Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Att välja att leva med en relativt grovt kriminell kärring är väldigt relevant för hur en människa bedöms. Vänstern ökar inte direkt i trovärdighet när man i åratal fördömer Sarkozy för att leva med en fotomodell vars enda brott är att vara född i en väldigt rik familj, för att sedan tycka att grova bedrägerier är en bagatell när det gäller de egna företrädarna gör något mycket värre.
Jag kan inte tala för vad vänstern har fördömt, jag sympatiserar inte med vänstern. Däremot sympatiserar jag med sanning och kärlek. Jag har redan nämnt det tidigare, men jag kan berätta för dig igen, och samtidigt påverka den talande tystnaden.
Juholt har en flickvän som begick ett bedrägeri för 5 år sedan.
Juholts flickvän Åsa frågar om deras relation kan fortsätta när det här uppdagas, uppenbarligen fortsätter Juholt endå. Han förlåter denna människa men han förlåter inte hennes gärningar, förstår du skillnaden? Det har har ingenting med saklig politik att göra. En företrädare ska visa omdöme, det visar Juholt. Juholt är inte hans flickvän, förstår någon det här? Det räcker med ett Ja.
Han älskar en kvinna som är dömd kriminell, han erkänner det. Det respekterar Jag.
Citat:
Endast SVT och Aftonbladet har jämfört dem båda vad jag sett och läst, att jämföra Sveriges populäraste statsminister någonsin, som är en begåvad civilekonom med en tomte som knappt klarade grundskolan är bara dumt.
Jaså? Är det någon utav SIFO's pålitliga undersökningar det hänvisas till?
Sveriges populäraste stasminister någonsin, internationellt, tror jag inte någon från högern vill bli påmind om.
Citat:
Jag jobbar hellre som slav åt mig själv med lägre skatter än att vara slav åt de som inte tror att de kan tjäna mer på ett arbete än vad de kan få i bidrag. Det är inte pengarna i plånboken som gör att Reinfeldt blir återvald, det är den ökade rättvisan i att den del av befolkningen som driver Sverige framåt inte blir spottade i ansiktet.
Haha, anledningen till att Reinfeldt blir återvald är ingenting mer än medias propaganda-effekt. Svenskarnas sysselsättning har ökat men inte arbetstillfällena, folk jobbar mer på dagarna medans samma "skara" egentligen är arbetslös. Vi tror vi har det så jävla bra när man sprätter sig med hur många % vårat BNP har ökat, det kommer bli hysteriskt roligt inom en snar framtid när
korthuset ramlar omkull. Den där "överklassen" som tjänar på Reinfeldts politik kommer nog lida mest.
Jag säger inte att vänstern är speciellt bättre, men jag säger som det är.
Citat:
Man vet ingenting, när någon är 50 år och inte bevisat att han kan någonting så är det ett rimligt antagande att han är extremt olämplig som statsminister. Skulle Juholt vara en lämplig statsminister så skulle han ha uträttat lite mer än att sitta och sprida bondfångarpropagande på Östran, eller åtminstone genomgått en utbildning som vanligt folk!
Ja hujedamig vad rätt du har! Den begåvade Civilekonomen Reinfeldt är våran Landsfader!
Citat:
En tjuvaktig skata tillsammans med en klåpare helt utan merit får bara inte företräda mig internationellt. Det är en fullständigt absurd tanke att dessa två ska föra Sveriges talan i världen.
Jag förstår. Du är Civilekonom OCH kär i Filippa! Begåvad vore fan att ta i...
Citat:
Det handlar inte om att kasta bajs, det handlar om att göra en korrekt bedömning av Juholts omdöme, att folk har höga krav på sin eventuella framtida ledare är väl inte så konstigt? Arkelsten hade väl inte gjort något olagligt eller konstigt, alla politiker åker väl runt på bjudresor mest hela tiden. Hade det inte varit Shell hade ingen reagerat, och väldigt få reagerade överhuvudtaget.
Nej då, Arkelsten gjorde väl inget mer än någon annan politiker har gjort. Hon jobbade lite för "privata intressen", litegrann som moderaterna gör när dom bl a inte vill redovisa vart dom får pengar ifrån. Jag menar, Sverigedemokraterna kan man förstå, dom är ju ett "rasse-parti"

.
Men vad har moderaterna att dölja? Man kanske kan lista ut det på Arkelstens blogginlägg
Folks krav på en ledare är förmodligen en ärlig, reko och ödmjuk typ. Jag tror det är den "breda" majoritetens syn på en ledare. Jag ser inte det i Reinfeldt. En ledare ska kunna tänka med hjärtat, tänka kollektivt och INTE till privata intressen.
En ledare som förlåter en människa utan att tänka på sin "karriär" är en ledare jag vill ha.
Det här handlar kort och gott om att göra sossarna till åtlöje. Det handlar ingenting om politik.
Jag tror på riktigt att folk ser det här
mer som en smutskastning än något relevant från politiken. Naturligtvis håller inte "ni på flashback" och "dagstidningarna" med, men det gör ingenting.
Citat:
Vänstern borde rannsaka sig själva och ställa frågan varför Berlousconis och Sarkozys kvinnoaffärer är världsnyheter trots att det är rent skvaller medan lagbrott är ointressanta när det är sossesvin som ligger bakom.
Haha, Silvio berlusconi's kvinnoaffärer är väl det milda han har ertappats med? Men det vore väl högerns dröm att äga ett media imperium som den mannen, tur att Sveriges medier redan är så jävla ifrågasatta.
Majoriteten kommer inte jämföra Juholt med Lindgren som ni gör. Det är nämligen två helt olika individer, en utav dom jobbar inte ens med politik. Folk kommer se igenom denna smutskastning och tänka efter själv, what a pity.