2008-06-21, 18:46
  #1273
Medlem
educated_ninjas avatar
Går in på fjärde veckan på Coop nu här hemma.
De flesta är trevliga när man sitter i kassan.

Jag har noterat att småbarnsföräldrar, riktigt skröpliga panschisar och strama herrar i 35-40-års åldern har mest koll på vad grejerna kostar.
Är inte PLU't inlagt i systemet kan man ge sig fan på att de vet axakt vad varorna kostar, inklusive 90 öre.
Beundransvärt, gör att vi slipper ställa hela kön i stasis bara för att ringa någon i frukten/charken/bygg som får springa och kolla priset (vilket kan ta ca 3-5 minuter).
Citera
2008-06-21, 23:49
  #1274
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av educated_ninja
Går in på fjärde veckan på Coop nu här hemma.
De flesta är trevliga när man sitter i kassan.

Jag har noterat att småbarnsföräldrar, riktigt skröpliga panschisar och strama herrar i 35-40-års åldern har mest koll på vad grejerna kostar.
Är inte PLU't inlagt i systemet kan man ge sig fan på att de vet axakt vad varorna kostar, inklusive 90 öre.
Beundransvärt, gör att vi slipper ställa hela kön i stasis bara för att ringa någon i frukten/charken/bygg som får springa och kolla priset (vilket kan ta ca 3-5 minuter).

japp dom vet priset men när man ska kolla efter Kategori nr. så tror dom att man letar efter pris typ som om man inte tror på dom
Citera
2008-06-22, 00:00
  #1275
Medlem
snuffomans avatar
Jag såg en skoj sak i kassakön häromdagen...

En herre i 75+ års åldern trängde sig i kön utan att ens fatta det riktigt själv och börjar lägga upp sina varor på bandet. Han lyckades då tränga sig före en arg stressad medelålders man som ställer sig och skriker "Jag fattar att du inte har mycket tid kvar, men så jävla bråttom behöver du väl inte ha?!". Situationen var jävligt komisk speciellt då alla tystnade och gubben stirrade sammanbitet ner i golvet tills han lämnar affären medans mannen upprepade gånger förklarar sig "men, asså, såg ni som han trängde sig?" lite rakt ut i luften utan addresant.
Citera
2008-06-22, 00:04
  #1276
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av educated_ninja
Går in på fjärde veckan på Coop nu här hemma.
De flesta är trevliga när man sitter i kassan.

Jag har noterat att småbarnsföräldrar, riktigt skröpliga panschisar och strama herrar i 35-40-års åldern har mest koll på vad grejerna kostar.
Är inte PLU't inlagt i systemet kan man ge sig fan på att de vet axakt vad varorna kostar, inklusive 90 öre.
Beundransvärt, gör att vi slipper ställa hela kön i stasis bara för att ringa någon i frukten/charken/bygg som får springa och kolla priset (vilket kan ta ca 3-5 minuter).
Att lära sig priserna är ju inte så svårt, och alla priser sluter ju med .90. Jag kan säkert priser på typ hälften av varorna jag regelbundet köper. Jag menar, kravbananer är ju alltid 21.90 och Grevén 69.90..
Citera
2008-06-22, 01:15
  #1277
Medlem
Jobbade i kassan i en rätt stor ICAaffär under något år och efter den sessionen så hatar jag pensionärer och medelålders mammor över allt annat på denna jord. Dom är elaka, stressade och har en nazistisk precision i allt dom sysslar med.
Citera
2008-06-22, 10:02
  #1278
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Jobbade i kassan i en rätt stor ICAaffär under något år och efter den sessionen så hatar jag pensionärer och medelålders mammor över allt annat på denna jord. Dom är elaka, stressade och har en nazistisk precision i allt dom sysslar med.

Haha
Citera
2008-06-22, 11:36
  #1279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Jobbade i kassan i en rätt stor ICAaffär under något år och efter den sessionen så hatar jag pensionärer och medelålders mammor över allt annat på denna jord. Dom är elaka, stressade och har en nazistisk precision i allt dom sysslar med.
Haha det har inte gått över då?
Citera
2008-06-22, 11:59
  #1280
Medlem
Nej, varje gång jag ser en lattemamma så översköljs jag med hat och förakt.
Kanske måste gå i terapi eller liknande.

Har ett exempel.

Tänkte vara trevligt och ge en ung mamma en komplimang.
"Vilket fint barn, hur gammal är han? sa jag i en väldigt snäll ton.
Hade förväntat mig ett lika trevligt svar tillbaka men det enda jag fick var.
"Ska väl du skita i"

Jag slog in den där äckliga osten två gånger som tack..
Citera
2008-06-22, 21:47
  #1281
Medlem
kalle.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Nej, varje gång jag ser en lattemamma så översköljs jag med hat och förakt.
Kanske måste gå i terapi eller liknande.

Har ett exempel.

Tänkte vara trevligt och ge en ung mamma en komplimang.
"Vilket fint barn, hur gammal är han? sa jag i en väldigt snäll ton.
Hade förväntat mig ett lika trevligt svar tillbaka men det enda jag fick var.
"Ska väl du skita i"

Jag slog in den där äckliga osten två gånger som tack..

Bara två gånger?
Citera
2008-06-23, 15:58
  #1282
Medlem
Själv brukar jag alltid glömma att ta påsar innan betalningen, men erbjuder alltid snällt några småmynt till kassören när jag upptäckt mitt misstag.
Citera
2008-06-24, 00:20
  #1283
Medlem
rullstolsåkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Nej, varje gång jag ser en lattemamma så översköljs jag med hat och förakt.
Kanske måste gå i terapi eller liknande.

Har ett exempel.

Tänkte vara trevligt och ge en ung mamma en komplimang.
"Vilket fint barn, hur gammal är han? sa jag i en väldigt snäll ton.
Hade förväntat mig ett lika trevligt svar tillbaka men det enda jag fick var.
"Ska väl du skita i"

Jag slog in den där äckliga osten två gånger som tack..


Pedofil-nojja?
Citera
2008-06-24, 01:07
  #1284
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Nej, varje gång jag ser en lattemamma så översköljs jag med hat och förakt.
Kanske måste gå i terapi eller liknande.

Har ett exempel.

Tänkte vara trevligt och ge en ung mamma en komplimang.
"Vilket fint barn, hur gammal är han? sa jag i en väldigt snäll ton.
Hade förväntat mig ett lika trevligt svar tillbaka men det enda jag fick var.
"Ska väl du skita i"

Jag slog in den där äckliga osten två gånger som tack..
man skulle vägra att betjäna sådanna människor... lätt att säga kanske, jag brukar bli lätt chockad när någon är omotiverat otrevlig inför mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in