Citat:
Ursprungligen postat av flows
Fast nu kommer vi mer in på effektiveten i en butik - hur handlaren har valt att lägga upp det. Det finns alltid saker att göra i en butik, förbereda inför morgondagen (märka om kött, fronta samt fylla på mjölkkyl, charken, rensa frukt & grönt, fronta kollo) och så vidare i all oändlighet. Väljer en handlare att anställa folk som bara ska gå runt och dega för att ibland hoppa in i en kassa är för mig likställt med idioti.
Jamen det är ju det som det hela grundar sig i för mig. Det med att pyssla i butiken med påfyllning och liknande får kvällspersonalen sköta, då det är väldigt lite folk. Det är ju det problemet är för mig, effektivitet. Det finns helt enkelt inte ekonomi att ha mer folk rännandes än vad som är där nu, och under den tiden vi är två personer har jag tonvis med papper att hinna ikapp med.
Därav blir det köer.
Men jag tycker vi lämnar det därhän nu, så kan vi väl helt enkelt vara överens om att det finns idioter bakom kassan helt klart som av rent jävelstyg eller stolthet aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att kalla på extra personal. Vi båda kan ju diskutera detta från våran synvinkel som personal i tid och otid, men i grund och botten ska vi ju ta hand om våra kunder i den mån vi kan
Även dom som alltid ska ha rätt (officiellt har kunden alltid rätt, i sanningens namn har kunden alltid fel till motsatsen är bevisad, men det säger man ju inte högt

)