera ett sådant litet "rike" som en familjerelation???
Kan det inte bara tyda på en väldig okunskap om hur media fungerar? Han är inte den första topptjänstemannen som saknar den insikten.
Hmm, Håkan är f.d. journalist om jag inte missminner mig.
Journalist kan vem som helst kalla sig. Juholt har ingen utbildning men har jobbat på en lokaltidning. Enligt en mossig kollega som intervjuades i tv så var Juholt "ingen Pulitzer prize-vinnare precis..." (sic!).
Journalist kan vem som helst kalla sig. Juholt har ingen utbildning men har jobbat på en lokaltidning. Enligt en mossig kollega som intervjuades i tv så var Juholt "ingen Pulitzer prize-vinnare precis..." (sic!).
Sant, sant och slutsatsen vi drar av det är att han iaf inte lärt sig hur media funkar under sin tid på blaskan.
Det är ju dock hans val ifall han vill fortsätta att leva med henne eller tycker du han borde straffas för att hans flickvän har stulit pengar? Jag klagar bara över hur löjlig diskussionen blir när man diskuterar med moderater då glåpord ofta används mera än diskutera sakfrågorna.
Vad du låter aggressiv gosse!
Citat:
jubelidiot
Mmm...
Fast det har diskuterats sakfrågor här på mer än 50 sidor. Flertalet av inläggen dessutom utan glåpord eller snack om påstådd partitillhörighet på dina eller mina opponenter.
Frågan gäller inte om privatpersonen Juholt vill fortsätta leva med sin flickvän. Låt dem pippa bäst fan de vill.
Frågan är varför han inte har sagt något om hennes lik i lasten inför valberedningen. Hennes lik blir nämligen hans lik i lasten, i samma ögonblick han väljer att bli en offentlig person och endast undslippa sig om sina egna fortkörningsboter..
Det verkar bara vara i vår lilla ankdamm som folk kommer simmande till undsättning, i nån sorts önskan om att alla inblandade genast ska bli vänner och kramas. I andra länder med demokratiska församlingar skulle kärleksaffärer med återfallsförbrytare vara en oerhörd belastning och diskvalificera från politiska uppdrag. Vid blotta misstanken om att en presumtiv partner hade skit under naglarna skulle politikern ifråga, genast se om sitt hus.
Jag kan ju tycka att om man vet med sig att det inte är helt rent under sängen så avstår man sin plats till någon som inte umgås med bedragare och annat löst folk.
Är återväxten verkligen så dålig i detta land att kandidaterna består av mindre nogräknade människor?
Juholts omdöme måste i vart fall ifrågasättas. Vad är allt prat värt om han inte redovisade hela sanningen inför svenska folket?
Vad du låter aggressiv gosse!
Mmm...
Fast det har diskuterats sakfrågor här på mer än 50 sidor. Flertalet av inläggen dessutom utan glåpord eller snack om påstådd partitillhörighet på dina eller mina opponenter.
Frågan gäller inte om privatpersonen Juholt vill fortsätta leva med sin flickvän. Låt dem pippa bäst fan de vill.
Frågan är varför han inte har sagt något om hennes lik i lasten inför valberedningen. Hennes lik blir nämligen hans lik i lasten, i samma ögonblick han väljer att bli en offentlig person och endast undslippa sig om sina egna fortkörningsboter..
Det verkar bara vara i vår lilla ankdamm som folk kommer simmande till undsättning, i nån sorts önskan om att alla inblandade genast ska bli vänner och kramas. I andra länder med demokratiska församlingar skulle kärleksaffärer med återfallsförbrytare vara en oerhörd belastning och diskvalificera från politiska uppdrag. Vid blotta misstanken om att en presumtiv partner hade skit under naglarna skulle politikern ifråga, genast se om sitt hus.
Jag kan ju tycka att om man vet med sig att det inte är helt rent under sängen så avstår man sin plats till någon som inte umgås med bedragare och annat löst folk.
Är återväxten verkligen så dålig i detta land att kandidaterna består av mindre nogräknade människor?
Juholts omdöme måste i vart fall ifrågasättas. Vad är allt prat värt om han inte redovisade hela sanningen inför svenska folket?
Vill du att han ska gå ut i media och berätta att hans flickvän är en fuskare? Allvarligt? Jag tycker Juholt är en bra politiker ifrån det jag har hört ifrån honom och ifall hans flickvän fuskar så är det hennes ensak och det skiter jag blanke fan om egentligen, men att man hela tiden ska fokusera på andra saker än om politiken är enligt mig ett problem. Självklart så händer inte enbart detta inom moderaterna utan jag ser en politisk trend till det här.
Och ifall Juholt nu har kört för fort så anser inte jag att det är något problem då jag med 100% säkerhet säga att det även händer den bäste, du tror inte då att Reinfeldt aldrig har brutit mot en lag?
Vill du att han ska gå ut i media och berätta att hans flickvän är en fuskare? Allvarligt? Jag tycker Juholt är en bra politiker ifrån det jag har hört ifrån honom och ifall hans flickvän fuskar så är det hennes ensak och det skiter jag blanke fan om egentligen, men att man hela tiden ska fokusera på andra saker än om politiken är enligt mig ett problem. Självklart så händer inte enbart detta inom moderaterna utan jag ser en politisk trend till det här.
Och ifall Juholt nu har kört för fort så anser inte jag att det är något problem då jag med 100% säkerhet säga att det även händer den bäste, du tror inte då att Reinfeldt aldrig har brutit mot en lag?
Har det gått inflation i vad som betecknas som "fuskare" Är Clark Olofsson månde en "storfuskare" eller vad är det frågan om? Åsa är en dömd bedragare som begått 10 talet bedrägerier.
Du är så djup... "Han är han och hon är hon." Deepshit. Einstein? WOW.
Hånar du mig för allt jag sa är sant och relevant, eller bara hånar du mig för att vara "djup" på något sätt?
Hehe..
Citat:
Ursprungligen postat av Slincire
Visst spelar det roll vad hans flickvän pysslar med när det gäller den yrkesroll Juholt har.
För mer avancerade yrkesroller krävs nämligen någorlunda ordnade familjeföhållande, ordnad ekonomi osv. En nyckelpersons förmåga att prestera och vara trovärdig påverkas nämligen av sådana saker så glöm detta att han är han med lätt alzaimers och hon är hon separerat.
När det gäller Juholt så ingår att styra och representera ett stort parti, och han förväntas klara att styra ett helt land samt även påverka lagar och regler som ska gälla för alla och envar. Att då leva i en oordnad familjerelation där hans partner inte förstår och respekterar samma lagar, har svårt att skilja på mitt och ditt, förfalskar och för den store ledaren bakom ljuset i över ett års tid (och hade väl gjort längre om hon inte blivit avslöjad) om inte Juholt fäster en större vikt vid detta och dessutom glömmer att informera valberedningen denna "lilla" fadäs..... ja då förstår han inte sin yrkesroll och det är allvarligt.
Tack för ett mycket trevligt svar. Jag förstår hur du ser på saken och jag kan delvis hålla med. För mig verkar han vara en sympatisk person, det ser jag inte i Reinfeldt, en falsk fasad ser jag. Jag tror den här nyheten är "stor" i bemärkelsen här, för när det väl kommer till kritan handlar det bara om att smutskasta ett annat parti i sämre färg. Det här har ingenting med "Politik" att göra. Det påverkar, men folk börjar förstå bättre.
Tidningarna får något att skriva om, rivaliteten höjs ännu mer.
I'm sick of it..
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Åsa Lindgren är förvisso ingen partiordförande eller minister men att blunda för denna bela(s)ting är snudd på dåraktigt. Gå tillbaka i tiden och skaffa dig perspektiv. Justitieminister Ove Rainer fick lämna Palmes regering 1983. Han hade varken stulit från arbetsgivaren, betalat svart städ/ barnhjälp eller struntat i att betala tevelicensen. Han hade skatteplanerat och helt och hållet följt lagen. Detta gillades inte av rörelsen som med Nancy Eriksson och Aftonbladet i spetsen gick ut i strid. I dag är det helt andra tider. Rörelsens sympatisörer tycks inte ens bry sig om en person så nära s-kretsens högsta ledning man nu kan komma, partner till en eventuell framtida statsminister, vid upprepade tillfällen stulit pengar. O tempora...
Jag uppskattar ditt inlägg med lite historia, det är alltid kul!
Däremot håller jag inte heller med dig Du ser, jag tycker om Juholt endå. Även fast hans flickvän (som tydligen är fel att kalla enligt vissa, dom har naturligtvis korrekt syn på saken ) begick ett brott och blev dömd så fortsatte han relationen. Ingen kan förneka att Juholt måste ha reflekterat hur det skulle påverka hans politiska karriär, och endå fortsätter han. Jag vet inte, men jag ser det så. Hennes brott har ingenting med någon saklig politik att göra med.
Fick en komplimang tidigare om ett citat jag drog, "Han är han och hon är hon." Visst är det sant?
PEACE
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Reinfeldts son är ett barn, barn gör dumheter, shit happens, men det är för fan skillnad på att som 50-åring utföra bedrägeri, när man är i den åldern ska man ha lite mer innanför pannbenet och en väl utvecklad känsla för rätt och fel. Skulle min blivande fru utfört bedrägerier hade jag dumpat henne illa kvickt. Men du får det till en fin egenskap att förlåta människan som upprepade gånger stulit ifrån sin egen arbetsgivare. andra skulle kalla det för destruktivt förhållande att inte värja sig ifrån en så uppenbart sjuk människa.
Det säger en hel del om Juholt att han inte dumpat sin Pralin knullbon Åsa eller åtminstone frågat valberedningen vad de ansåg om det hela. Vad det säger om Håkan? En enkel är analys att han tänker med snorren och det lär han göra generellt och ska en sådan person leda ett land och ett parti??? Vad fan ska han t ex svara om han får en fråga om hur man ska stävja grov ekobrottslighet i detta land? Det blir pinsamt.
Ja, jag tycker det är en fin egenskap att förlåta. Man är inte "en gång hora alltid hora". Inte i min värld, men i din värld. Det är här du och jag skiljer oss ifrån varandra.
Hon är banne mig tung kriminell, inte representativ, han tänker med snorren å det är pinsamt!
.....Copy that!
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Nej det är de kriminella som är svin, fast det är ju bara vad jag anser.
Tycker kriminella är en definitions fråga, man behöver inte vara dömd för att vara ett svin.
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Jaha. Då är jag väl ett pucko då. MEN. Att ens tänka tanken att en presumtiv statsminister skall resa runt och representera vårat land med en kriminell i släptåg - det är FEL.
Juholts sällskapsdam har inget med politiken i sig att göra; där kan jag hålla med dig - MEN. OM (vilket jag hoppas aldrig sker!) Juholt skulle bli statsminister; då spelar det en sjujäkla roll i förtroendekapital när folk utanför Sverige ser på oss och vårat land.
Reingeldts grabb fick en hel del uppmärksamhet när hans rättegång var aktuell. Förnekar du det; så är du antingen en lögnare; eller så har du sossarnas stora skygglappar på.
Att du skulle välja att "supa med Juholt hellre än Reinfeldt" (JA; jag förstår din sneda koppling); talar mer för att du själv inte är mogen nog att förstå att man inte kan fundera i de banorna när det gäller landets högsta beslutande organ. Kanske (förhoppningsvis!) kan du förstå det när du uppnått en viss mognadsgrad - om några år.
För övrigt, så handlar det inte om hat (som du felaktigt påstår); utan det handlar om att folk (uppenbarligen) har åtminstone till viss del en känsla för vad som är rätt; kontra vad som är fel.
Juholt kommer representera Sverige med kriminella släptåg? Allvarligt, är det någon som är övertygad att han kommer med ett kriminellt släptåg? Jag förstår inte. När är hon "fin" nog att representera Sverige för dig då? Aldrig?
Är det så jävla hemskt att förlåta? Jag tycker Juholt är fin som förlåter hon, han ser uppenbarligen en snäll och sympatisk människa. Han skiter i sitt politiska rykte ifall det ifrågasätts. Han älskar förmodligen den här kvinnan. Hade däremot Juholt förskingrat pengar och varit dömd för det hade jag verkligen ifrågasatt hans roll. Men nu är det inte så.
Stog det något nämnvärt i media om Reinfeldts son? Litar du på media?
All denna pajkastning om hennes bedrägerier har ingenting som indirekt kan påverka politiken, kanske hur fint "anseende" svenska folket skulle ha, nästan som en ny Silvio Berlusconi?
Det handlar om hat min vän, det handlar om att hävda sig än en gång att man är bättre än den andre. Det behöver inte vara sakligt politiskt längre, nu jobbar man under bordet för att vinna väljare.
Det säljer bra i tidningen liksom, och för hånet och hatet. Det har egentligen ingenting med Juholts politiska karriär att göra. Jag vet att du kommer försöka berätta hur odräglig, överåldrig, LÖMSK DENNA KVINNA ÄR!
Jag respekterar din syn med jag accepterar den inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du tar inte illa upp om jag står över, väl?
Snygg brud han har, Håkan!
Nej absolut inte, tack för omtanken.
-----
Det gick nog ta mig fan ett larm på högerkvarteret ikväll endå.
Jaha, Juholt förlåter dem han får nuppa med? Kan vara ett litet tips till de livstidsdömda fångar som tänker söka nåd hos nästa regering. Börja spara ihop till glidmedel redan nu, Helge Fossmo.
Jag tror Helge är rätt van nu. Frågan är ifall Helges framtida församling kommer att vänja sig vid vindtunnelsuset från hans rektum?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!