Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-18, 09:14
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Inte omöjligt. Samma skäl som Maiden, Springsteen, Metallica m.fl. hånas av obegåvade nollor som vill vara mer viktiga/orginella än de egentligen är.

Jag tycker tidiga GT är bra. Men kanske inte deras återföreningsskivor lika mycket.

Både maiden, springsteen och metallica är ju äkta oavsett vad man tycker om deras musik.
GT och i synnerhet gessle är ju så jävla tillgjorda att man kaskadkräks. Gessle är en gammal kärring med permanent och nagellack som inte ens platsar på dagiskaraoke.
Citera
2015-08-18, 09:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Både maiden, springsteen och metallica är ju äkta oavsett vad man tycker om deras musik.
GT och i synnerhet gessle är ju så jävla tillgjorda att man kaskadkräks. Gessle är en gammal kärring med permanent och nagellack som inte ens platsar på dagiskaraoke.

Du har ju faktiskt rätt trots allt. Gessle är väl lite som Ted Gärdestad, ingen får tycka illa om honom helt enkelt. Ett sorts märkligt "skimmer" över dessa två stollar.
Citera
2015-08-18, 10:46
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Thore Skogman hade också talang för melodier. Pop opp i topp, surströmmingspolskan, storfiskarvalsen etc etc etc, 22 låtar på svensktoppen säger ju en del.

Nåt för dig antagligen.

Thore Skogman är oerhört underskattad av många. Jag gillar framför allt hans humoristiska texter. Nu vet jag inte om du var ironisk?
Citera
2015-08-18, 13:12
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Dagens Gessle intresserar mig inte nämnvärt. Men tycker GT var bra i början.
Citera
2015-08-18, 13:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Thore Skogman är oerhört underskattad av många. Jag gillar framför allt hans humoristiska texter. Nu vet jag inte om du var ironisk?

Jo det var jag. Poängen var att någon kan ha känsla för melodier utan att för den skull vara bra.
Citera
2015-08-18, 14:48
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Inte omöjligt. Samma skäl som Maiden, Springsteen, Metallica m.fl. hånas av obegåvade nollor som vill vara mer viktiga/orginella än de egentligen är.

Jag tycker tidiga GT är bra. Men kanske inte deras återföreningsskivor lika mycket.

Jag är en person som brukar undvika musik som majoriteten av befolkningen lyssnar på. Anledningen till detta är att jag anser att kvaliteten på låtskrivandet är låg, melodierna och rytmerna är för simpla eller för att jag uppfattar musiken som monotont. Det sistnämnde stämmer bra på Iron Maidens musik, tycker jag. Oerhört monoton musik som ger ett intetsägande intryck.
Citera
2015-08-18, 16:04
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Jo det var jag. Poängen var att någon kan ha känsla för melodier utan att för den skull vara bra.

Men Skogman har ju känsla för både melodier och texter, så han måste va bra.
Citera
2015-08-18, 16:23
Medlem
zerxezs avatar
Citat:

Jämför du seriöst Per Gessle med Thore Skogman
Citera
2015-08-18, 16:26
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag är en person som brukar undvika musik som majoriteten av befolkningen lyssnar på. Anledningen till detta är att jag anser att kvaliteten på låtskrivandet är låg, melodierna och rytmerna är för simpla eller för att jag uppfattar musiken som monotont. Det sistnämnde stämmer bra på Iron Maidens musik, tycker jag. Oerhört monoton musik som ger ett intetsägande intryck.

Och låt mig gissa, du gillar band med "skickliga" musiker som spelar "avancerade" skalor, har "avancerade" taktartsbyten etc, Dream Theater, Rush, Zappa osv
Citera
2015-08-18, 16:28
Medlem
olasvenssons avatar
Jag tycker att Per Gessle sjunger som ett ollon. Han kan förvisso ibland göra hyfsade bra låtar men han sjunger extremt tamt, dåligt.
Citera
2015-08-18, 17:46
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Och låt mig gissa, du gillar band med "skickliga" musiker som spelar "avancerade" skalor, har "avancerade" taktartsbyten etc, Dream Theater, Rush, Zappa osv

Inte riktigt. Främst lyssnar jag på konstmusik. Dem kompositörer vars musik är vanligt förekommande i mitt hem är följande: Franz Liszt, Richard Wagner, Dmitrij Sjostakovitj och Sergej Prokofjev.
Citera
2015-08-18, 20:13
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Jämför du seriöst Per Gessle med Thore Skogman

Absolut. Och av dessa två vinner Thore.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto