2004-08-02, 00:19
  #73
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
nej, förklara vad det betyder?

Jag vet att du är ironisk nu, men jag ger en slags förklaring ändå, från susning.nu:

"Sarkasm (från grek. sarkasmos) är ett yttrande, ett stickord eller en replik som innehåller skarpt ironiskt eller hånfull kritik, eller ett bitande skämt som inte är avsett att roa den som blir utsatt.

Jämför med: humor, skämt"


Till alla andra: Cirkulera. Här finns inget mer att se. Återgå till vad ni höll på, eller skriv något som hör topicen till i denna halvt vilsna tråd.
Jag ber om ursäkt för att ha varit delaktig i detta meningslösa OffTopic-tjafs.
Tack för ert överseende.


//Mr Radarkontakt
Citera
2004-08-02, 01:02
  #74
Medlem
Ruskigbusss avatar
*Hytter med käppen*

Vänta ni bara ungjävlar - ni blir nog gamla en gång ni också.

Då får ni ser hur kul det är att inte ha något att göra på dagarna.

Att handla är dagens stora händelse, man får se folk och man får titta på olika saker som man inte har råd att köpa, men man kan ju drömma.

Sedan kommer själva klimax - att betala. Har man då tur så gör valpen eller flickebarnet något fel - så man får möjlighet till lite kommunikation. Det är stimulerande för hjärtat att bli så där lagom arg.

Betalningen skall givetvis ske noggrant och man får hålla ögon på de där mackapärerna - de räknar aldrig rätt. Och mynt är bra betalmedel - det dög åt farsan - så det duger åt mig.

Sen att allt har blivit så dyrt kanske inte expiditen kan hjälpa - men vem skall jag klaga hos?

Förr gick man till affären med pengarna i fickan och varorna tog man hem i kassar. Nu är det tvärtom.

Nej - vänta ni bara - om ni lever och har hälsan - så blir det er tur snart.

*Knuffar lite med kundvagnen*

***************************************
Ovanstående är inte direkt hämtat ur mitt liv, men man har väl inlevelseförmåga.
Citera
2004-08-02, 01:40
  #75
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
*Hytter med käppen*

Vänta ni bara ungjävlar - ni blir nog gamla en gång ni också.

Då får ni ser hur kul det är att inte ha något att göra på dagarna.

Att handla är dagens stora händelse, man får se folk och man får titta på olika saker som man inte har råd att köpa, men man kan ju drömma.

Sedan kommer själva klimax - att betala. Har man då tur så gör valpen eller flickebarnet något fel - så man får möjlighet till lite kommunikation. Det är stimulerande för hjärtat att bli så där lagom arg.

Betalningen skall givetvis ske noggrant och man får hålla ögon på de där mackapärerna - de räknar aldrig rätt. Och mynt är bra betalmedel - det dög åt farsan - så det duger åt mig.

Sen att allt har blivit så dyrt kanske inte expiditen kan hjälpa - men vem skall jag klaga hos?

Förr gick man till affären med pengarna i fickan och varorna tog man hem i kassar. Nu är det tvärtom.

Nej - vänta ni bara - om ni lever och har hälsan - så blir det er tur snart.

*Knuffar lite med kundvagnen*

***************************************
Ovanstående är inte direkt hämtat ur mitt liv, men man har väl inlevelseförmåga.



Skulle dock snarare säga (vid det fetstilta) att "man får hålla ögonen på de där mackapärerna, jag hörde minsann att Eskil fick en krona för lite när han skulle handla kattmat på ICA!"
Citera
2004-08-02, 02:22
  #76
Medlem
MrMurphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Sedan kommer själva klimax - att betala. Har man då tur så gör valpen eller flickebarnet något fel - så man får möjlighet till lite kommunikation. Det är stimulerande för hjärtat att bli så där lagom arg.

Det där förklarar ju en hel del
Citera
2004-08-02, 12:27
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Jag tycker också att butiken inte ska lura vare sig pensionärer, småbarnsföräldrar eller studenter på fem kronor.

Däremot så finns det en sak som pensionärer gör vid kassan som gör mig vansinnig. Ni har säkert också råkat ut för det... Du står i matbutiken och det är lite för få kassor som är öppna, låt oss säga att två kassor är öppna. Detta gör att kön växer i de kassorna som är öppna. Lilla Anette i kassa 1 ropar i snabbradion på en kollega, "Mats till kassa 3, tack!" Det är då helvetet brakar loss, två kanske upp till tre pensionärer med rullatorer stormar mot kassa 3, kör över folks hälsenor, tacklar små barn osv. allt för att komma först i den nyöppnade kassan. Varför har pensionärerna så bråttom när de har hela dagen på sig?

HAHAHA. Efter det inlägget var nästan tråden på väg till Humor. Kan se racet framför mig, liggandes på golvet utan hälsenor.

Och varför har rullatorer handbroms? Så jävla fort går det väl inte.

Tänk oxå på att man ska planera köpen om man använder plastkort. Summan avrundas nämligen inte. Så försök att få slutsummans ören att sluta på 50-99 för att tjäna en hacka.
Citera
2004-08-02, 12:42
  #78
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Och varför har rullatorer handbroms? Så jävla fort går det väl inte.

Kanske kan bli problem i nerförsbackar annars?
Citera
2004-08-02, 12:43
  #79
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Och varför har rullatorer handbroms? Så jävla fort går det väl inte.

Jag har en teori om det. Det handlar om hastighet och relativitet. Kontentan är att ju äldre du blir ju fortare går det för en viss given hastighet.

Tänk dig det såhär. När du är 10 så är ett år en tiondel av ditt liv, när du är 20 en tjugondel och när du är 50 en femtiondel. Detta innebär att varje sekund blir kortare och kortare med åldern, relativt sett och därmed kommer du att förflytta dig längre under en given sekund beroende på åldern och du kommer därmed uppleva det som att det går fortare och fortare med åldern. QED

Citera
2004-08-02, 12:54
  #80
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Jag tycker också att butiken inte ska lura vare sig pensionärer, småbarnsföräldrar eller studenter på fem kronor.

Däremot så finns det en sak som pensionärer gör vid kassan som gör mig vansinnig. Ni har säkert också råkat ut för det... Du står i matbutiken och det är lite för få kassor som är öppna, låt oss säga att två kassor är öppna. Detta gör att kön växer i de kassorna som är öppna. Lilla Anette i kassa 1 ropar i snabbradion på en kollega, "Mats till kassa 3, tack!" Det är då helvetet brakar loss, två kanske upp till tre pensionärer med rullatorer stormar mot kassa 3, kör över folks hälsenor, tacklar små barn osv. allt för att komma först i den nyöppnade kassan. Varför har pensionärerna så bråttom när de har hela dagen på sig?
Jag tycker det är spännande när de öppnar en ny kassa. Oftast står jag kvar i den gamla kassan och får flytta fram några positioner eftersom en del ser chansen att komma först i den andra kön.
Det "roliga" som kan uppstå då är att hon som öppnat kassan inte är riktigt klar och börjar fumla med nycklar och sedlar och dessa förhoppningsfulla kunder som tror sig ha hittat en genväg ut ur affären inser snart att genvägen blivit en senväg.
Det är sådant som piggar upp vardagen.
Citera
2004-08-02, 12:59
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjärtgossen
Kan kanske vara lite OT men så här svarar konsumentverket på en fråga om rätten att få betala med mynt. Taget från www.konsumentverket.se

Fråga #424, Uppdaterad: 2002-05-21 Tillbaka


Vägrade ta emot småmynt
Min dotter sparade länge för att kunna köpa en cd-spelare. När hon kom till butiken för att köpa cd-spelaren, som kostade 700 kronor, vägrade personalen att ta emot hennes pengar - småsedlar och mynt. Finns det några regler som säger att en butik kan vägra att ta emot betalning i låga valörer?

Nej, det finns inga sådana regler. Däremot har butiker ingen skyldighet att sluta avtal, det vill säga sälja en vara, om de inte vill. Att det sen inte verkar vara en särskilt smart affärsidé att vägra ta emot mynt är ju en annan sak.

Kategorier:

Barn: Barns pengar

Fy fan. Jag blir riktig förbannad å den lilla tjejens vägnar. Vilken kedja var det, så jag kan bojkotta?

Har själv jobbat extra i kassan under studietiden. Det jobbigaste var att få slut på växel hela tiden. Därför blev man faktiskt glad när det kom någon med mycket mynt. Själva uppräkningen går fort när man lärt sig. Ovan kassapersonal?
Citera
2004-08-02, 13:11
  #82
Medlem
Det svåraste är att förstå varför pensionärer har så bråttom.

Personligen retar jag mig på det maniska knöendet i kassan. Stövlar rekommenderas annars får man hälsenan avkörd. Har försökt med sarkasm en gång: "Kön går faktiskt inte fortare för att man står tätare" men då fick jag nästan en käpp i huvudet.

Kassörskan kan inte dra varorna snabbare för att alla i kön har "förjobbat" och lagt upp stora berg på bandet. Brukar vänta tills bandet ser hyfsat rent ut, sedan lägger jag upp mina varor, i ganska prydlig rad. En gång hörde jag gruffande *ynnnf ytnff pusst* -ljud bakom mig. Plötsligt vräkte sig en medelålders dam framför mig och slängde upp ett sexpack FOLKÖL på den lilla bit av bandet som var ledigt.
Citera
2004-08-02, 14:59
  #83
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Plötsligt vräkte sig en medelålders dam framför mig och slängde upp ett sexpack FOLKÖL på den lilla bit av bandet som var ledigt.

Då hade hon fått räkna med krig från min sida... ja herrejävlar.
Citera
2004-08-02, 15:30
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Då hade hon fått räkna med krig från min sida... ja herrejävlar.
Jag blev så paff. Sedan började jag fnissa....

Hon behövde väl de där ölen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in