2008-08-06, 21:46
Medlem
Talande Huvuds avatar
Jojo, på vår lokala konsumbutik ser man zigenare ofta. Enorma kjolar, men jag har aldrig följt efter någon, blir nog till att göra när jag ser en nästa gång
Citera
2008-08-06, 22:50
Bannlyst
Tycker alla "hatare" ska se Svartkatt Vitkatt filmen.
Nu är jag varken zigienare eller annan invandrare och har såklart medlidande för er som blir ekonomiskt drabbad av deras framfart, men se den filmen och få er en inblick i hur de är "funtade" iaf.
En jävligt härlig film på många vis och lägg märke till grisen som äter upp bilen

Hade faktiskt en bekant som var ungersk-zigienare förr men han ställde till så mycket problem så jag sa upp den bekantskapen.
Nonless så tycker jag det är ett rätt roligt folkslag men man får ju ta dem för vad de är.
Senast redigerad av TrollKungen 2008-08-06 kl. 22:54.
Citera
2008-08-06, 22:57
Medlem
cineramas avatar
Ja men bara för att de är zigenare/romer/tattare så rättfärdigar det inte deras beteende med att stjälas och luras.
Citera
2008-08-06, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Enligt tidigare praxis måste du bara aceptera att det sker. Allt annat kan resultera i att butiksinnehavaren tvingas att betala skadestånd pg av etnisk diskriminering. Välkommen till verkligheten.
Japp, så är det!

Jag bodde i en liten by utanför Ängelholm när jag var liten (Vejbystrand). O runt -90 kom det en massa zigenare som bodde på KVS, ett nerlagt sjukhus, som fungerade som flyktingförläggning.

En gång gick en massa zigenare in i den lokala ICA-butiken, de tryckte bl.a sönder köttfärspaketen o snattade så in i helvete. Till slut fick butiksägaren nog, o han fick ett vredesutbrott o körde ut alla zigenare ut ur butiken...

Gissa vem som blev åtalad, ja, just det, butiksägaren!
Citera
2008-08-06, 23:37
Medlem
Eoppoyzs avatar
Min berättelse är lite annorlunda.

Min farfar berättade för mig för några år sedan att när han var på sjukhuset så fanns det en zigenare som var läkare eller om min farfar som har varit målare målade hos en zigenare som var läkare och zigenaren hade blivit utstött från sin familj bara för att han hade utbildat sig till läkare och nu hatar den där zigenaren zigenare själv (!)
Citera
2008-08-06, 23:59
Medlem
Chts avatar
hur känner man igen zigenare annat än på kläderna? I butiken jag jobbar så vet jag att dom är zigenare pga. att alla män, även barnen från det att dom fyllt 4-5 år, använder billiga kostymbyxor och massproducerade lackskor utan märke.. Vi har egentligen bara en "släkt" och många av männen i den släkten använder samma vindjacka med Mercedesloggan (tro det eller ej ) på bröstet, jag antar att det är något reklamjippo som mercedes bara gett till folk på nån bilmässa och dom inte har råd med egna kläder..

Även polisonger när puberteten tillåter det. Systrarna / mammorna i gruppen hos mig använder stora kjolar med tillhörande folkdräkt, samt den äldsta kvinnan som är runt 60 år..

Dock så är det tre-fyra ungdomstjejer som jag med all säkerhet vet är zigenare eftersom dom ofta kommer in som en familj och handlar med just dessa självklara ziggisar, och dom klär sig som sig bör, dvs. jeans och vanlig tröja och går därför att missta för en vanlig turrebrud.

Hos oss så är det endast en äldre av dessa vanligt klädda zigenartjejer som snattat, och detta är då köttfärs som hon skurit upp plasten över förpackningen och tagit ett par nävar rakt ner i fickorna på jeansen..

Annars är det bara tiggeri, och oftast i form av den äldre gumman, som gäller - männen handlar aldrig.

Dessa gurglar på finska

EDIT: Under köttincidenten så blir vederbörande bara ombedd att gå därifrån, jag antar att det var för att butiksägaren (han var på plats när hon hivade upp köttfärsen ur fickorna) höllt på att få spel.. Jag som satt vid kassorna och fick själva köttgrejen berättad för mig under rasten efteråt såg bara hur hon välte våra reklamskyltar och gjorde en enda stor röra av våra blomkassar som vi har utanför butiken och skapade en stor scen genom att skrika "rasister!" och dylikt. Kan tillägga att det är en mycket underhållande gruppering i vår butik då mer än 70% är hyffsat välbärgade villaägare och moderater och givetvis smygrasister, så blickar utböts och alla tänkte samma sak
Senast redigerad av Cht 2008-08-07 kl. 00:06.
Citera
2008-08-07, 00:36
Medlem
cineramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cht
Hos oss så är det endast en äldre av dessa vanligt klädda zigenartjejer som snattat, och detta är då köttfärs som hon skurit upp plasten över förpackningen och tagit ett par nävar rakt ner i fickorna på jeansen..

WTF! Äckligt. Färs i jeansen?! Värme och smuts, jättemysigt för bakterier ju! Och hur 17 blir det att ta ur skiten sen? skrapa ur? Tvätta jeansen sådär. Eller kanske de har stoppat in plastpåsar i fickorna. Men ändå, värmen! Lite dumt, är det inte lättare att helt enkelt sno trågen?!
Citera
2008-08-07, 17:19
Medlem
Rookas avatar
Irriterande sedeluppräkning

När man betalar i en affär med en 500-lapp och har handlat för tex 70 kr så brukar kassörskan ofta räkna upp växeln på följande sätt 1,2,3,4 "och femhundra" fast man i själva verket får får 430 tillbaka. Detta kan ju kännas som ett försumbart problem inte värt att bry sig om. Hatar det dock något enormt och förstår inte varför kärringen inte bara kan säga hur mycket växel man ska få tillbaka istället för att hålla på sådär och tramsa.
Citera
2008-08-07, 17:26
Bannlyst
Hon gör det för att du ska fatta utan att behöva räkna efter själv i efterhand. Betalar du med en femhundring för 70 spänn så blir de först 30 tillbaka etthundra, nästa hunka tvåhundra osv.

Jag brukar inte alls bry mig om de gör på ena eller andra sättet.
Citera
2008-08-07, 17:36
Medlem
t0rsks avatar
Vet inte varför de gör så. Tycker också att det är ganska löjligt. Det kanske är svårare att göra fel på det viset, vad vet jag.
Citera
2008-08-07, 17:43
Medlem
Jag gör det för att vara säker på att det är rätt växel du får tillbaka.
Citera
2008-08-07, 17:47
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Vet inte varför de gör så. Tycker också att det är ganska löjligt. Det kanske är svårare att göra fel på det viset, vad vet jag.

Precis som Dealer26 säger så räknar de på det sättet för att alla parter ska bli nöjda och att det blir rätt så. Då kan även kunden vara med så han/hon ser till att det räknas rätt och denne får rätt summa tillbaka. Svårare än så är det inte. Mycket trevligare och bättre sätt än att bara få en bunt pengar t.ex. 438,50:- tillbaka. När man får bara en stor bunt så vill man gärna räkna och det är verkligen inte roligt att göra det när man har en 10-meterskö bakom sig. Så jag tycker att det är det enklaste och faktiskt smidigaste sättet att göra så för att alla ska bli nöjda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in