Citat:
Ursprungligen postat av educated_ninja
Går in på fjärde veckan på Coop nu här hemma.
De flesta är trevliga när man sitter i kassan.
Jag har noterat att småbarnsföräldrar, riktigt skröpliga panschisar och strama herrar i 35-40-års åldern har mest koll på vad grejerna kostar.
Är inte PLU't inlagt i systemet kan man ge sig fan på att de vet axakt vad varorna kostar, inklusive 90 öre.
Beundransvärt, gör att vi slipper ställa hela kön i stasis bara för att ringa någon i frukten/charken/bygg som får springa och kolla priset (vilket kan ta ca 3-5 minuter).
Att lära sig priserna är ju inte så svårt, och alla priser sluter ju med .90.

Jag kan säkert priser på typ hälften av varorna jag regelbundet köper. Jag menar, kravbananer är ju alltid 21.90 och Grevén 69.90..