Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-18, 20:15
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Men Skogman har ju känsla för både melodier och texter, så han måste va bra.
Ja det finns många som tycker det. Det finns också många som tycker att gyllene tider är bra.
Dra dina egna slutsatser.
Citera
2015-08-18, 20:19
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag tycker att Per Gessle sjunger som ett ollon. Han kan förvisso ibland göra hyfsade bra låtar men han sjunger extremt tamt, dåligt.

Han har hasplat ur sig en eller två hyfsade låtar. "Kung av sand" är en hyfsat bra låt och jag skulle kanske lyssna på den ibland om det var någon annan som sjöng.
Jag fiser bättre än vad gessle sjunger. Fattar inte hur man öht orkar lyssna på honom.
Citera
2015-08-18, 21:51
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Han har hasplat ur sig en eller två hyfsade låtar. "Kung av sand" är en hyfsat bra låt och jag skulle kanske lyssna på den ibland om det var någon annan som sjöng.
Jag fiser bättre än vad gessle sjunger. Fattar inte hur man öht orkar lyssna på honom.

Möjligtvis bitter för att du är talanglös och medioker?
Citera
2015-08-19, 09:24
Bannlyst
Vad är det med er inte ska någon skogman klå Gyllene Tider.
Citera
2015-08-19, 09:44
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Möjligtvis bitter för att du är talanglös och medioker?

Nej. Min eventuella musikaliska kapacitet är inte en faktor i sammanhanget.
Citera
2015-12-31, 22:34
Medlem
Tillssons avatar
Sitter på Nyårsafton (mot min vilja) och tittar på Gyllene.

Hur i h-e kan vuxna vallfärda till en arena dansa och massjunga till e x Jag går och fiskar?

Orkade inte se mer...
Citera
2016-01-01, 12:43
Bannlyst
De funkar bättre på sommaren och möjligtvis på våren.
Citera
2016-07-22, 12:56
Medlem
Här kommer en lista på saker som talar FÖR (+) och EMOT (-) en Gyllene Tider-comeback/turne´ 2017…

FÖR:
+ Gyllene Tider har 40-årsjubileum 2017!
+ Per Gessle har inte längre några Roxette-turner´ att ta hänsyn till
+ Nu börjar herrarna i bandet närma sig 60 år och dom känner nog att dom inte blir yngre och att dom kanske inte har speciellt på chanser kvar.
+ Den "stora konsertsommaren" har varit nu i sommar med Håkan Hellström, Bruce Springsteen, Iron Maiden, Coldplay, Beyonce, Rihanna m fl. Vilket betyder att det med största sannolikhet inte kommer vara likadan konkurrens sommaren 2017.

EMOT:
- Gyllene Tider var så sent som 2013 ute på comeback-turne´. Med tanke på att dom tidigare har haft 8-9 år mellan turnéerna känns det inte troligt att dom redan 4 år senare kommer tillbaks med ny turné/comeback.
- Per Gessle har nu i sommar i en intervju sagt att han är sugen på Gyllene Tider igen. Men det känns som att med 1 år kvar till en ev. turné så borde allt isåfall vara klart. Jag menar ska man planera/boka turnén, skapa ett team runt omkring, marknadsföra och göra biljettsläpp i god tid, repa, ev. spela in en ny skiva så är 1 år inte speciellt mycket.
Citera
2019-01-31, 21:02
Medlem
Ördögs avatar
Tänk att FB-are genom åren ansett det så angeläget att skapa en sådan osannolik mängd Gyllene Tider-trådar. Kanske den här kunde fungera som allmän diskussion?

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Här kommer en lista på saker som talar FÖR (+) och EMOT (-) en Gyllene Tider-comeback/turne´ 2017…

Nu vet jag inte vad GT gjorde 2017, men 40-årsturnéen ordnas den här sommaren. Och därefter lägger bandet av. Det är över nu.

Gyllene tider lägger ner – avslutar med stor turné
https://www.expressen.se/noje/gyllene-tider-pa-avskedsturne-och-slapper-ny-skiva/
Citat:
Gyllene tider tackar för sig och släpper ny musik, det meddelar bandet i ett pressmeddelande.

I sommar ger sig bandet dessutom ut på en stor avskedsturné för att ta farväl av fansen.

– 40 år är en lång tid och det är helt fantastiskt att både vi som band och vår musik har lyckats beröra flera generationer av skandinaver. Jag är lyckligt lottad över att ha fått spela med Sveriges bästa popband. Anders, Mickes, Görans och MP:s kunnande har gett mig oändliga möjligheter att få skriva powerpop precis på det sätt som jag längtade efter som tonåring, säger Per Gessle i pressmeddelandet.

https://nyheter24.se/noje/921952-gyllene-tider-lagger-ner-aker-pa-turne-och-slapper-ny-skiva
Turnéplan för Gyllene Tider sommaren 2019:

6 juli Malmö, Mölleplatsen
10 juli Helsingborg, Sofiero Slott
12 juli Skövde, Boulognerskogen
13 juli Linköping, Stångebrofältet
15 juli Uppsala, Botaniska Trädgården
17 juli Lysekil, Pinneviken
19 juli Ronneby, Brunnsparken
20 juli Kalmar, Fredriksskans
24 juli Piteå, Pite Havsbad
26 juli Rättvik, Dalhalla
27 juli Stockholm, Sjöhistoriska
31 juli Eskilstuna, Sundbyholms Slott
2 augusti Karlstad, Mariebergsskogen
3 augusti Göteborg, Slottsskogsvallen
8 augusti Trondheim (NO), Sverresborg Museum
9 augusti Fredrikstad (NO), Dampskipsbrygga
Vad väcker nyheten för tankar hos her, oavsett ni gillar gruppen eller avskyr den?
Senast redigerad av Ördög 2019-01-31 kl. 21:09.
Citera
2019-01-31, 21:34
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Vad väcker nyheten för tankar hos her, oavsett ni gillar gruppen eller avskyr den?
Bra beslut, tycker det är skönt att gamla, förlegade band lägger ner - vare sig det är Gyllene Tider eller några högre rankade...

Jag gillar tidiga Gyllene lite grann, men fattar inte varför så många gamla gubbband fortsätter decennie efter decennie, trots att de inte är så vitala längre...
Citera
2019-02-01, 17:35
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Tänk att FB-are genom åren ansett det så angeläget att skapa en sådan osannolik mängd Gyllene Tider-trådar. Kanske den här kunde fungera som allmän diskussion?

Nu vet jag inte vad GT gjorde 2017, men 40-årsturnéen ordnas den här sommaren. Och därefter lägger bandet av. Det är över nu.

Gyllene tider lägger ner – avslutar med stor turné
https://www.expressen.se/noje/gyllene-tider-pa-avskedsturne-och-slapper-ny-skiva/

https://nyheter24.se/noje/921952-gyllene-tider-lagger-ner-aker-pa-turne-och-slapper-ny-skiva
Turnéplan för Gyllene Tider sommaren 2019:

6 juli Malmö, Mölleplatsen
10 juli Helsingborg, Sofiero Slott
12 juli Skövde, Boulognerskogen
13 juli Linköping, Stångebrofältet
15 juli Uppsala, Botaniska Trädgården
17 juli Lysekil, Pinneviken
19 juli Ronneby, Brunnsparken
20 juli Kalmar, Fredriksskans
24 juli Piteå, Pite Havsbad
26 juli Rättvik, Dalhalla
27 juli Stockholm, Sjöhistoriska
31 juli Eskilstuna, Sundbyholms Slott
2 augusti Karlstad, Mariebergsskogen
3 augusti Göteborg, Slottsskogsvallen
8 augusti Trondheim (NO), Sverresborg Museum
9 augusti Fredrikstad (NO), Dampskipsbrygga

Underbart , precis köpt biljetter .
Citera
2019-02-02, 12:19
Medlem
Geomeisters avatar
Nytt klipp ifrån TV4.

Det VAR bättre förr! https://www.youtube.com/watch?v=6jF5FtKFekU

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto