2011-03-31, 08:18
Medlem
SteelPizzas avatar
Fortfarande ingen som har fått ut domen mot Åsa Lindgren?
Citera
2011-03-31, 08:28
Medlem
PeraPalaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag instämmer. En småtråkig och kylslagen måndag blev plötsligt en riktig toppendag.
Jag har ända sen Juholt dök upp vetat instinktivt att det är nåt lurt med karln. Ingen utom ålänningar och araber är så där osnyggt tjocka och har en sån ful mustasch.

Bedragerskan har mer på sitt samvete. Var så säkra, detta är bara början.

Förolämpa inte ålänningarna. De är bra människor och snygga
Citera
2011-03-31, 08:30
Medlem
densistasovjets avatar
Fokusera FB fokusera, ingen ide att älta bedrägeriet mer annat än att hitta fupen och lägga upp den.
Däremot att hitta eventuella bilder på damen ifråga från diverse kontaktsajter är ju verkligen ett äkta
FB uppdrag, så kom igen nu alla!
Citera
2011-03-31, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
I Kvällsöppet just nu kör spånet Peter Eriksson (Mp) samma argument som de mest debila postare i denna tråd:

"Vadå, Reinfelds farsa var ju full ju. Det är samma sak"

Den avsevärt klyftigare debattören Marie Söderqvist fick vänligt men bestämt tillrättavisa Mp-idioten.

Jag önskade då att Johan Ingerö skulle ropa från kulissen att det var Per Gahrton han tänkte på. Skulle ha fört in diskussionen på ett intressant nytt spår med tanke på den nya förslagna lagen mot sk "eftersupning". (AKA Lex Gahrton).

Det är tydligt att MP trots både S och MPs ledarbyte(n) har för avseende att hänga kvar vid varandra.
Citera
2011-03-31, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Socialdemokraterna är sveriges största parti och allt bygger egentligen på idén att man ska göra rätt för sig, passa tiden och inte stjäla eller ljuga. En grundsyn, väl värd att beundra. Merparten av de som röstar på sossarna är dessutom rejält folk som tror på en slags heder.

Du pratar om en gången tid. Nu är det riktigt gamla, fackföreningsfolk och Nissar som röstar S. Alla utom de förstnämnda är mer eller mindre bedragare.
Citera
2011-03-31, 08:54
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Blev inte mycket utrett i sak hos Ekdahl ikväll. Alla gjorde det förväntade.
Man var dock nära ett genombrott när det berördes att "särbon" kindpussats med Mona Sahlin och placerats på första bänkrad.

Att glömma bort särbons felsteg/klavertramp/lagöverträdelse och samtidigt dra med henne in i partikonferensvimlet innebär att Håkan Juholt har drabbats av nån sorts hybris. Det han gjort är att underlåta eller glömma att berätta för valberedningen att särbon dömts för svindleri. Han aspirerade då på partiledarposten och hoppas nu på valseger 2014.

Socialdemokraterna är sveriges största parti och allt bygger egentligen på idén att man ska göra rätt för sig, passa tiden och inte stjäla eller ljuga. En grundsyn, väl värd att beundra. Merparten av de som röstar på sossarna är dessutom rejält folk som tror på en slags heder. Det är i det sammanhanget väldigt graverande att det mustaschprydda ansiktet för sossarnas "Nystart" blandar ben med ett fruntimmer med rymligt samvete. Förlåta kan vi alla göra, men då krävs att våra ledare kör med öppna kort.

Min egen, högst personliga uppfattning om brottens sonande innebär att 2-3 år är alltför kort tid. Man behöver längre tid på sig att kontemplera över sina handlingar och arbeta sig tillbaka. Väl tillbaka kanske inte paradplats på en partikonferens, kind emot kind med Mona Sahlin är den bästa placeringen.

Om jag vore kandidat till t ex. en partiledarroll skulle jag öppna mig totalt för valberedningen och överlämna till dem att avgöra om jag var lämplig för uppdraget, eller inte. Jag har skrivit tidigare att jag tycker Juholt verkar vara en fräsch fläkt i både partiet och för sverige. Min kritik bottnar inte i nån skadeglädje mot Håkan Juholt eller ens i en politisk hemvist på högerkanten. Jag tycker bara att man ska göra det rätta. Om Håkan Juholt gjort det, i sina kontakter med valberedningen så hade detta aldrig uppstått. Denna tråd på Flashback hade aldrig funnits.

Han skulle sagt: "Jo, det var så här att den kvinna jag älskar har en bedrägeridom från 2007. Hon har erkänt sina fel, betalat sina böter och håller nu på att sona sitt brott. Kan detta skada mig eller partiet? Vill ni att jag fortsätter kandidera till partiledarposten, eller ska jag stiga tillbaka?"

Istället glömde han bort allt detta och refererade bara till sina fortkörningsboter.
Det är nu jag får svårt att sortera in var jag ska placera honom och vad för sorts partiledare han kommer att bli. Minnen av diverse affärer bland diverse politiker krånglar till det liksom.

Väl talat. Tycker att det sammanfattar allt väldigt bra. Hade varit intressant att se HJ bemöta några välgrundade argumentationer (som den ovan). Men det är väl för mycket att hoppas på. Silence is golden.
Citera
2011-03-31, 08:59
Medlem
Någon mer än mig som tycker det är konstigt att Fritidsresor pga kostnader inte gick längre tillbaks än 2 år när de kontrollerade bedrägeriet?
Det är väl inte så svårt att kolla 10års utbetalningar om de gått till just det kontonr som Åsa Lindgren använde sig utav?

Hon kan väl knappast ha varit så slipad att hon hela tiden använde sig av nya kontonr?
Citera
2011-03-31, 09:11
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppman
Ärligt talat, va är ni för hjärndöda människor som bryr sig om vad Juholts kärring gör.
Det är tyvärr ett olyckligt formulerad topic för tråden, medges. I hög utsträckning har dock detta gjort att Juholts svekfulla personlighet och/eller bristande förmåga till analys kommit i dagen.

Citat:
Att göra fel visar bara att personen är människa.
Nu förstår jag varför det tog sådan tid för valberedningen. Och varför resultatet blev som det blev. Målet var helt enkelt att hitta någon som var tillräckligt usel.
Citat:
Alla ni som dömer Håkan efter Åsas handlingar kan fundera på hur ansvariga ni själva är för tex era föräldrar, sambos, bröder, systrar eller grannars handlingar... precis.. alla är livegna och fattar sina egna beslut.
Som sagt. Håkan döms efter sin vandel och hon efter sin. Men hennes dom har tvingat fram en del fula sidor från honom som inte annars skulle varit i dagen. En partiledare är ingen "skyltdocka" utan tvärtom en tydlig maktfaktor.

Det jag fetstilat i ditt inlägg visar dock att du hör till S kärnväljare. Jag förstår därför varför du missförstått hela tråden och att även innebörden av detta inlägg kommer gå dig förbi - dvs. då du rimligen måste vara outbildad, arbetslös och sugen på bidrag.
Citera
2011-03-31, 09:19
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Någon mer än mig som tycker det är konstigt att Fritidsresor pga kostnader inte gick längre tillbaks än 2 år när de kontrollerade bedrägeriet?
Det är väl inte så svårt att kolla 10års utbetalningar om de gått till just det kontonr som Åsa Lindgren använde sig utav?
Som jag konstaterat tidigare så kan Fritidsresor mycket väl gjort bedömningen att det inte är värt att söka efter mer poster. Dels kan det vara så att Åsa L inte kan förväntas betala tillbaka t.ex. ett mijonbelopp, och då är allt arbete med att leta fram mera bortkastat. Det kan också vara onödigt att visa utåt att man har så dåliga rutiner att stölder kunnat pågå systematiskt under lång tid, och att man därför hellre låter pengarna vara (särskilt som det ju inte är säkert att hon kommer kunna betala i alla fall).

Om man avgränsar avslöjandet till att gälla stölder i närtid till avslöjandet så ger man istället intryck att ha mer effektiva system som uppdagar stölder.

För F-resor har det säkert varit viktigast att kunna avskeda henne och statuera exempel. Dvs. stölderna under två senaste åren var tillräckligt för detta.

Sen vore det förstås intressant att veta i den här soppan om hon de facto stulit under hela sin anställning - men det lär väl aldrig komma fram.
Citera
2011-03-31, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007

Hon kan väl knappast ha varit så slipad att hon hela tiden använde sig av nya kontonr?

Hon kan ha haft flera konton och eller bulvaner, att manuellt gå tillbaka låt säga 10 skulle kostna enorma summor. De tittade tillbaka en period och hittade mer än tillräckligt för att få henne sparkad och fällod, om man hittat ytterligare 50 tusen hade det inte påverkat påföljden isig
Citera
2011-03-31, 10:12
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombox
Du pratar om en gången tid. Nu är det riktigt gamla, fackföreningsfolk och Nissar som röstar S. Alla utom de förstnämnda är mer eller mindre bedragare.
Jag reviderar min tidigare uppgift om partistorlek. Sossarna hade 29% av väljarstödet i SCB:s senaste väljarundersökning från Nov. 2010.
Om det innebär att det bara är "riktigt gamla, fackföreningsfolk och Nissar" som lägger sin röst på S vet jag inte. Du ska nog ta det lite lugnt med dina svepande antaganden om väljarkårens heder. Det är inget marginalparti, i trakten av 4% du talar om.

Åter till topic.
  • Låt oss prata om partiledarens heder istället.
  • Låt oss tala om hans dåliga minne.
  • Låt oss tala om vilka mekanismer som gör att vissa offentliga personer tappar huvudet när det hägrar en placering på första parkett.
  • Det har hänt förut och kommer att hända igen. Omdömet faller bort när man får tillträde till hela maktapparaten, rundliga arvoden, övernattningslägenheter i city, etc. etc.
Varför ville han visa upp henne i offentligheten, men inte röja det faktum att hon var bedrägeridömd?
Han, som själv arbetat på en tidning, valde bort denna detalj och hoppades få åka räkmacka ända in i mål. Hur är det över huvud taget möjligt att historien upprepar sig, hela tiden?
Ofattbart, med tanke på att vi aldrig haft så många mediacoacher och retorikexperter som vi har idag. Mediaträning och PR är vardagsmat och på allas läppar... men den som skulle ha mest nytta av detta glömmer sig och "hoppas inget stänker tillbaka på mig" - Håkan Juholt.
Citera
2011-03-31, 10:54
Medlem
Funderarmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Att välja att leva med en relativt grovt kriminell kärring är väldigt relevant för hur en människa bedöms. Vänstern ökar inte direkt i trovärdighet när man i åratal fördömer Sarkozy för att leva med en fotomodell vars enda brott är att vara född i en väldigt rik familj, för att sedan tycka att grova bedrägerier är en bagatell när det gäller de egna företrädarna gör något mycket värre.

Jag kan inte tala för vad vänstern har fördömt, jag sympatiserar inte med vänstern. Däremot sympatiserar jag med sanning och kärlek. Jag har redan nämnt det tidigare, men jag kan berätta för dig igen, och samtidigt påverka den talande tystnaden.

Juholt har en flickvän som begick ett bedrägeri för 5 år sedan.

Juholts flickvän Åsa frågar om deras relation kan fortsätta när det här uppdagas, uppenbarligen fortsätter Juholt endå. Han förlåter denna människa men han förlåter inte hennes gärningar, förstår du skillnaden? Det har har ingenting med saklig politik att göra. En företrädare ska visa omdöme, det visar Juholt. Juholt är inte hans flickvän, förstår någon det här? Det räcker med ett Ja.

Han älskar en kvinna som är dömd kriminell, han erkänner det. Det respekterar Jag.

Citat:
Endast SVT och Aftonbladet har jämfört dem båda vad jag sett och läst, att jämföra Sveriges populäraste statsminister någonsin, som är en begåvad civilekonom med en tomte som knappt klarade grundskolan är bara dumt.

Jaså? Är det någon utav SIFO's pålitliga undersökningar det hänvisas till?

Sveriges populäraste stasminister någonsin, internationellt, tror jag inte någon från högern vill bli påmind om.

Citat:
Jag jobbar hellre som slav åt mig själv med lägre skatter än att vara slav åt de som inte tror att de kan tjäna mer på ett arbete än vad de kan få i bidrag. Det är inte pengarna i plånboken som gör att Reinfeldt blir återvald, det är den ökade rättvisan i att den del av befolkningen som driver Sverige framåt inte blir spottade i ansiktet.

Haha, anledningen till att Reinfeldt blir återvald är ingenting mer än medias propaganda-effekt. Svenskarnas sysselsättning har ökat men inte arbetstillfällena, folk jobbar mer på dagarna medans samma "skara" egentligen är arbetslös. Vi tror vi har det så jävla bra när man sprätter sig med hur många % vårat BNP har ökat, det kommer bli hysteriskt roligt inom en snar framtid när korthuset ramlar omkull. Den där "överklassen" som tjänar på Reinfeldts politik kommer nog lida mest.

Jag säger inte att vänstern är speciellt bättre, men jag säger som det är.

Citat:
Man vet ingenting, när någon är 50 år och inte bevisat att han kan någonting så är det ett rimligt antagande att han är extremt olämplig som statsminister. Skulle Juholt vara en lämplig statsminister så skulle han ha uträttat lite mer än att sitta och sprida bondfångarpropagande på Östran, eller åtminstone genomgått en utbildning som vanligt folk!

Ja hujedamig vad rätt du har! Den begåvade Civilekonomen Reinfeldt är våran Landsfader!

Citat:
En tjuvaktig skata tillsammans med en klåpare helt utan merit får bara inte företräda mig internationellt. Det är en fullständigt absurd tanke att dessa två ska föra Sveriges talan i världen.

Jag förstår. Du är Civilekonom OCH kär i Filippa! Begåvad vore fan att ta i...

Citat:
Det handlar inte om att kasta bajs, det handlar om att göra en korrekt bedömning av Juholts omdöme, att folk har höga krav på sin eventuella framtida ledare är väl inte så konstigt? Arkelsten hade väl inte gjort något olagligt eller konstigt, alla politiker åker väl runt på bjudresor mest hela tiden. Hade det inte varit Shell hade ingen reagerat, och väldigt få reagerade överhuvudtaget.

Nej då, Arkelsten gjorde väl inget mer än någon annan politiker har gjort. Hon jobbade lite för "privata intressen", litegrann som moderaterna gör när dom bl a inte vill redovisa vart dom får pengar ifrån. Jag menar, Sverigedemokraterna kan man förstå, dom är ju ett "rasse-parti" .

Men vad har moderaterna att dölja? Man kanske kan lista ut det på Arkelstens blogginlägg

Folks krav på en ledare är förmodligen en ärlig, reko och ödmjuk typ. Jag tror det är den "breda" majoritetens syn på en ledare. Jag ser inte det i Reinfeldt. En ledare ska kunna tänka med hjärtat, tänka kollektivt och INTE till privata intressen.

En ledare som förlåter en människa utan att tänka på sin "karriär" är en ledare jag vill ha.

Det här handlar kort och gott om att göra sossarna till åtlöje. Det handlar ingenting om politik.

Jag tror på riktigt att folk ser det här mer som en smutskastning än något relevant från politiken. Naturligtvis håller inte "ni på flashback" och "dagstidningarna" med, men det gör ingenting.

Citat:
Vänstern borde rannsaka sig själva och ställa frågan varför Berlousconis och Sarkozys kvinnoaffärer är världsnyheter trots att det är rent skvaller medan lagbrott är ointressanta när det är sossesvin som ligger bakom.

Haha, Silvio berlusconi's kvinnoaffärer är väl det milda han har ertappats med? Men det vore väl högerns dröm att äga ett media imperium som den mannen, tur att Sveriges medier redan är så jävla ifrågasatta.

Majoriteten kommer inte jämföra Juholt med Lindgren som ni gör. Det är nämligen två helt olika individer, en utav dom jobbar inte ens med politik. Folk kommer se igenom denna smutskastning och tänka efter själv, what a pity.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in