2009-04-10, 12:28
Medlem
platypuss avatar
Jag äcklas av alla som slickar på fingrarna när dom ska ta tag i papper, bläddra i tidningen osv.. Inte särskilt fräscht överhuvudtaget & när ungdomar gör det blir jag särskilt äcklad då man vid så ung ålder bör kunna bläddra utan saliv-hjälp
Citera
2009-04-10, 12:30
Bannlyst
Det är undermänniskor-fasoner, det är vad det är. Jag ser att mina farföräldrar gör så ibland, och mycket riktigt disciplinerar jag dem medelst verbal piska och spö.
Citera
2009-04-10, 12:42
Medlem
Öööh... Big deal?
Citera
2009-04-10, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jäsan
Öööh... Big deal?

Ja det är det för fan!
Har själv sett WT-morsor som käkat hamburgare i samma hand som de har en massa sedlar på Mcdonalds...

OnT: Du säger bara ''sluta slicka idiotjävel, det är inte bra för dig!''
Om dem är så j-la dumma att dem undrar varför så får du väl berätta...
Citera
2009-04-10, 13:01
Medlem
welcrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -meCCa-
Slickar dom på korten också??

Svar ja. Det är inte alls lika vanligt som med sedlar men det händer ganska frekvent ändå. Man kommer ju ihåg ett antal gånger när man fått en blöt lapp från kunden där man verkligen såg att det var blött.

Jag måste även säga att det är minst lika äckligt när folk som motionerar köper t ex en flaska vatten och tar fram pengarna ur fickan och hela sedeln är blöt. Det kunde man ju inte komma runt genom att ta sedeln i det motsatta hörnet.

nämnde jag att jag har jobbat i kassa...?
Citera
2009-04-10, 13:07
Bannlyst
What the fuck! Vem slickar på sedlar/kort ? Är dom körda i huvudet eller? Jag vet inte på vilken planet ni bor på men jag har då inte sett någon göra så!
Citera
2009-04-10, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigdaddy
What the fuck! Vem slickar på sedlar/kort ? Är dom körda i huvudet eller? Jag vet inte på vilken planet ni bor på men jag har då inte sett någon göra så!

H*n menar att de slickar/fuktar fingrarna för att lättare greppa sedlarna. Precis som när man vänder blad i en tidning, som någon här ovanför påpekade.
Citera
2009-04-10, 13:23
Medlem
Ollanffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigdaddy

Dom slickar ju inte på pengarna, dom slickar på fingrarna så dom får fatt i sedlen.
Citera
2009-04-10, 13:33
Bannlyst
Aha så ni tänker såååå Nä det har jag inte heller sett. Bara i tidningar vilket jag inte ser något fel i, förutom ifall man tagit en gammal sliskig metro som 100 pers har läst i.
Citera
2009-04-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platypus
Jag äcklas av alla som slickar på fingrarna när dom ska ta tag i papper, bläddra i tidningen osv.. Inte särskilt fräscht överhuvudtaget & när ungdomar gör det blir jag särskilt äcklad då man vid så ung ålder bör kunna bläddra utan saliv-hjälp

Så bara för att man är ung så kan man inte ha torra händer?
Citera
2009-04-10, 16:17
Medlem
Harikiriis avatar
Jo jag tycker också det är riktigt vidrigt. Kommer ihåg på gymnasiet, och högstadiet, när alla lärare slickade på fingrarna och gav en ett papper. Fyfan.
Citera
2009-04-10, 18:12
Medlem
Wermlands avatar
Själv brukar jag faktiskt slicka mig på tummen innan jag kör upp den i röven.

Wermland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in