hur känner man igen zigenare annat än på kläderna? I butiken jag jobbar så vet jag att dom är zigenare pga. att alla män, även barnen från det att dom fyllt 4-5 år, använder billiga kostymbyxor och massproducerade lackskor utan märke.. Vi har egentligen bara en "släkt" och många av männen i den släkten använder samma vindjacka med Mercedesloggan (tro det eller ej

) på bröstet, jag antar att det är något reklamjippo som mercedes bara gett till folk på nån bilmässa och dom inte har råd med egna kläder..
Även polisonger när puberteten tillåter det. Systrarna / mammorna i gruppen hos mig använder stora kjolar med tillhörande folkdräkt, samt den äldsta kvinnan som är runt 60 år..
Dock så är det tre-fyra ungdomstjejer som jag med all säkerhet vet är zigenare eftersom dom ofta kommer in som en familj och handlar med just dessa självklara ziggisar, och dom klär sig som sig bör, dvs. jeans och vanlig tröja och går därför att missta för en vanlig turrebrud.
Hos oss så är det endast en äldre av dessa vanligt klädda zigenartjejer som snattat, och detta är då köttfärs som hon skurit upp plasten över förpackningen och tagit ett par nävar rakt ner i fickorna på jeansen..
Annars är det bara tiggeri, och oftast i form av den äldre gumman, som gäller - männen handlar aldrig.
Dessa gurglar på finska
EDIT: Under köttincidenten så blir vederbörande bara ombedd att gå därifrån, jag antar att det var för att butiksägaren (han var på plats när hon hivade upp köttfärsen ur fickorna) höllt på att få spel.. Jag som satt vid kassorna och fick själva köttgrejen berättad för mig under rasten efteråt såg bara hur hon välte våra reklamskyltar och gjorde en enda stor röra av våra blomkassar som vi har utanför butiken och skapade en stor scen genom att skrika "rasister!" och dylikt. Kan tillägga att det är en mycket underhållande gruppering i vår butik då mer än 70% är hyffsat välbärgade villaägare och moderater och givetvis smygrasister, så blickar utböts och alla tänkte samma sak